کمبود ویتامین D باعث مرگ زودهنگام می شود

به گزارش مینی ست، مطالعه ای که بر روی بیش از 300000 بزرگسال در انگلیس اجرا شده، رابطه علت و معلولی بین کمبود ویتامین D و مرگ و میر را نشان داده است.

کمبود ویتامین D باعث مرگ زودهنگام می شود

نتایج یک مطالعه تازه که در مجله Annals of Internal Medicine منتشر شده است، به نیاز به استراتژی های بهداشت عمومی برای حفظ سطح سالم ویتامین D در جمعیت اشاره می کند. نتایج نشان داده است که شرایط کم ویتامین D یا آفتاب با افزایش مرگ و میر مرتبط است.

محققان دانشگاه استرالیای جنوبی در آدلاید یک مطالعه تصادفی را بر روی 307601 شرکت کننده از Biobank انگلیس با هدف ارزیابی شواهد ژنتیکی برای نقش علت شرایط هیپوویتامینوز در مرگ و میر انجام دادند.

محققان اندازه گیری های شرکت کنندگان در تست کمبود 25 هیدروکسی ویتامین D و سایر داده های ژنتیکی آن ها را ارزیابی کردند. داده های مرگ و میر همه علل را ثبت و تجزیه و تحلیل کردند. در طول دوره پیگیری 14 ساله، نویسندگان دریافتند که خطر مرگ به طور قابل توجهی با افزایش غلظت ویتامین کاهش می یابد. قوی ترین اثرات در افراد در محدوده کمبود حاد مشاهده می شود.

همانطور که محققان خاطرنشان می کنند، برآورد های اخیر از شیوع کمبود شدید بین 5 تا 50 درصد از جمعیت است که میانگین آن با توجه به موقعیت جغرافیایی و ویژگی های جمعیت فرق دارد. این مطالعه همچنین احتمال تأثیر قابل توجه بر مرگ زودرس و نیاز مداوم به تلاش برای از بین بردن کمبود ویتامین D را تأیید می کند.

منبع: ennaharonline.

خبرنگاران علمی پزشکی کلینیک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 18 آبان 1401 بروزرسانی: 18 آبان 1401 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 2119

به "کمبود ویتامین D باعث مرگ زودهنگام می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود ویتامین D باعث مرگ زودهنگام می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید