خانواده گوشی های موتو G7 معرفی گردید

به گزارش مینی ست، پس از مدت های شایعه و خبر، بالاخره موتورولا سری جدید گوشی های موتو G7 را معرفی کرد. گوشی های موتو G همواره به مقرون به صرفه بودن، مشهور بوده اند. از طراحی گرفته تا عمر باتری و نمایشگر این گوشی ها در سری موتو جی، همواره در حد گوشی های گران تر از خود بوده و گوشی های جدید موتو G7 نیز از این قاعده مستثنی نیستند. موتورولا در گوشی های جدید این سری، حاشیه های نمایشگر را کمتر نموده و با استفاده باتری های بزرگ تر، محصولاتی واقعا خوب را روانه بازار نموده است.

خانواده گوشی های موتو G7 معرفی گردید

موتورولا چهار نسخه از موتو G7 را با نام های G7، جی7 پلاس، جی7 پاور و جی7 پلی معرفی نموده است. بدون هیچ مقدمه دیگری، بگذارید ابتدا سراغ قدرتمندترین نسخه از این خانواده یعنی موتو G7 پلاس برویم.

Moto G7 Plus

جی7 پلاس، قدرتمندترین گوشی خانواده G به حساب می آید و موتورولا این گوشی را بهترین مدل از این خانواده برای عکاسی می داند. در بخش پشتی این گوشی یک دوربین 16 مگاپیکسلی و یک دوربین 5 مگاپیکسلی قرار گرفته و موتورولا می گوید این ترکیب، عکس های خیلی خوبی در شب می گیرد.

سنسور اصلی 16 مگاپیکسلی، پیکسل هایی در اندازه بزرگ 1.22 میکرونی دارد و لنز آن نیز دارای دیافراگم f/1.7 است. همچنین لرزشگیر اپتیکال تصاویر به اضافه لرزشگیر الکترونیکی برای این دوربین در نظر گرفته شده تا در فیلمبرداری نیز نتایجی بدون لرزش داشته باشید. همچنین دوربین سلفی دستگاه 12 مگاپیکسلی است که می تواند با افکت پرتره عکاسی کند و برای سلفی های گروهی نیز مناسب خواهد بود.

ویژگی های مبتنی بر هوش مصنوعی نیز برای این دوربین در نظر گرفته شده که از جمله آن ها می توانیم به Smart Composition و Auto-Smile Capture اشاره کنیم. دوربین اصلی دستگاه می تواند با رزولوشن 4K و با سرعت 30 فریم در ثانیه فیلم برداری کند. همچنین امکان فیلم برداری در رزولوشن 1080P با سرعت های 30/60/120 فریم نیز برای دوربین اصلی دستگاه در نظر گرفته شده است. دوربین 5 مگاپیکسلی نیز بیشتر برای سنجش عمق میدان کاربرد خواهد داشت و یاری می نماید عکس های پرتره خیلی خوبی ثبت گردد.

قلب تپنده این گوشی، پردازنده اسنپدراگن 636 است که از چهار هسته Cortex-A73 و چهار هسته Cortex-A53 تشکیل شده است. جی7 پلاس همچنین دارای 4 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی خواهد بود. همچنین پشتیبانی از کارت حافظه جانبی تا 512 گیگابایت نیز در این گوشی وجود دارد. سیستم عامل دستگاه نیز اندروید پای با رابط کاربری خالص آن خواهد بود.

این اولین گوشی موتورولا خواهد بود که از فناوری شارژ سریع TurboPower با سرعت 27 وات پشتیبانی می نماید. موتورولا می گوید این گوشی می تواند 12 ساعت استفاده را تنها با 15 دقیقه شارژ داشته باشد که برای یک گوشی میان رده و مقرون به صرفه، عالی است. خبر بد درباره این گوشی، استفاده از باتری 3000 میلی آمپری در این دستگاه است. یک نکته مثبت دیگر این است که این گوشی از کوئیک شارژ 4.0 ساخت کوالکام نیز پشتیبانی می نماید و این یعنی اگر شارژر توربو پاور را نداشته باشید، با دیگر شارژر های فست شارژ هم می توانید این گوشی را به سرعت شارژ کنید.

موتو G7 پلاس از نمایشگر 6.2 اینچی با پنل LCD بهره می برد و بالای این نمایشگر نیز یک بریدگی قطره مانند وجود دارد. رزولوشن این نمایشگر، 2270 در 1080 پیکسل است و پوشش روی نمایشگر، گوریلا گلس است. بلندگوهای استریو با پشتیبانی از دالبی به اضافه یک پورت 3.5 میلی متری هدفون، تجربه خوبی از پخش را روی این گوشی فراهم می نماید. همچنین اگر هدفون بلوتوث دارید، این گوشی از بلوتوث 5.0 LE با فناوری aptX نیز پشتیبانی می نماید. این گوشی از اواسط ماه جاری میلادی عرضه می گردد و قیمت آن نیز حدود 300 یورو خواهد بود.

Moto G7

گوشی جذاب دیگر این خانواده، موتو G7 معمولی است. این گوشی از نظر سخت افزاری، شباهت زیادی به جی7 پلاس دارد اما با حذف بعضی ویژگی های مدل پلاس، قیمت این دستگاه کمتر خواهد بود. اولین شباهت این نسخه با نسخه پلاس، نمایشگر 6.2 اینچی است که با جی7 پلاس مشترک است. باتری این گوشی نیز مثل مدل پلاس، 3000 میلی آمپری خواهد بود.

در بخش پشتی این گوشی، شاهد دوربین دوگانه هستیم. دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی خواهد بود و اندازه هر پیکسل در این دوربین، 1.25 میکرون است. لنز قرار گرفته جلوی این دوربین نیز دیافراگمی معادل f/1.8 خواهد داشت. دوربین دوم با مدل پلاس یکسان است و همچنان این دوربین 5 مگاپیکسلی، وظیفه سنجش عمق میدان را خواهد داشت.

فیلم برداری 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه و فیلم برداری 1080P با سرعت های 30/60 فریم نیز در این گوشی حاضر هستند. این بار خبری از لرزشگیر اپتیکال تصویر نیست و این گوشی تنها لرزشگیر الکترونیکی خواهد داشت. دوربین سلفی این گوشی هم 8 مگاپیکسلی خواهد بود که ضعیف تر از جی7 پلاس است.

چیپست استفاده شده در این گوشی، اسنپدراگن 632 است که شباهت زیادی به اسنپدراگن 636 دارد. اما در نهایت کمی از نظر قدرت پردازشی و قدرت گرافیکی، ضعیف تر از پردازنده جی7 پلاس است. همچنین در این گوشی همان حافظه رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی حاضر خواهد بود و از کارت حافظه جانبی نیز در این محصول پشتیبانی می گردد.

این گوشی به نسل قدیمی شارژر توربوپاور مجهز است که سرعت 15 واتی دارد. موتورولا می گوید با 15 دقیقه شارژ این گوشی با شارژر توربو پاور، می توانید تا 9 ساعت از دستگاه بهره ببرید. همچنین این گوشی و G7 پلاس استانداردی به نام P2i را هم دارا هستند که این گوشی ها را در برابر قطرات آب، مقاوم می نماید.

موتو جی7 با قیمت 250 یورو در ماه مارس عرضه خواهد شد.

Moto G7 Power

از ظرفیت باتری دو مدل قبلی جی7 رضایت ندارید، جی7 پاور برای شما ساخته شده است. این گوشی به یک باتری 5000 میلی آمپری مجهز شده که موتورولا می گوید تا 60 ساعت استفاده یا چیزی حدود 2.5 روز استفاده را می تواند با یک بار شارژ برای کاربران به همراه داشته باشد. این باتری از فناوری توربوپاور با سرعت 15 واتی برای شارژ سریع استفده می نماید اما پشتیبانی از کوئیک شارژ 4 نیز در این گوشی وجود دارد. تنها کمبود این گوشی در بخش باتری و شارژر، این است که از شارژر 27 واتی پشتیبانی نمی نماید.

جدا از باتری که بزرگ ترین تفاوت نسخه پاور و معمولی از G7 است، این گوشی نمایشگر ضعیف تری نسبت به جی7 معمولی دارد. نمایشگر این گوشی 6.2 اینچی است و رزولوشن 720 در 1520 پیکسل دارد. پردازنده دستگاه اما همان اسنپدراگن 632 خواهد بود و چهار گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی در این گوشی نیز وجود دارد.

در بخش پشتی این گوشی، یک دوربین 12 مگاپیکسلی با لنزی با دیافراگم f/2.0 قرار گرفته و دوربین سلفی دستگاه هم 8 مگاپیکسلی است. در زمینه فیلم برداری نیز دوربین دستگاه می تواند با رزولوشن 4K و سرعت 30 فریم در ثانیه، فیلم برداری کند. در نهایت قیمتی که برای این گوشی در نظر گرفته شده، حدود 210 یورو خواهد بود.

Moto G7 Play

آخرین گوشی از این خانواده، موتو G7 پلی است. این گوشی ارزان ترین و البته کوچک ترین عضو خانواده موتو G7 است و تنها حدود 150 یورو قیمت دارد. این گوشی نمایشگری 5.7 اینچی با رزولوشن HD+ دارد.

پردازنده دستگاه اما مثل سه گوشی قبلی، اسنپدراگن 632 است. حافظه رم دستگاه دو گیگابایتی و حافظه داخلی دستگاه نیز 32 گیگابایتی است. پشتیبانی از کارت حافظه جانبی تا 512 گیگابایت اما همچنان وجود دارد. باتری دستگاه نیز 3000 میلی آمپری است اما شارژر دستگاه تنها 5 واتی خواهد بود و با سرعت کمی این گوشی را شارژ می نماید.

در بخش پشتی این گوشی یک دوربین 13 مگاپیکسلی با لنزی با دیافراگم f/2.0 قرار گرفته و دوربین سلفی جی7 پلی نیز 8 مگاپیکسلی است. همچنین یک فلش LED در بریدگی بالای نمایشگر قرار گرفته تا دریافت سلفی ها در نور کم، مسئله ای نداشته باشد. در نهایت، این گوشی ارزان قیمت و 150 یورویی، می تواند با رزولوشن 4K و سرعت 30 فریم در ثانیه فیلم برداری داشته باشد.

شما درباره خانواده گوشی های موتو G7 چه فکر می کنید؟

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 147

به "خانواده گوشی های موتو G7 معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانواده گوشی های موتو G7 معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید