روسیه اقدامات کشتی نظامی انگلیسی در دریای سیاه را زیر نظر دارد

به گزارش مینی ست، وزارت دفاع روسیه از شروع نظارت بر کلیه اقدامات کشتی انگلیسی که وارد آب های دریای سیاه شده اطلاع داد و ناوگان دریای بالتیک روسیه نیز نسبت به افزایش حضور کشتی های نظامی آمریکا و ناتو در این منطقه ابراز نگرانی کرد.

روسیه اقدامات کشتی نظامی انگلیسی در دریای سیاه را زیر نظر دارد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اینترفکس، وزارت دفاع روسیه اظهار داشت که نیروها و تجهیزات ناوگان دریای سیاه این کشور از هم اکنون رهگیری و نظارت بر کلیه اقدامات کشتی گشت ترنت متعلق به نیروی دریایی انگلیس که روز گذشته (یکشنبه) وارد آب های دریای سیاه شده، را شروع نموده اند.

پیش از این نشریه تایمز انگلیس به نقل از منابع خبری خود در وزارت دفاع این کشور از برنامه اعزام دو کشتی نظامی انگلیسی به منطقه دریای سیاه خبر داده بود. طبق این اطلاعات، صحبت بر سر یک ناوشکن انگلیسی مجهز به موشک های ضدهوایی و یک کشتی ضدزیردریایی بود. گفته شده بود که این دو کشتی نظامی از گروه کشتی های ضربت نیروی دریایی انگلیس در دریای مدیترانه جدا شده و به وسیله تنگه بسفر، راستا حرکت به سمت دریای سیاه را در پیش گرفته اند.

در وزارت دفاع انگلیس یادآوری شده بود که مقامات لندن بدین ترتیب می خواهند حمایت خود از اوکراین در شرایط تیرگی روابط این کشور با روسیه را نشان بدهد.

افزایش حضور کشتی های نظامی آمریکا و ناتو در دریای بالتیک

در خبر دیگری گزارش شده که دریادار الکساندر ناساتوف فرمانده ناوگان دریای بالتیک روسیه در مصاحبه ای با روزنامه کراسنایا ازوزدا (نشریه داخلی وزارت دفاع روسیه) گفته است که ناوشکن های نیروی دریایی آمریکا بطور مرتب در آب های دریای بالتیک و دریای شمالی به گشت زنی می پردازد.

این مقام نظامی گفت: دو گروه از نیروهای نظامی-دریایی کشورهای عضو ناتو، از جمله 15 کشتی نظامی، بطور مرتب در این منطقه حضور دارند. علاوه بر این، ناوشکن های واحدهای گشت نیروی دریایی ایالات متحده که جزو سیستم دفاع ضدموشکی آمریکا مستقر در اروپا هستند نیز دائماً در آب های دریای بالتیک و دریای شمالی گشت زنی می نمایند.

فرمانده ناوگان دریای بالتیک روسیه یادآور شد که در برنامه های ناتو در این منطقه بیش از 20 مانور نظامی، از جمله تمرینات نظامی گسترده با مشارکت 30 الی 40 کشتی در نظر گرفته شده است که یکی از این مانورها، در حال حاضر در سواحل اسکاتلند و نروژ شروع شده است. به گفته وی، در تمامی تمرینات نظامی کشورهای عضو ناتو، روسیه بعنوان تهدید بالقوه نظامی در نظر گرفته شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 خرداد 1400 بروزرسانی: 30 خرداد 1400 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1622

به "روسیه اقدامات کشتی نظامی انگلیسی در دریای سیاه را زیر نظر دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه اقدامات کشتی نظامی انگلیسی در دریای سیاه را زیر نظر دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید