خبرنگاران بزرگترین ابررایانه انگلیس تا انتها سال 2020 راه اندازی می گردد

به گزارش مینی ست، تهران- خبرنگاران- یک شرکت انگلیسی بیان کرد در حال ساخت قدرتمندترین ابر رایانه این کشور در یک مرکز تحقیقاتی در کمبریج است و انتظار می رود تا خاتمه سال 2020 راه اندازی گردد.

خبرنگاران بزرگترین ابررایانه انگلیس تا انتها سال 2020 راه اندازی می گردد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات هزینه تحصیل در انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش پایگاه اینترنتی نیواطلس، شرکت انویدیا ماه گذشته، گفت میخواهد یک ابر رایانه مبتنی بر پردازنده Arm را در یک مرکز تحقیقاتی جدید در کمبریج، بسازد. اکنون این شرکت افشا کرد که در این سایت در حال ساخت قدرتمندترین ابر رایانه انگلیس hsj که در دسترس محققان مراقبت های بهداشتی قرار خواهد گرفت. این ابررایانه با استفاده از هوش مصنوعی چالش های پزشکی از جمله چالش های ایجاد شده توسط کووید-19 را حل خواهد نمود.

شرکت انویدیا گفت؛ این ابررایانه در رده 29 فهرست 500 ابررایانه قدرتمند دنیا قرار می گیرد و در عین حال آن را در راس سه ابر رایانه ای قرار می دهد که کم مصرف ترین ابررایانه های دنیا (از لحاظ مصرف انرژی) محسوب می شوند.

ابررایانه یادشده با استفاده از پردازنده های فراوریی خود این شرکت فراوری می گردد و کمبریج - 1 نام دارد. عرضه این رایانه تا قبل از انتها سال میلادی 2020 خواهد بود.

سرعت محاسباتی این ابررایانه بالغ بر 400 پتافلاپس خواهد بود. هر پتافلاپ معادل یک کوآردیلیون (10 به توان 15) محاسبه در ثانیه است. این رایانه از هوش مصنوعی برای شبیه سازی فرایندهای طبیعی بدن انسان بهره می گیرد.

شرکت انویدیا برای فراوری این ابررایانه بیش از 51.7 میلیون دلار سرمایه گذاری نموده و 80 سیستم هوش مصنوعی DGX A100 خود را نیز بر روی آن نصب می نماید. احتمال می رود این شرکت در آینده ابررایانه های دیگری را نیز برای پژوهش های علمی در انگلیس فراوری و راه اندازی کند.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 آبان 1399 بروزرسانی: 20 آبان 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1203

به "خبرنگاران بزرگترین ابررایانه انگلیس تا انتها سال 2020 راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بزرگترین ابررایانه انگلیس تا انتها سال 2020 راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید