شدیدترین قرنطینه دنیا ؛ بازداشت حدود 400 نفر ، خروج از خانه به هر دلیل ممنوع

به گزارش مینی ست، ساعت 7 صبح دیروز دوم فروردین ماه، آژیر خطر به مدت بیش از یک دقیقه به صدا درآمد تا ممنوعیت رفت و آمد در سراسر کشور اردن اعلام عمومی گردد. 400 نفر به اتهام نقض قوانین منع و آمد شد و قرنطینه کامل در اردن بازداشت شدند.

شدیدترین قرنطینه دنیا ؛ بازداشت حدود 400 نفر ، خروج از خانه به هر دلیل ممنوع

جهت دریافت خدمات آلاچیق چادری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از عصر ایران، دولت اردن از روز شنبه برای مقابله با شیوع کرونا، قرنطینه کامل و ممنوعیت رفت و آمد را در سراسر این کشور اعلام نمود. تا به امروز در اردن 85 نفر به اردن مبتلا شده اند.

در ساعت 7 صبح دیروز، آژیر خطر به مدت بیش از یک دقیقه به صدا درآمد تا ممنوعیت رفت و امد در سراسر کشور اعلام عمومی گردد. شهرها و خیابان های اردن از صبح شنبه خالی از رفت و آمدها دیده می شوند. سخنگوی سازمان امنیت عمومی گفت: 392 نفر به دلیل مخالفت با قوانین منع رفت و آمد بازداشت شدند.

دولت اردن، پزشکان و پرستاران را در سراسر کشور از منع رفت وآمد استثنا نموده است. همچنین 45 پمپ بنزین در سراسر کشور نیز از ساعت 6 صبح تا 6 عصر باز مانده اند. خودروهای فروش کپسول گاز خانگی نیز مستثنی شده اند. دولت اردن گفته است که در حال آنالیز چگونگی بازگشایی بعضی داروخانه هاست.

وزیر اطلاع رسانی اردن هم از شهروندان این کشور خواست به شیوه جدید زندگی عادت نمایند تا شرایط به حالت عادی برگردد. وی اضافه کرد که تصمیم ممنوعیت اقدام سختی است اما برای سلامتی مردم آمده است.

همه فروشگاه ها بدون هیچ استثنایی نیز تعطیل شده اند. قرار است روز دوشنبه (فردا) زمان های محدودی برای خرید شهروندان در سازوکار مشخصی مشخص گردد. افرادی که نیازمند فوری خروج از خانه هستند باید با پلیس تماس بگیرند تا خروج از خانه ممکن گردد.

وزیر اطلاع رسانی اردن گفته است مخالفت با قوانین منع آمد و شد می تواند مجازات زندان تا یک سال داشته باشد.

همه سازمان ها، ادارات و شرکت های بخش های دولتی و خصوصی به مدت 2 هفته به استثنا بخش های بهداشت و درمان تعطیل شدند.

خودروهای ارتش اردن در خیابان های امان برای اجرای مقررات منع آمد وشد . خبرگزاری فرانسه - خلیل مزرعاوی

ارتش نیز در ورودی ها و خروجی شهرها مستقر شده تا مقررات منع آمد و شد را اجرا کند. همچنین از روز دوشنبه گذشته، حدود 6 هزار نفر بازگشته از خارج از کشور به اردن نیز در قرنطینه قرار گرفتند.

  • بازداشت 306 نفر به اتهام نقض قرنطینه در بغداد

فرمانده عملیات بغداد نیز روز شنبه اعلام نمود 306 نفر را به دلیل مخالفت و نقض منع و آمد شد در پایتخت عراق بازداشت کردند. همچنین 127 خودرو و موتورسیکلت نیز توقیف و 4 هزار و 132 مورد جریمه نیز صادر شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 780

به "شدیدترین قرنطینه دنیا ؛ بازداشت حدود 400 نفر ، خروج از خانه به هر دلیل ممنوع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شدیدترین قرنطینه دنیا ؛ بازداشت حدود 400 نفر ، خروج از خانه به هر دلیل ممنوع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید