تحقیقات علوم انسانی با پشتیبانی از 15 طرح پیش می رود؛ ارتقا ناشران به سطح بین المللی

به گزارش مینی ست، رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و رئیس سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.

تحقیقات علوم انسانی با پشتیبانی از 15 طرح پیش می رود؛ ارتقا ناشران به سطح بین المللی

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ایمان افتخاری رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و محمد ذبیحی رئیس سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.

با امضای این تفاهم نامه شناسایی، برقراری ارتباط و حمایت از قشر توانمند فعال در حوزه علوم انسانی تقویت می گردد. همکاری در زمینه اجرای 10 طرح تحقیقاتی و 5 طرح تحقیقاتی پسا دکتری در راستای اولویت های دو سازمان از موضوعات این تفاهم نامه همکاری است.

همچنین با امضای این تفاهم نامه، همکاری برای ارتقاء ناشرین معتبر تخصصی حوزه علوم انسانی به سطح بین المللی افزایش می یابد. البته همکاری در زمینه ارتقاء مجلات معتبر تخصصی در حوزه علوم انسانی به سطح بین المللی و ایجاد لینک پورتال های دو مجموعه برای آگاهی از فعالیت های تحقیقاتی اجرا شده و در دست انجام از دیگر موضوعاتی است که با امضای این تفاهم نامه دنبال می گردد. این حمایت ها بستری را فراهم می نماید تا شاهد گسترش دستاوردهای علمی در جامعه باشیم.

بر اساس این گزارش، سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها (سمت) مسئولیت تهیه منابع درسی و دانشگاهی را در زمینه علوم انسانی بر عهده دارد. تهیه و تدوین کتب زبان تخصصی کلیه رشته ها نیز از دیگر وظایف آن است. به همین دلیل تا به امروز بیش از 2160 عنوان کتاب منتشر نموده است.

صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با امضای تفا هم نامه با مراکز علمی گوناگون حمایت از محققان در حوزه های مختلف علمی را مد نظر دارد تا انجام تحقیقات علمی آنها سرعت گیرد. تا کنون بیش از 150 تفاهم نامه علمی میان صندوق و مراکز علمی و پژوهشی امضاء شده است.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1082

به "تحقیقات علوم انسانی با پشتیبانی از 15 طرح پیش می رود؛ ارتقا ناشران به سطح بین المللی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقیقات علوم انسانی با پشتیبانی از 15 طرح پیش می رود؛ ارتقا ناشران به سطح بین المللی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید