زندگی در عربستان به حالت عادی باز می شود

به گزارش مینی ست، با تصمیم دولت عربستان برای بازگشایی گذرگاه های مرزی و اجازه خروج از کشور برای شهروندانی که واکسن دریافت نموده اند ، زندگی در این کشور بعد از حدود 14 ماه به روال عادی باز می شود.

زندگی در عربستان به حالت عادی باز می شود

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ پرنده پارسی بیشتر بدانید.

همه گذرگاه های زمینی، دریایی و هوایی عربستان سعودی از امروز دوشنبه هفدهم ماه مه (27 اردیبهشت) باز خواهد شد و شهروندان سعودی واکسینه شده می توانند به خارج از کشور سفر نمایند.

مقامات سعودی 14 ماه پیش برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، سفر شهروندان این کشور را لغو کردند.

پس از لغو تعطیلی ها و بازگشت ترافیک تجاری و گردشگری، اقدام برای سرانجام ممنوعیت خروج شهروندان سعودی، آخرین مرحله بازگشت به زندگی عادی است.

مقامات سعودی می گویند مراسم عمره و حج تمتع سال جاری هم با محدودیت های برگزار می گردد

شرکت های هواپیمایی تجاری هم با توجه به افزایش تعداد دریافت نمایندگان واکسن در سعودی، فعالیت خود را با تقاضای گسترده برای رزرو هوایی از سر گرفتند.

از سوی دیگر، عربستان دیروز (یکشنبه)از توزیع بیش از 11 و نیم میلیون دوز واکسن در این کشور اطلاع داد.

همزمان با توسعه مراکز واکسیناسیون، تعداد دوزهای توزیع شده هم به حدود یک میلیون دوز در هفته رسیده است.

درهمین راستا، وزارت بهداشت سعودی از ثبت 837 مبتلای دیگر اطلاع داد و خاطرنشان کرد که آمار مبتلایان به 432 هزار و 269 بیمار رسید که از این مجموع 8 هزار و 363 بیمار بستری و تحت درمان هستند و 7 هزار و 162 نفر فوت نموده اند.

عربستان سعودی پیشتر اعلام نموده بود تنها زائرانی که در یکی از این سه دسته بندی قرار بگیرند می توانند به سفر یا حج عمره بروند : کسانی که هر دو دوز واکسن را دریافت نموده اند، کسانی که دست کم در 14 روز قبل از سفر دوز اول را دریافت نموده اند و کسانی که از بیماری کووید-19 بهبود یافته اند.

برطرف این ممنوعیت شامل شهروندان زیر 18 سال هم شد ، مشروط بر اینکه آنها طبق دستورالعمل اعلام شده قبل از سفر ، بیمه نامه مورد تأیید بانک مرکزی عربستان سعودی را ارائه دهند که خطرات ناشی از ابتلا به کرونا در خارج از پادشاهی را پوشش دهد . این افراد بعد از مراجعه به کشور 7 روز در قرنطینه خواهند بود و زمانی می توانند از قرنطینه خارج شوند که آزمایش PCR در سرانجام دوره قرنطینه انجام گردد.

همزمان با باز شدن مرزهای کشور عربستان شبکه های اجتماعی فیلم هایی منتشر کردند که نشان می دهد هزاران نفر با خودرو راهی کشور بحرین شده اند.

شهروندانی سعودی به وسیله پل ملک فهد به بحرین سفر می نمایند و دولت منامه هم طی روزهای اخیر تسهیلات ویژه ای برای اتباع کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به ویژه افرادی که واکسن دریافت نموده یا بهبود یافته اند در نظر گرفته است .

همزمان با لغو تحریم ها هزاران شهروند سعودی راهی بحرین شدند

دولت منامه بعلاوه انجام آزمایشات در مورد رده های سنی 6 تا 17 سال را هم لغو نموده است.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 تیر 1400 بروزرسانی: 30 تیر 1400 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1678

به "زندگی در عربستان به حالت عادی باز می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زندگی در عربستان به حالت عادی باز می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید