دوزخی ها؛ هر آنچه از سریال تازه نتفلیکس می دانیم

به گزارش مینی ست، ما از زمانی که انسان ها وجود داشته اند، درباره الوهیت، ایجاد ادیان و فلسفه هایی که درباره بهشت، جهنم و اراده الهی نظریه پردازی می کنند، به تفکر پرداخته ایم؛ اما چه اتفاقی می افتد اگر این باورها و نظریه ها واقعی باشند و موجودات فراطبیعی روی زمین ظاهر شوند و ما را به قضاوت بگذارند. این همان طرح سریال درام ترسناک تازه کره ای نتفلیکس، دوزخی ها است.

دوزخی ها؛ هر آنچه از سریال تازه نتفلیکس می دانیم

سریال دوزخی ها به کارگردانی یون سانگ هو که بیشتر به خاطر فیلم پیروز قطار بوسان معروفیت دارد، بر اساس وبتونی با عنوان جهنم ساخته شده است. این وبتون از طریق یون سانگ هو نوشته و طراحی شد و با استقبال گسترده مخاطبان روبرو شد.

اقتباس لایو اکشن دوزخی ها اثری مختص به نتفلیکس است که از طریق چوی کیو سوک نوشته شده و استودیو لژین، تهیه کنندگی آن را بر عهده دارد. دوزخی ها به این موضوع می پردازد که روایت های خیر و شر و گناه و فضیلت می توانند جامعه را منحرف کنند و به عصری پر از هرج و مرج منجر شوند. هیجان انگیز به نظر می رسد، نه؟ اطلاعات مناسبی از این سریال منتشر شده است که بد نیست جزئیات آن ها را با هم بررسی کنیم.

فصل اول دوزخی ها چند قسمت دارد؟

دوزخی ها در فصل افتتاحیه خود، شش قسمت خواهد داشت. نتفلیکس هنوز فاش نکرده است که آیا این سریال، فصل های بیشتری دارد یا اینکه کوتاه خواهد بود اما طرح سریال قطعا گنجایش بیشتری برای روایت داستان های مختلف دارد.

تریلر دوزخی ها

نتفلیکس تا کنون یک تیزر از دوزخی ها منتشر کرده است که به جزئیات اصلی این سریال می پردازد. در این کلیپ، مردی بسیار دستپاچه را می بینیم که از طریق موجوداتی عجیب و غریب و دودی مانند گولم، مورد حمله قرار می گیرد. این موجودات که از آن ها به عنوان مجریان جهنم یاد می گردد، مرد را تا خیابان تعقیب می کنند و او را با شعله هایی روشن و سفید و فراطبیعی می سوزانند. این صحنه ها فقط بخشی از چیزی هستند که در آینده خواهید دید و تریلر گریزی به تصاویر شوم سریال می زند تا شما را برای چیزهای بیشتر تشنه نگه دارد. آیا تریلرهای بیشتری منتشر خواهد شد؟ احتمالا با نزدیک شدن به زمان پخش سریال، از این مسأله آگاه شویم.

دوزخی ها چه زمانی منتشر می گردد؟

دوزخی ها در حال حاضر قرار است در 19 نوامبر 2021 در نتفلیکس پخش گردد. این سریال پیش از این، برای اولین بار به صورت دنیای در 9 سپتامبر 2021 در جشنواره بین المللی فیلم تورنتو به نمایش درآمد. دوزخی ها اولین درام کره ای بود که در این جشنواره نمایش داده شد. این مجموعه همچنین در بیست و ششمین جشنواره بین المللی فیلم بوسان هم در تاریخ 7 اکتبر 2021 در معرض نمایش قرار گرفت. همچنین سه قسمت اول آن در شصت و پنجمین جشنواره فیلم لندن در تاریخ 15 اکتبر 2021 بر روی پرده رفت.

بازیگران دوزخی ها چه کسانی هستند؟

بازیگران اصلی سریال دوزخی ها که تا به امروز معرفی شده اند عبارتند از یو آه این (بازیگر ماشین تحریر شیکاگو و صدای سکوت)، پارک جونگ مین (بازیگر شب سیاه و ما را از شر نجات بده)، کیم هیون جو (بازیگر دمپایی شیشه ای و چه اتفاقی می افتد)، وون جین آه (بازیگر عصر سایه ها و باران فولادی) و یانگ ایک جون (بازیگر از نفس افتاده). بازیگران مکملی هم که در این سریال حضور دارند، کیم دویون، کیم شین راک، ریو کیونگ سو، لی ری و ایم هیونگ گوک هستند.

شخصیت های اصلی سریال دوزخی ها چه کسانی هستند؟

یو آه این در نقش جونگ جین سو، رهبر کاریزماتیک تأثیرگذاری بازی می نماید که مذهب تازهی به نام انجمن حقیقت تازه ایجاد می نماید. جونگ جین سو به سرعت پیروانی متدین را جمع می نماید و به آن ها آموزش می دهد که ظهور فرشتگان، نشان اراده الهی است. انجمن حقیقت تازه و رهبر آن ها از مهم ترین و اسرارآمیزترین عناصر داستان دوزخی ها هستند و پس از خود مجریان جهنم، در رتبه دوم قرار دارند.

بدیهی است که هر سازمان مرموز، محققان و مخالفان خاص خودش را می طلبد. پارک جئونگ مین نقش بائه یانگ جائه را بازی می نماید که تهیه کننده یک مرکز پخش است و جنبش مذهبی در حال ظهور حقیقت تازه را بررسی می نماید و سعی می نماید حقیقت آن ها را بیابد. وون جین آه در نقش هونگ جی یونگ، همسر بائه یونگ جائه و یکی از اعضای انجمن حقیقت تازه ظاهر می گردد که در طی داستان، تحت فشار شدیدی قرار می گیرد.

کیم هیون جو نقش مین هی جین، یک وکیل را بازی می نماید. مین هی جین به طور کلی با گروه حقیقت تازه و افراط گرایان درون جنبش جنگ طلبانه آن ها مخالف است.

شخص دیگری که کلیت معمای سریال را بررسی می نماید جین گیونگ هون با بازی یانگ ایک جون است. جین گیونگ هون یک کارآگاه پلیس است که مأموریت دارد تا درباره موجودات فراطبیعی که داستان سریال را آغاز می کنند تحقیق نماید و سعی کند حقیقت واقعی پشت ظاهر آن ها را دریابد. لی ری هم در نقش دختر این مأمور، جین هی جئونگ ظاهر می گردد

دوزخی ها چه زمانی فیلم برداری شده است؟

نتفلیکس ساخت این سریال را در آوریل 2020 اعلام کرد و جزئیات بازیگران آن هم در جولای همان سال بیان شد. فیلم برداری اصلی دوزخی ها در 24 سپتامبر 2020 آغاز گشت.

بر اساس گزارش ها، فیلم برداری این سریال در سئول و ایکسان کره جنوبی انجام شده است. تولید فصل اول سریال در 18 ژانویه 2021 به خاتمه رسید.

داستان دوزخی ها درباره چیست؟

در مرکز سریال دوزخی ها، دو عنصر معمایی و رازآلود به هم پیوسته وجود دارد؛ مجریان فراطبیعی جهنم و جنبش حقیقت تازه. یکی از آن ها یک نیروی کیهانی و فراطبیعی و دیگری یک جنبش اجتماعی رو به رشد با نقشه های شوم است و هر دوی این ها در کنار هم، این پتانسیل را دارند که دنیا را همان طور که تصور می کنیم نابود کنند.

ظهور هیولاهای فراطبیعی، به گروه حقیقت تازه کمک می نماید تا به یک نیروی جریان اصلی تبدیل گردد و در میان مردم نفوذ پیدا کند و عضو بپذیرد. با این حال، تعدادی از افراد، آموزه های این جنبش را زیر سؤال می برند و می خواهند حقیقت پشت پرده این رویدادهای گیج کننده را بفهمند. بر اساس صفحه این سریال در وب سایت اختصاصی خودش، دوزخی ها اساسا برداشت یون سانگ هو از درام های فرآیندمحور و همراه با یک رگه تحقیقاتی قوی است.

بند معرفی نتفلیکس برای این سریال، بدین صورت است: دوزخی ها داستانی درباره موجوداتی ماورایی است که از ناکجاآباد ظاهر می شوند تا حکمی صادر کنند و به واسطه آن، افراد را به جهنم محکوم کنند. این رویدادهای فراطبیعی، آشفتگی بزرگی می آفرینند و موجب می شوند تا گروه مذهبی حقیقت تازه، نفوذ خود را در جامعه افزایش دهد. با این حال، بعضی از مردم نسبت به فعالیت های این گروه مشکوک می شوند و آغاز به تحقیق درباره دخالت این انجمن در رویدادهای مرموز اخیر می کنند.

در درون این جنبش، گروهی افراطی به نام سر پیکان تشکیل می گردد که قصد دارد مخالفان اراده الهی را مجازات کند. با این حال، خلاصه داستان سریال، پیچش های خاص خودش را دارد و در جایی به محکومیت یک کودک تازه متولد شده اشاره می نماید که همین مسأله باعث می گردد تا آموزه های انجمن حقیقت تازه، مورد شک قرار بگیرد.

قبلا چیزهای زیادی درباره طرح دوزخی ها فاش شده است. به عنوان مثال، می دانیم که سه نفر به نام های بائه یانگ جائه، مین هی جین و جین گیونگ هون وجود دارند که محققین و ماجراجویان اصلی داستان هستند. همچنین می دانیم که جنبش حقیقت تازه از ظهور هیولاها برای انتشار کتاب مقدس خود سوءاستفاده می نماید اما فعلا هیچ واقعیت تعیینی از این موجودات ماورایی و مأموریت واقعی آن ها بر روی زمین نمی دانیم.

آیا آن ها واقعا همان طور که جونگ جین سو ادعا می نماید مأموران الهی هستند؟ آیا آن ها بیگانگان، شیاطین یا خدایان هستند؟ واقعا چه بلایی سر افرادی که این موجودات به آن ها حمله می کنند می آید و آن ها چرا این کارها را انجام می دهند؟ و مهم تر از همه، چه چیزی باعث ورود آن ها به زمین شده است؟ این ها تنها بخشی از سؤالاتی هستند که امیدواریم پس از انتشار دوزخی ها در نتفلیکس به آن ها پاسخ داده گردد.

در کنار تمام نکات بالا، خلاصه رسمی نتفلیکس برای این سریال را هم بخوانید:

جلوه های باورنکردنی جهنم در وسط سئول و درست در مقابل جمعیت رخ می دهند. موجوداتی مرموز و ماورایی، افراد را به جهنمی بودن محکوم می کنند و دقیقا در زمانی تعیین ظاهر می شوند تا محکومان را در آتش خشم و وحشت خود بکشند. صدای فرمانده جونگ جین سو، رهبر یک سازمان مذهبی رو به رشد به نام حقیقت تازه، فراتر از هرج و مرج مطلق ناشی از این اتفاقات غیرقابل توضیح فراطبیعی است. او ادعا می نماید که فقط گناهکاران هستند که محکوم می شوند و این وقایع، نشان دهنده اراده الهی برای پاکسازی انسان ها است. گروهی از پیروان او به نام سر پیکان، با ایمانی کورکورانه، مجازات کسانی را که بر خلاف اراده الهی پیش می فرایند، به دست می گیرند. دنیا تبدیل به جهنم می گردد.

مین هی جین به عنوان یک وکیل، جونگ را به دلیل ادعایش مبنی بر این که این اتفاقات جهنمی فقط رویدادهایی فراطبیعی هستند، به چالش می کشد. او به نیروهای معدودی می پیوندد که سعی می کنند دنیا را به انسان ها و نه خدایان بازگردانند. آن ها در مقابل هرج و مرج انجمن حقیقت تازه قرار می گیرند.

سپس در یک روز، نوزادی که دو روز پیش به دنیا آمده بود محکوم می گردد و این امر موجب می گردد تا ایمان به اراده الهی و این که تنها گناهکاران جهنمی شوند، زیر سؤال برود.

منبع: Collider

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 29 آذر 1400 بروزرسانی: 29 آذر 1400 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1854

به "دوزخی ها؛ هر آنچه از سریال تازه نتفلیکس می دانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوزخی ها؛ هر آنچه از سریال تازه نتفلیکس می دانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید