فروش زمین روستاها به غیربومی ها ممنوع می شود؟

به گزارش مینی ست، تهران (پانا) - عضو مجمع نمایندگان گیلان از برنامه مجلس در خصوص جلوگیری از فروش اراضی روستایی به غیر روستایی ها خبر داد.

فروش زمین روستاها به غیربومی ها ممنوع می شود؟

به گزارش تجارت نیوز، از آنجایی که در سالیان گذشته فروش اراضی روستایی به غیر روستائیان با معضل روبرو بوده مجلس برای حل آن دست به کار شده. اما راهکار چیست؟

آنطور که فارس گزارش داده، محمدرضا احمدی عضو مجمع کنندگان گیلان در حاشیه همایش بررسی مسائل طرح هادی روستایی پخش سنگر با بیان اینکه باید مسئولان به دغدغه مردم در تمامی حوزه ها پاسخی روشن دهند، گفت: همواره یکی از دغدغه های مردم در شهرستان های گیلان مسئله طرح هادی و بنیاد مسکن است لذا باید مسئولان متولی در بین مردم حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به دوگانگی موجود در بنیاد مسکن در خصوص تغییر کاربری اراضی روستایی گفت: معضل تغییر کاربری در گیلان به یک معضل بزرگ مبدل شده به طوری برخی از سرمایه گذاران چندین هکتار اراضی را گرفته و با محصور کردن آن امتیاز آب، برق گاز را دریافت می کنند ولی با ساخت یک منزل از طریق یک کشاورز برای ساخت مسکن در اراضی روستایی خود مخالفت می شود.

عضو مجمع کنندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم توجه به حل مسائل مسکن در گیلان بیان نمود: باید برای ساخت منزل مسکونی از طریق کشاورز در اراضی روستایی خود مجوزهای لازم داده شود زیرا در این صورت از مهاجرت روستائیان به شهر جلوگیری می شود.

احمدی از برنامه مجلس شورای اسلامی در خصوص جلوگیری از فروش اراضی روستایی به غیر روستایی خبر داد و اضافه کرد: متأسفانه در سالیان گذشته فروش اراضی به غیر روستائیان با معضل روبرو شده است لذا در تلاشیم با تصویب طرحی در مجلس از فروش اراضی روستایی به غیر روستائیان جلوگیری شود .

وی با انتقاد از برداشت بی رویه از رودخانه های گیلان شرح داد: حریم رودخانه باید حفظ و از برداشت بی رویه در آن جلوگیری شود ولی در چند وقت اخیر به دلیل ضعف مدیریتی برداشت بی رویه از رودخانه منجر به از بین رفتن حریم شده است.

عضو مجمع کنندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط راه های روستایی سنگر گفت: با بررسی های به عمل آمده راه های سنگر به نسبت دیگر نقاط گیلان دارای شرایط بدی داشته و حتی فاقد شن ریزی مناسب است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 11 اسفند 1400 بروزرسانی: 11 اسفند 1400 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1932

به "فروش زمین روستاها به غیربومی ها ممنوع می شود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش زمین روستاها به غیربومی ها ممنوع می شود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید