لیست دانشگاه های برتر آنکارا

به گزارش مینی ست، دانشگاه بیلکنت bilkent University

دانشگاه بیلکنت یکی از بهترین دانشگاه های ترکیه و آنکارا است. دانشگاه بیلکنت در آنکارا واقع شده و در میان دانشگاه های برتر دنیا رتبه 401 را به خود اختصاص داده است. اغلب دروس این دانشگاه به انگلیسی تدریس می گردد و احتیاجی به دانستن زبان ترکی نیست. این دانشگاه در سال 1984 در آنکارا آغاز به کار کرد.

لیست دانشگاه های برتر آنکارا

وبسایت دانشگاه بیلکنت: Bilkent University

دانشگاه آنکارا

در رنکینگ دانشگاه های ترکیه، دانشگاه آنکارا نیز رتبه بالایی دارد. این دانشگاه ابتدا با رشته و دانشکده حقوق شروع به کار کرد؛ اما رفته رفته توسعه یافت تا جایی که امروزه 17 دانشکده دارد و دانشجویان به صورت اینترنتی می توانند به میلیون ها کتاب کتابخانه این دانشگاه دسترسی داشته باشند. برای ورود به این دانشگاه تسلط به زبان ترکی لازم است. حدود 70 هزار دانشجو در دانشگاه آنکارا مشغول به تحصیل هستند. دانشکده های دانشگاه آنکارا در محله های مختلفی مثل تاندوغان، ابن سینا، جِبِجی، دیش کاپس و غیره واقع شده است.

وبسایت دانشگاه آنکارا: en.ankara.edu.tr

دانشگاه قاضی Gazi Üniversites

آتاتورک در سال 1926 دانشگاه قاضی را در آنکارا تاسیس کرد. ابتدا این دانشگاه با هدف دانشگاه تربیت معلم قاضی تاسیس شد. اما در سال 1982، دانشکده های مهندسی، کشاورزی، اقتصاد، فنی و غیره به آن اضافه شدند. لازم به ذکر است این دانشگاه در رنکینگ جهانی رتبه 801-1000 را دارد.

وبسایت دانشگاه قاضی: gazi.edu.tr

دانشگاه آتلیتم Atilim

در لیست دانشگاه های برتر آنکارا، آتلیتم یکی از بهترین هاست. رتبه جهانی دانشگاه آتلیتم 601 است. بیشتر دروس این دانشگاه به انگلیسی ندریس می گردد و نیازی به تسلط به زبان ترکی نخواهید داشت. این دانشگاه که در سال 1997، شروع به فعالیت کرد و سعی در نزدیک شدن به استانداردهای جهانی داشت. دانشکده های این دانشگاه شامل دانشکده مهندسی، مدیریت، هنر، حقوق، طراحی و معماری است.

سایت دانشگاه آتلیتم: www.atilim.edu.tr

دانشگاه کانکایا Cankaya University

دانشگاه کانکایا نیز یکی از دانشگاه های معروف آنکارا است که در سال 1997 شروع به کار کرد. این دانشگاه تعاملی خوبی با دیگر دانشگاه های بین المللی دارد و صندلی مناسبی در میان این دانشگاه ها پیدا نموده است. در این دانشگاه، می توانید در رشته های هنر، معماری، اقتصاد، مهندسی و حقوق تحصیل کنید.

وبسایت دانشگاه کانکایا: www.cankaya.edu.tr

دانشگاه تد TED University

انجمن آموزش ترکیه به نام TED در سال 1928 برای رشد آموزش ترکیه شکل گرفت و در سال 2012 پیروز به تاسیس دانشگاه تد شد. این دانشگاه بر آموزش هنرهای آزاد و تربیت دانشجویان خلاق و با اعتماد به نفس تاکید دارد. از دانشکده های این دانشگاه می توان به معماری، هنر، اقتصاد، علوم اداری، مهندسی و... اشاره نمود.

وبسایت دانشگاه تد: www.tedu.edu.tr

دانشگاه فنی خاورمیانه Middle East Technical University

همانطور که از اسم این دانشگاه تعیین است، تاکید ویژه ای بر علوم مهندسی و طبیعی دارد. این دانشگاه در سال 1956 برای ترویج علوم مهندسی در خاورمیانه شکل گرفت. دروس این دانشگاه به انگلیسی تدریس می گردد و در حال حاضر، تعداد بی شماری دانشجوی بین المللی از 65 کشور جهان می پذیرد. دانشکده های این دانشگاه نیز شامل دانشکده های معماری، اقتصاد، علوم آموزشی، مدیریتی، فنی و مهندسی است.

وب سایت دانشگاه فنی خاورمیانه: www.metu.edu.tr

منبع: دالاهو
انتشار: 15 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 429

به "لیست دانشگاه های برتر آنکارا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیست دانشگاه های برتر آنکارا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید