دستگاهی که باکتری را بو می کشد

به گزارش مینی ست، به گزارش خبرنگاران به نقل از ایندپندنت، محققان دستگاهی ابداع نموده اند که باکتری را در نفس انسان ردیابی می نماید. این دستگاه از تجویز بی رویه آنتی بیوتیک می کاهد.

دستگاهی که باکتری را بو می کشد

در حقیقت کارشناسان ماشینی ابداع نموده اند که بوی باکتری را شناسایی می نماید و به این ترتیب نشان می دهد چه زمان بیمار به درمان با آنتی بیوتیک احتیاج دارد. این فناوری معین می نماید افرادی که به عنوان بیماران مبتلا به عفونت های تنفسی معرفی می شوند دچار سرما خوردگی هستند یا آنفلوانزا.

بیمار باید در یک لوله مخصوص نفس بکشد و دستگاه این نمونه را آنالیز می نماید. در مرحله بعد وجود مواد شیمیایی خاصی ردیابی می گردد که نشان دهنده حضور باکتری در بدن بیمار است.

جیمز کاوینگتن از دانشگاه وارویک و مخترع این بینی الکترونیکی امیدوار است در آینده از میزان تجویز آنتی بیوتیک ها بکاهد.

او می گوید: می خواهم داروهایی را آزمایش کنم و بسازم که تاثیرگذاری طولانی تری دارند. ایده آنالیز تنفس افراد به آنالیز فرایند بیولوژیکی بدن افراد یاری می نماید. ما می خواهیم از میزان داروهای تجویزی برای بیماران بکاهیم.

آزمایش های اولیه این پروژه به نام BreathSpec نشان می دهد دقت تشخیص دستگاه 80 درصد است.

دانشمندان طی 18 ماه این دستگاه را روی بیش از 1112 نفر آزمایش کردند. آنها متوجه شدند از این تعداد شرکت کننده،406 نفر مبتلا به عفونت بالای دستگاه تنفسی بودند . از این تعداد 376 نفر مبتلا به عفونت غیر باکتریایی و 30 نفر مبتلا به عفونت باکتریایی بودند.

همچنین 520 نیز مبتلا به عفونت پایین دستگاه تنفسی بودند. از این تعداد 272 نفر آنها مبتلا به عفونت غیر باکتریایی و 248 نفر مبتلا به عفونت باکتریایی بودند. 186 نفر نیز عفونتی نداشتند.

کاوینگتون در این باره می گوید: در اصل دستگاه ما 80 درصد موارد را درست تشخیص داد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 367

به "دستگاهی که باکتری را بو می کشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگاهی که باکتری را بو می کشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید