خبرنگاران برنامه ای برای تئاتر بعد از کرونا وجود ندارد

به گزارش مینی ست، تهران- خبرنگاران- رئیس انجمن صنفی تماشاخانه های خصوصی ایران گفت: هیچ برنامه ای برای سالن ها و گروه های نمایشی پس از گذر از بحران کرونا نداریم.

خبرنگاران برنامه ای برای تئاتر بعد از کرونا وجود ندارد

شاهین چگینی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران گفت: هفته گذشته جلسه ای با قادر آشنا مدیرکل جدید هنرهای نمایشی برگزار و در آن ضمن معارفه، مسائل و مسائل تماشاخانه دارها مطرح شد.

وی اضافه نمود: در خصوص آسیب هایی که سالن های خصوصی و صاحبان آن در مدت تعطیلی تئاتر به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا با آن روبرو شدند صحبت هایی صورت گرفت و اینکه به علت شرایط فعلی تماشاخانه دارها نیازمند کمک و حمایت های مالی و معنوی دولت به واسطه مرکز هنرهای نمایشی هستند.

به گفته وی، آشنا قول مساعد برای پیگیری رفع مسائل از سوی دولت به واسطه این نهاد داده است و همانطور که در جلسات هیات دولت نام تئاتر مشخصا ذکر شده، بودجه ای نیز برای این عرصه در شرف تصویب خواهد بود.

مدیر تماشاخانه استاد جمشید مشایخی بیان کرد: مدیرکل هنرهای نمایشی قول تخصیص بودجه برای تماشاخانه های خصوصی را به حد توان دولت و این مرکز دادند و پیش از این نیز شهرام کرمی مدیرکل سابق هنرهای نمایشی پرداخت حداقل اجاره سالن را در شورای مقابله با کرونا به تصویب رسانده بودند که زمان پرداخت آن به تامین بودجه بستگی دارد.

وی شرح داد: نامه هایی نیز برای سید محمدمجتبی حسینی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمد نهاوندیان معاون رئیس جمهور ارسال کرده ایم تا در این زمینه پیگیری ها انجام شود و تا به امروز نیز هر آنچه در توان داشتیم برای رسیدگی به شرایط تئاتر انجام داده ایم.

چگینی تاکید کرد: در انجمن صنفی تماشاخانه های خصوصی ایران ستاد پنج نفره ای تشکیل دادیم تا از طرف این صنف به پیگیری مطالبات سالن دارهای خصوصی در شرایط تعطیلی برای شیوع کرونا بپردازد همچنین کارگروه حقوقی برای رسیدگی به شرایط حقوقی در این بحران مشخص شده است.

وی اضافه نمود: کارگروه تئاتر آنلاین نیز تشکیل شده است تا اگر در این شرایط سالن هایی خواستار باشند و توانایی اجرای گروه های نمایشی در این شرایط وجود داشته باشد برای اجرای آنلاین تمهیداتی را پیش بینی کنیم و با فراهم کردن مقدمات فضای اجرا تامین شود.

رئیس انجمن صنفی تماشاخانه های خصوصی ایران بیان کرد: زمان بازگشایی مجدد تماشاخانه ها و آغاز اجرای نمایش ها مشخص نیست و چشم اندازی برای آن وجود ندارد به همین دلیل برنامه هایی کوتاه مدت برای شرایط فعلی اجرا شده است که هنوز به مرحله اجرا نرسیده اند.

وی گفت: به دلیل مشخص نبودن زمان آغاز حیات دوباره تئاتر هیچ تمهید و پیش بینی برای بعد از گذر از این بحران انجام نشده است زیرا به دلیل ابهام موجود برنامه ریزی درستی وجود نخواهد داشت.

چگینی تاکید کرد: بعد از بازگشایی مجدد تماشاخانه ها می توانیم با گروه های نمایشی در خصوص تعهدات اجرایی گذشته به توافق برسیم و بعد به انعقاد قرارداد با نمایش های جدید برسیم تا آن زمان جز صبر کردن راه و چاره دیگری نخواهیم داشت.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 964

به "خبرنگاران برنامه ای برای تئاتر بعد از کرونا وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران برنامه ای برای تئاتر بعد از کرونا وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید