خبرنگاران نوید حل مشکل کمبود مرغ در بازار فارس داده شد

به گزارش مینی ست، شیراز-خبرنگاران-مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس مشکل کمبود مرغ در روزهای اخیر را،مقاومت واسطه ها و دلالان در برابر رعایت نرخ مصوب دانست و گفت: با تدابیر صورت گرفته شامگاه سه شنبه مرغ مورد احتیاج استان کشتار و امروز چهارشنبه اول اردیبهشت ماه جاری حدود 350 تن گوشت مرغ روانه بازار شده است.

خبرنگاران نوید حل مشکل کمبود مرغ در بازار فارس داده شد

صمد رنجبری چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: کمبود گوشت مرغ در بازار استان طی چند روز اخیر به دلیل اعمال نرخ مصوب و جلوگیری از تخلف احتمالی بعضی دلالان و واسطه ها بوده است.

وی ادامه داد: طی 2 الی 3 روز گذشته عرضه گوشت مرغ در بازار استان فارس کاهش پیدا کرد اما از شامگاه سه شنبه 31 فروردین 1400 عرضه گوشت مرغ در سطح کشتارگاه های استان به حالت عادی بازگشته است و شهروندان از امروز چهارشنبه اول اردیبهشت ماه می توانند بهبود شرایط را شاهد باشند.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی فارس در تشریح شرایط روزهای اخیر بازار مرغ این استان،گفت: اعمال دقیق و با نظارت نرخ مصوب در روزهای گذشته باعث شد عوامل، واسطه ها و دلالان بازار مرغ استان از عرضه گوشت مرغ خودداری نمایند.

وی اضافه نمود: پیگیری و برخوردهایی که از ابتدای هفته جاری تا به امروز با این گروه اجرا شده منجر به این شد که مقاومت ها شکسته و شرایط بهبود پیدا کند.

رنجبری قیمت مصوب عرضه گوشت مرغ گرم را در سطح بازار 24 هزار و 900 تومان برای مصرف نمایندگان مطرح کرد و گفت: قیمت گوشت مرغ در ماه های گذشته 20 هزار و 400 تومان مشخص شده بود که در روزهای اخیر به دلیل منطقی شدن این قیمت به نرخ 24 هزار و 900 تومان افزایش پیدا نموده است.

او قیمت مصوب کنونی را منطقی و قابل قبول دانست و اضافه نمود: تمامی واحدهای صنفی عرضه نماینده گوشت مرغ در سطح استان فارس موظف به رعایت نرخ مصوب هستند و در غیر اینصورت برخورد جدی با متخلفین صورت می گیرد.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در ادامه گفت: میانگین مصرف گوشت مرغ در سطح فارس روزانه حدود 350 تن گوشت گرم است که از فراوری مرغداری های داخل استان تامین می گردد،اما در روزهای نخست هفته جاری به دلیل اعمال نرخ مصوب و مقاومت بعضی واسطه ها و دلالان این میزان به حدود یک چهارم کشتار روزانه و حدود 100 تن کاهش پیدا نموده بود که همین موضوع موجب بروز مشکلاتی در سطح بازار شد.

وی اعلام نمود: با تدابیر اجرا شده کشتار مرغ امشب در سطح کشتارگاه های استان حدود 350 تن خواهد بود که این میزان گوشت فردا وارد بازار و شرایط به حالت عادی باز خواهد گشت.

رنجبری در ادامه قیمت مصوب مرغ منجمد را در سطح بازار استان فارس 18 هزار و 900 تومان مطرح کرد.

وی اعلام نمود: متوسط مصرف روزانه گوشت مرغ در سطح استان فارس حدود 350 تن است که این میزان مرغ از فراورینمایندگان داخل استان تامین می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1400 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1568

به "خبرنگاران نوید حل مشکل کمبود مرغ در بازار فارس داده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نوید حل مشکل کمبود مرغ در بازار فارس داده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید