شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی کشور 550 عضو فعال دارد

به گزارش مینی ست، مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی کشور گفت: شبکه آزمایشگاهی در 31 استان و 67 شهر حدود 550 مرکز قطعی یا عضو آزمایشی فعال دارد.

شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی کشور 550 عضو فعال دارد

رضا اسدی فرد مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی کشور در تبادل نظر با خبرنگار فناوری خبرنگاران با بیان اینکه بزرگترین چالش در حوزه شبکه های آزمایشگاهی مربوط به رسوبات فرهنگ سازمانی می گردد؛ اظهار کرد: انگاره اشتباهی در سیستم بروکراتیک دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و آزمایشگاه ها در جریان است، طبق این دیدگاه اگر مراکز آزمایشگاهی از تجهیزات خود بیشتر استفاده نمایند زودتر با افول آن سرمایه روبه رو خواهند بود در حالی که تجهیزات معمولا دوره عمر مشخصی دارند و بعد از گذشت مدتی به دلیل عدم کاربرد از چرخه فعالیت خارج می شوند.

وی با بیان اینکه اگر بعد از ده سال از تجهیزات استفاده نگردد دستگاه ها بلااستفاده می شوند؛ توضیح داد: همکاری و ارائه خدمات با فرهنگ های سازمانی به عنوان مانع های ذهنی مختل خواهد شد. اگر این مسئله حل گردد، سایر مسائل نیز حل می گردد.

اسدی فرد با اشاره به اینکه در 31 استان و 67 شهر حدود 550 مرکز عضو قطعی یا عضو آزمایشی شبکه هستند؛ اعلام کرد: بیش از 5000 آزمایشگاه در این شبکه عضو هستند و بیش از 12 هزار دستگاه پیشرفته خدماتشان در این شبکه به اشتراک گذاشته می گردد، سال 1397، 2.2 دهم میلیون خدمات توسط این 500 آزمایشگاه به 70 هزار مشتری که 90 درصد آن ها اساتید دانشگاه ها، پژوهشگران بودند ارائه داده شد، 10 درصد باقی مانده نیز به شرکت های دانش بنیان اختصاص یافت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 584

به "شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی کشور 550 عضو فعال دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی کشور 550 عضو فعال دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید