خانه های مسافر در فارس ساماندهی می شوند

به گزارش مینی ست، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، خانه های مسافر در فارس ساماندهی می شوند.

خانه های مسافر در فارس ساماندهی می شوند

محمدهادی ایمانیه گردشگری سلامت را یک اشتغال مؤثر فرهنگی و اجتماعی مطرح نمود که در بسیاری از زمینه ها می تواند تأثیرگذار باشد.

استاندار فارس گفت: باید هنر امروز خود را به دنیا نشان دهیم، چرا که بناهای تاریخی و میراثی مثل تخت جمشید هنر گذشتگان است.

ایمانیه بیان کرد: مقرر شده بود که تا سرانجام خرداد تعداد بیماران پذیرش شده از همه استان ها بیشتر شود اگرچه تلاش خوب بوده اما باید تداوم یابد تا به اهداف پیش بینی شده برسیم.

او ادامه داد: در حوزه صنایع دستی نیازمند یک برنامه ریزی عدد و رقمی هستیم. باید برنامه حفظ و نگهداری رشته های صنایع دستی، برای 80 رشته تهیه شود تا هم حفاظت از رشته ها و هم توسعه آنها محقق شود.

ایمانیه گفت: ارزش ریالی کار در صنایع دستی باید دقیق مشخص شود، لذا در عرصه صنایع دستی آموزش و همکاری با دانشگاه انجام شود.

او اضافه کرد: باید روزانه نمایشگاه صنایع دستی در نقاط استان از همه رشته ها برگزار شود، چون سبب ایجاد انگیزه می شود، شهرداری شیراز جلودار شود و یک کارگاه وسیع برای صنایع دستی و آموزش صنایع دستی اختصاص دهد.

استاندار فارس همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به شروع فصل تابستان و افزایش سفرها به این استان اشاره و اظهار کرد: مراکز اقامتی و تفریحی فارس باید پیش از ورود گسترده مسافران ساماندهی شود که یکی از آنها خانه مسافرها است.

ایمانیه گفت: عدم نظم و ساماندهی این مراکز اقامتی سبب مشکلاتی در جامعه شده است و از دستگاه های متولی بویژه نیروی انتظامی می خواهم در این زمینه بدون اغماض برخورد کنند، چرا که گاه این مراکز عاملی برای نشر رفتارهای خلاف اخلاق و شرع شده اند.

او با دستگاه های متولی نیز اتمام حجت کرد و شرح داد: باید تا سرانجام همین ماه تکلیف خانه های مسافر مشخص و از ابتدای مرداد با خانه مسافرهای بدون مجوز برخورد شود، چرا که برخی از آنها تبدیل به مکانی برای هنجارشکنی شده و مشکلاتی را در جامعه ایجاد کرده است.

استاندار فارس با تأکید بر اینکه اصل ساماندهی خانه مسافرهاست که باید مورد توجه باشد اینکه زیرمجموعه چه دستگاهی قرار بگیرد، مهم نیست، بیان کرد: در این ساماندهی و نظم دادن نباید نان کسی بریده شود بنا نیست محل درآمد افراد قطع شود بلکه بنابر ساماندهی آن است.

ایمانیه همچنین با تأکید بر استخدام فارغ التحصیلان رشته های هتلداری با همکاری دانشگاه و جامعه هتلداران مطرح نمود: بومی سازی رشته هتلداری باید مدنظر باشد حتی اگر تعارضی با کشور دارد باید تغییر کند، چون اگر پیشنهاد های نو و کاربردی داشته باشیم حتما در سطح ملی نیز استقبال می شود قرار نیست همیشه از تهران برای استان ها تصمیم گیری شود.

منبع: همگردی
انتشار: 31 تیر 1401 بروزرسانی: 31 تیر 1401 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 2055

به "خانه های مسافر در فارس ساماندهی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه های مسافر در فارس ساماندهی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید