سنسور 200 مگاپیکسلی گلکسی S23 چندان بزرگ تر از انتظار نخواهد بود

به گزارش مینی ست، اگرچه گفته می گردد سامسونگ می خواهد گلکسی S23 اولترا را به دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی مجهز کند اما شایعات حاکی از آن است که سنسور این دوربین آنقدرها هم بزرگ نخواهد بود.

سنسور 200 مگاپیکسلی گلکسی S23 چندان بزرگ تر از انتظار نخواهد بود

سامسونگ ماه ها قبل از سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی رونمایی کرد و این شرکت کره ای می توانست از این سنسور در گلکسی S22 اولترا هم استفاده کند اما ترجیح داد این گوشی را هم به سنسور 108 مگاپیکسلی مجهز کند تا بدین ترتیب در سه نسل مختلف، شاهد استفاده از سنسوری مشابه در پرچم داران سامسونگ باشیم. اما ظاهرا در گلکسی S23 اولترا قرار است بالاخره از سنسور 200 مگاپیکسلی استفاده گردد.

به تازگی اما خبری منتشر شده مبنی بر اینکه سنسور 200 مگاپیکسلی گلکسی S23 اولترا، نه HP1 خواهد بود و نه HP3 که سامسونگ پیش تر از آن ها رونمایی نموده است. طبق خبرهایی که تا به امروز از این گوشی منتشر شده، انتظار داشتیم سنسور 200 مگاپیکسلی بکار رفته در آن بسیار بزرگ باشد اما ظاهر اینطور نخواهد بود.

اما طبق گفته های یکی از موثق ترین افشاگران حوزه فناوری یعنی Ice Universe، به نظر می رسد باید 100٪ به این باور داشته باشیم که سامسونگ از دوربین 200 مگاپیکسلی برای گلکسی S23 اولترا استفاده خواهد نمود. اما مقدار سنسور آن 1/1.3 اینچ، پیکسل آن 0.6 میکرومتر و گگرددگی دیافراگم آن هم F/1.7 خواهد بود که در مقایسه با قبل اندکی بزرگ تر شده است.

طبق گفته های افشاگر یادشده، این سنسور فقط اندکی بزرگ تر از سنسور بکار رفته در نمونه 108 مگاپیکسلی در S22 اولترا خواهد بود که مقدار سنسور آن به 1/1.33 اینچ، مقدار پیکسل های آن به 0.8 میکرومتر و گگرددگی دیافراگم آن هم به F/1.8 می رسد. مقدار سنسور این دوربین 200 مگاپیکسلی حتی از دوربین 48 مگاپیکسلی آیفون 14 پرو مکس هم بیشتر نیست (1/1.33 اینچ). Ice Universe معتقد است گلکسی S23 اولترا از یک سری از پرچم داران اندرویدی نسل بعد هم سنسور کوچک تری خواهد داشت که البته به نظر می رسد منظور او از پرچم داران اندرویدی، در واقع همان هایی هستند که قرار است از سنسورهای 1 اینچی بهره ببرند.

البته مقدار مگاپیکسل هم تا حدودی روی کیفیت تصاویر تأثیر دارد ولی این تأثیر آنقدرها محسوس نیست. اپل و گوگل طی چند سال اخیر این موضوع را کاملا به ما فهمانده اند که می گردد سنسورهایی در ظاهر کوچک تر در گوشی بکار برد اما نتایج شگفت انگیزی را ثبت کرد. مگاپیکسل بالا آن چیزی نیست که باعث افزایش کیفیت تصاویر گردد اما به خاطر اینکه دست کاربران را در انجام کارهای مختلف باز می گذارد، برای افراد حرفه ای اتفاق جذابی به شمار میرود.

از طرفی شرکت های بزرگ تولیدنماینده گوشی های هوشمند در بکارگیری سنسورها درون گوشی خود یک سری محدودیت دارند و نمی توانند از سنسورهای بسیار بزرگ در محصولات شان استفاده نمایند. در نتیجه به سراغ فناوری هایی نظیر ترکیب پیکسلی رفته اند تا بدین ترتیب تا حدودی بتوانند ضعف یادشده را جبران نمایند. ترکیب پیکسلی هم فناوری است که به موجب آن، چندین پیکسل با یکدیگر ترکیب شده و یک پیکسل بزرگ را با جزئیاتی بیشتر و دقیق تر به وجود می آورند. برای مثال یک دوربین 108 مگاپیکسلی می تواند از فناوری ترکیب پیکسلی 9 به 1 بهره ببرد تا بدین ترتیب خروجی هایی 12 مگاپیکسلی را به ثبت برساند. گوشی هایی مثل آیفون 14 پرو با سنسور 48 مگاپیکسلی هم غالبا از فناوری ترکیب پیکسلی 4 به 1 بهره می برند و می توانند خروجی های با کیفیتی را در مقدار 12 مگاپیکسل به ثبت برساند.

گلکسی S23 اولترا قرار است از همان دو دوربین 10 مگاپیکسلی تله فوتو بکار رفته در گلکسی S22 اولترا بهره ببرد که یکی از آن ها توانایی زوم 3 برابری اپتیکال را دارد و دیگری هم 10 برابری. در رابطه با دوربین فوق عریض خبر خاصی منتشر نشده ولی به صورت کلی به نظر می رسد سامسونگ با استفاده از تکنیک های نرم افزاری کیفیت عکاسی و فیلم برداری در هر چهار سنسور را افزایش خواهد داد.

بعلاوه گفته می گردد این گوشی از همان طراحی قبلی بهره خواهد برد؛ یعنی نمایشگر 6.8 اینچی نسبتا تخت و فریم های مستطیلی که زبان طراحی آشنای سری گلکسی نوت است. باتری S23 اولترا باز هم 5000 میلی آمپر ساعتی خواهد بود با این تفاوت که این بار قرار است اسنپدراگون 8 نسل 2 به عنوان قلب تپنده در این گوشی ایفای نقش کند که در مقایسه با قبل از لحاظ مصرف انرژی بسیار بهتر خواهد بود.

حال باید منتظر ماند و دید عدم تغییر چشمگیر مقدار سنسور S23 اولترا نسبت به نسل قبل و رقیب اصلی آن یعنی آیفون 14 پرو مکس چه نتیجه ای را در عمل رقم می زند.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 شهریور 1401 بروزرسانی: 23 شهریور 1401 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 2093

به "سنسور 200 مگاپیکسلی گلکسی S23 چندان بزرگ تر از انتظار نخواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سنسور 200 مگاپیکسلی گلکسی S23 چندان بزرگ تر از انتظار نخواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید