سراب قره بلاغ سرپل ذهاب به منطقه توریستی تبدیل می گردد

به گزارش مینی ست، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه، از تدوین طرح گردشگری سراب زیبای قره بلاغ سرپل ذهاب به عنوان یک اثر طبیعی منحصربه فرد در آینده ای نزدیک اطلاع داد.

سراب قره بلاغ سرپل ذهاب به منطقه توریستی تبدیل می گردد

با همراهی تور عمان از نگین خاورمیانه مسقط و صلاله دیدن کنید و با زیبایی های خاورمیانه و فرهنگ شیخ نشین ها آشنا شوید .

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه، امید قادری روز آدینه 15 آذر 98 در سفر به شهرستان سرپل ذهاب و بازدید از سراب زیبایی قره بلاغ گفت: بعضی از ظرفیت های گردشگری منحصر به فرد در نقاط مختلف کشور و استان کرمانشاه وجود دارد که تا کنون مغفول مانده و با بازدیدهای میدانی اینگونه ظرفیت ها شناسایی می شوند.

او ادامه داد: سراب زیبای منطقه قره بلاغ سرپل ذهاب از جمله پتانسیل های کم نظیر طبیعی است که با داشتن طبیعتی دست نخورده و نیلوفرهای آبی و زرد و همچنین مجموعه تاریخی قلعه مریم به عنوان مکمل گردشگری این منطقه زیبا تلالویی از زیبایی های خدادادی و هویت ملی را به نمایش گذاشته است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه در ادامه با اشاره به بازدید از جهت گازرسانی گردنه پاطاق به سمت ریجاب اظهار کرد: با توجه به نزدیکی این جهت به طاق گرا کارشناسان نیز از محل بازدید کردند و نظرات کارشناسی و نهایی را در شورای فنی اداره کل میراث فرهنگی استان مطرح خواهند کرد.

قادری با اشاره به بازدید از محل جانمایی مستاجران زلزله زده روستای پاطاق و دغدغه مردم و همچنین ساکنین پیرامون منطقه ترابی با توجه به نزدیکی قلعه گبری و عرصه و حریم این مجموعه و محدودیت های ساخت و ساز اعلام نمود: در اسرع وقت شورای فنی استان تشکیل و تصمیمات لازم اخذ خواهد و امیدواریم با ارائه راهکارهای کارشناسانه به زودی مسائل مردم حل گردد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 612

به "سراب قره بلاغ سرپل ذهاب به منطقه توریستی تبدیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سراب قره بلاغ سرپل ذهاب به منطقه توریستی تبدیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید