رونمایی از لوکس ترین مدل الکتریکی بنز
به گزارش مینی ست، بنز همچنین اولین ماشین آلمانی است که به سطح 3 خودران مجهز است. این سیستم در جهت هایی معین می تواند ماشین را تا سرعت 60 کیلومتر در ساعت بدون نیاز به راننده کنترل کند.
EQS با هر بار شارژ تا 770 کیلومتر حرکت می کند
مرسدس-بنز لوکس ترین مدل الکتریکی خود را رونمایی کرد. EQS معادل کلاس S در بین محصولات بنزینی کارخانه است و بنز امیدوار است با آن به بازیگر اصلی بازار خودرو های الکتریکی تبدیل شود.
EQS بر روی پلتفرمی کاملا جدید ساخته شده که مختص ماشین های الکتریکی است. به گفته کارخانه، ماشین با هر بار شارژ می تواند تا 770 کیلومتر حرکت کند که برای ماشین های الکتریکی یک رکورد تازه است. نزدیک ترین رقیب بنز، تسلا مدل S با هر بار شارژ 660 کیلومتر حرکت می کند و برد مدل های الکتریکی پورشه و آئودی 480 کیلومتر است.
ظاهر ماشین بسیار شبیه کانسپتی است که بنز دو سال پیش نمایش داد. طراحان بنز با سقفی که آن را کمانی نامیده اند، مقاومت ماشین در برابر هوا را بسیار کاهش داده اند. چرخ ها تا حد ممکن به گوشه های ماشین نزدیک تر شده و در نتیجه فضای اتاق بیشتر است.سراسر داشبورد بنز EQS با سه نمایشگر پوشانده شده است
سه نمایشگر که تمام سطح داشبورد را پوشانده، چشم گیرترین ویژگی اتاق است. ماشین با نسل جدید هوش مصنوعی بنز کنترل می شود که راننده را از دور تشخیص می دهد و با نزدیک شدنش در را به صورت اتوماتیک باز می کند. این سیستم همچنین به طور دائم نگاه و حرکات راننده را بررسی می کند و مثلا در صورت تشخیص خستگی راننده با فعال کردن ماساژور صندلی یا تغییر دما، به هوشکمک راننده کمک می کند.
بنز همچنین اولین ماشین آلمانی است که به سطح 3 خودران مجهز است. این سیستم در راستا هایی تعیین می تواند ماشین را تا سرعت 60 کیلومتر در ساعت بدون نیاز به راننده کنترل کند. این سطح از فن آوری خودران هنوز برای استفاده مجوز ندارد، اما بنز پیش بینی کرده که استفاده از آن از سال آینده در آلمان و سپس در کشور های دیگر اروپا قانونی می شود.
EQS اولین مدل از چهار ماشین الکتریکی است که بنز امسال به بازار عرضه خواهد کرد. قیمت ماشین هنوز اعلام نشده، اما پیش بینی می شود بسته به مدل های مختلف بین صد تا 180 هزار دلار باشد.
فولکس واگن مدل ID6 را با توجه به سلیقه و نیاز مشتریان چینی طراحی کرده است
فولکس واگن در آستانه نمایشگاه خودروی شانگهای، شاسی بلند الکتریکی جدیدش را معرفی کرد. مدل جدید که نامش ID6 است، بزرگترین مدل الکتریکی کارخانه است و با توجه به نیاز خریداران چینی طراحی شده است. ID6 در دو مدل مختلف عرضه می شود که از نظر فنی یکسان است، اما ظاهر یکی از آن ها اسپرت تر طراحی شده است. ماشین را می توان با باتری های مختلف سفارش داد که با هر بار شارژ بین 436 تا 588 کیلومتر حرکت می کند.
ماشین سه ردیف صندلی دارد و طراحی اتاقش ساده است. بخش های مختلف آن از طریق نمایشگر 12 اینچی لمسی روی داشبورد کنترل می شود و یک سیستم واقعیت مجازی با نمایش علامت هایی روی شیشه جلو، راننده را در یافتن راستا راهنمایی می کند.
فولکس واگن این شاسی بلند را با همکاری دو شریکش در چین تولید می کند. یک مدل بر اساس ID6 در چند سال آینده در آمریکا ساخته و فروخته خواهد شد، اما کارخانه قصد ندارد این مدل را در اروپا بفروشد.
فولکس واگن می خواهد تا سال 2030 نیمی از بازار ماشین های الکتریکی در چین را داشته باشد و برای رسیدن به این هدف تا دو سال دیگر تعداد مدل های الکتریکی اش را به هشت مدل افزایش خواهد داد. همه این ماشین ها بر روی یک پلتفرم الکتریکی به نام MEB ساخته می شود.
Q4 کوچکترین شاسی بلند الکتریکی آئودی است
آئودی عضو دیگر گروه خودروسازی فولکس واگن هم هفته گذشته دو شاسی بلند الکتریکی جدید رونمایی کرد. این ماشین که نامش Q4 است، با قیمت پایه حدود 50 هزار دلار از تابستان به بازار عرضه خواهد شد.
Q4 از نظر فنی با فولکس واگن ID4 مشترک است، اما ظاهرش اسپرت تر طراحی شده و به امکانات لوکس تری مجهز است. ماشین با دو بدنه معمولی و کوپه ساخته می شود و دو موتور الکتریکی دارد و با هر بار شارژ می تواند تا 520 کیلومتر حرکت کند.
آئودی در حال حاضر سه مدل الکتریکی در محصولاتش دارد و می خواهد تعداد مدل های الکتریکی اش را تا سال 2025 به بیست مدل افزایش دهد. برخی از این مدل ها از نظر فنی با مدل های فولکس واگن مشترک خواهد بود، اما مدل های لوکس تر با همکاری پورشه، عضو دیگر گروه فولکس واگن ساخته خواهد شد.
اولین مدل فراری با موتور الکتریکی دو سال پیش ساخته شد
فراری در واکنش به استقبال از ماشین های الکتریکی تصمیم گرفته تا اولین مدل کاملا الکتریکی خود را زودتر از برنامه قبلی تولید کند. جان الکان، رئیس هیئت مدیره کارخانه هفته گذشته به سهامداران فراری گفت که این مدل در سال 2025 به بازار عرضه خواهد شد.
پیش از این فراری برای ساخت ماشین کاملا الکتریکی عجله زیادی نداشت و معتقد بود تکنولوژی باتری هنوز به مرحله ای نرسیده که بتوان با آن ماشینی اسپرت در حد فراری ساخت. مدیران پیشین کارخانه معتقد بودند که فن آوری مناسب برای ماشین الکتریکی فراری بعد از سال 2025 خواهد آمد.
فراری اولین بار دو سال پیش از موتور الکتریکی در محصولاتش استفاده کرد. فراری SF90 که از ترکیب موتور الکتریکی و بنزینی نیرو می گیرد، قوی ترین مدل فراری است. این کارخانه می گوید از موتور الکتریکی در مدل های دیگرش هم استفاده خواهد کرد و تا سال آینده شصت درصد از ماشین های فراری هیبرید-الکتریکی خواهد بود.
الکان همچنین گفت که فراری در چند ماه آینده سه مدل جدید رونمایی خواهد کرد. مهم ترین مدل کارخانه که یک شاسی بلند است، قرار است سال آینده به بازار عرضه شود.
اسباب بازی تسلا همزمان با مدل اصلی فروخته خواهد شد
موج تولید خودروی بدون آلودگی به ماشین های اسباب بازی هم رسید. مچ باکس سازنده ماشین های اسباب بازی اعلام کرده که تا سال 2030 همه ماشین ها و بسته بندی هایش را با پلاستیک های بازیافتی می سازد.
اولین ماشینی که با این روش ساخته می شود، مدل کوچکی از تسلا رودستر الکتریکی است که به گفته شرکت تا 99 درصد از مواد بازیافتی در ساخت آن استفاده می شود. این ماشین قرار است همزمان با مدل اصلی تسلا از سال آینده فروخته شود.
مچ باکس در نظر دارد علاوه بر تسلا، مدل های مینیاتوری از ماشین های الکتریکی کارخانه های دیگر هم تولید کند. این شرکت می گوید عرضه این اسباب بازی ها باعث می شود تا بچه ها از سن کم با ماشین های الکتریکی آشنا شوند و نسلی آگاه نسبت به محیط زیست تربیت شود.
منبع: فرادید