سخنگوی ارتش میانمار: کودتا نکردیم!

به گزارش مینی ست، سخنگوی ارتش میانمار امروز سه شنبه اینکه در این کشور کودتا رخ داده را انکار کرده و گفت، نیروهای مسلح میانمار انتخابی بجز تصاحب قدرت در این کشور نداشتند.

سخنگوی ارتش میانمار: کودتا نکردیم!

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ژنرال زاو مین تون گفت، بازداشت کردن رهبران دولت غیرنظامی میانمار موجه بود و ادعا کرد به مساله تقلب ادعایی در انتخابات ماه نوامبر به درخواست ارتش رسیدگی نشد.

ژنرال زاو مین تون در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: ماموریت ما برگزاری انتخابات و تحویل دادن قدرت به حزب پیروز است.

این سخنگوی ارتش میانمار در اظهار نظر درباره اعتراضات اخیر برگزار شده در شهر یانگون پایتخت این کشور متذکر شد، معترضان تحریک به خشونت علیه پلیس در طی تجمعات کردند. در طی یکی از حملات یکی از افسران پلیس در اثر جراحاتش جان خود را از دست داد. ژنرال زاو مین تون در پاسخ به سوالی درباره بازداشت آنگ سان سوچی، رهبر دولت غیرنظامی میانمار هم اظهار کرد، مقامها درباره این مساله مطابق با قانون اساسی تصمیم خواهند گرفت.

این سخنگوی ارتش میانمار عنوان کرد، کشورش احتمالا به قانون اساسی سال 2008 پایبند باشد. سند مربوط به این قانون که بیش از یک دهه قبل اجرایی شده و در سال 2015 مورد اصلاح قرار گرفت، حدود یک چهارم از کرسیهای مجلس را برای افسران در حال خدمت ارتش میانمار اختصاص داده است.

روز اول فوریه، ارتش میانمار در این کشور شرایط اضطراری برای مدت یک سال اعلام کرده و قدرت را به ژنرال مین آنگ هلینگ، فرمانده کل این ارتش منتقل کرد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 اسفند 1399 بروزرسانی: 22 اسفند 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1446

به "سخنگوی ارتش میانمار: کودتا نکردیم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخنگوی ارتش میانمار: کودتا نکردیم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید