جاذبه های دیدنی جاده هراز

به گزارش مینی ست، اگر رسیدن به مقصد برایتان اهمیت ندارد و در پی لذت بردن از جهت و جاده هستید، جاهای دیدنی جاده هراز و بازدید از آن ها می تواند پیشنهاد مناسبی برایتان باشد.

جاذبه های دیدنی جاده هراز

جاده هراز یکی از زیباترین و تاریخی ترین جاده های دنیا است که از اصلی ترین شاهراه های ارتباطی تهران به مازندران شناخته می گردد. در سال 1389 به انتخاب مردم، این جاده پس از جاده چالوس، به عنوان زیباترین جاده ایران معرفی گردید. در اطراف این جاده، جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی بسیاری وجود دارد و باید گفت که دیدنی های جاده هراز فقط به یکی دو مورد محدود نمی شوند. با خبرنگاران همراه باشید تا جاهای دیدنی جاده هراز را با هم بشناسیم.

جاهای دیدنی جاده هراز با فاصله کمتر از یک ساعت

سد لتیان

سد لتیان در جنوب شهر لواسان واقع شده است و از میدان آزادی تا سد لتیان، بدون ترافیک حدود 50 دقیقه فاصله است. آب و هوای مطبوع اطراف سد، رودخانه، ماهی گیری، عکاسی از طبیعت و سپری کردن زمان در ارتفاعات سرسبز سد لتیان برای طبیعت گردان بسیاری مجذوب نماینده و محبوب است.

آبشار کمرد

آبشار کمرد در حوالی روستایی با همین نام واقع شده است. از میدان آزادی تا آبشار کمرد، بدون ترافیک حدود 50 دقیقه فاصله است. آبشار کمرد که یکی از دیدنی ترین جاذبه های طبیعی این منطقه به شمار می رود، در انتهای یک دره قرار گرفته و اطراف آن پوشیده از درختان نارون، چنار و زرشک کوهی است.

پارک ملی خجیر

از میدان آزادی تا پارک ملی خجیر، حدود 45 دقیقه فاصله است. پارک ملی خجیر از منطقه ها محافظت شده اطراف تهران است که 200 سال پیش به عنوان شکارگاه سلطنتی شناخته می شد. گونه های جانوری و گیاهی بسیاری در این منطقه قرار دارند و هم اکنون شکار در آن ممنوع است. این پارک، تنها منطقه در تهران است که تعدادی آهو در آن زندگی می نمایند.

مسافت بیشتر از یک ساعت از تهران

دریاچه ماملو

دریاچه یا سد ماملو روی رودخانه جاجرود قرار گرفته است. از میدان آزادی تا تالاب و سد ماملو، بدون ترافیک حدود یک ساعت و 20 دقیقه فاصله است. این سد هم مانند سد لتیان محل پرورش انواع ماهی ها است و به همین علت گردشگران بسیاری برای ماهیگیری به بازدید از این منطقه می فرایند.

دژ باستانی گل خندان

دژ باستانی گل خندان که با نام دژ ساسانی هفت دختر بومهن هم شناخته می گردد، در روستای گل خندان واقع شده است. از میدان آزادی تا دژ باستانی گل خندان، بدون ترافیک حدود یک ساعت و 10 دقیقه فاصله است. بر اساس شواهد باستان شناسی، به نظر می رسد که از قرن دوم تا اوایل دوره صفوی (قرن دهم)، از این دژ استفاده می شده است.

غار گل زرد از جاهای دیدنی جاده هراز

غار گل زرد در جاده هراز و در فاصله 65 کیلومتری از تهران واقع شده است. از میدان آزادی تا غار گل زرد بدون ترافیک حدود یک ساعت و 50 دقیقه فاصله زمانی وجود دارد. این غار از غارهای رودخانه ای ایران محسوب می گردد که سطح درون آن از کربنات کلسیم پوشیده شده است. در این غار چند حوضچه آب سرد هم وجود دارد که حدود چهار متر عمق دارند.

پیشنهاد مطالعه: اگر به مطالب گردشگری علاقه دارید، تعطیلات عید فطر کجا برویم؟ را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 3 تیر 1401 بروزرسانی: 3 تیر 1401 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 2030

به "جاذبه های دیدنی جاده هراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های دیدنی جاده هراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید