مهاجرت به ترکیه

به گزارش مینی ست، استانبول، بزرگ ترین شهر کشور ترکیه که نیمی از اون در قاره اروپا و نیمی در قاره آسیا قرار گرفته؛ شهری تاریخی و گردشگری با موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد و جذابیت های بی شماری که باعث افزایش روز به روز تعداد گردشگر ها به این شهر بی نظیر میشه. خیلی از ایرانی ها به دلایل مختلفی مثل کار و تحصیل تصمیم به مهاجرت به این شهر می گیرند اما قبل از هر چیزی لازمه تا اطلاعات مفیدی در مورد مهاجرت به استانبول داشته باشید، پس با خبرنگاران همراه باشید.

مهاجرت به ترکیه

شرایط مهاجرت به استانبول

استانبول شهری توریسیتی و رو به پیشرفت با موقعیت جغرافیایی خاص و جاذبه های فوق العاده ایه و از اونجایی که فاصله نزدیکی هم تا ایران داره و خیلی از فرهنگ ها و شرایط زندگی توی این شهر مشابه زندگی توی ایرانه، این شهر زیر ساخت های زیادی برای کار و تجارت داره و خیلی ها دوست دارند با هدف های مختلفی مثل کار و تحصیل وارد این شهر بشن و زندگی تازه رو در استانبول شروع کنند.

اگه می خواید به استانبول مهاجرت کنید مهم ترین مساله ای که وجود داره اینه که باید ویزای کشور ترکیه رو داشته باشید، اینکه هدف شما از اقامت توی این شهر باشه روی نوع ویزا و مجوز اقامت شما هم تاثیر میزاره. در واقع باید بدونید اقامت استانبول به دو صورت موقت و دائم وجود داره که هر کدام از این ها شرایط مخصوص به خودش رو داره، پس با خبرنگاران همراه باشید تا در مورد مهاجرت به ترکیه اطلاعات مفیدی کسب کنید.

مهاجرت کاری

مهاجرت کاری به ترکیه یکی از پر طرفدار ترین راه های مهاجرت به این کشوره، برای اینکه بتونید از طریق کار توی کشور ترکیه اقامت دریافت کنید بایداز طریق یک کافرما یا یک شرکت معتبر توی این کشور دعوت به کار بشید. درواقع باید برای کار درخواست بدید و بعد از پذیرش از طریق کارفرما بقیه مراحل رو انجام بدید. ولی باید بدونید مهاجرت کاری ترکیه چندان کار راحتی نیست! چون کارفرما ها و شرکت های این کشور باید اول برای دعوت به همکاری توی کشور خودشون آگهی کنند و اگه پیروز نشدند کسی رو استخدام کنند از کشور های دیگه ای مثل ایران نیرو می گیرند. در مورد این ویزا باید بدونید که باید حداقل از 2 ماه قبل از رفتنتون در خواست ویزای کار بدید و کار هاتون رو دنبال کنید. بعد از اینکه 5 سال در کشور ترکیه به صورت قانونی کار کردید می تونید مجوز کار مستقل رو دریافت کنید و کسب و کار خودتون رو به صورت جداگانه در ترکیه شروع کنید.

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

باید بدونید با ثبت کردن یک شرکت نمی تونید در ترکیه اقامت دائم بگیرید و اقامت از طریق سرمایه گذاری توی این شهر شرایط ویژه ای داره. قبل از هر چیزی باید نوع کار و شرکتی که می خواید راه اندازی کنید از طریق دولت ترکیه تایید بشه که معمولا حدود 30 روز می کشه و بعد از اون با ثبت شرکت بهتون 6 ماه اقامت موقت داده میشه و بعد از اینکه کار رو شروع کردید باید از دولت تائیدیه مجدد بگیرید و اقامتتون رو تا 1 سال تمدید کنید و بعد از اون می تونید اقامتتون رو تا 2 سال و بعد تا 5 سال بعد از فعالیت مداوم، تمدید کنید. این مورد رو هم یادتون باشه که بعد از ثبت شرکت باید حداقل 5 نیروی کار ترک رو یا بیمه و مالیات استخدام کنید. افرادی هم که میخوان برای شرکت در جلسات و سخنرانی ها وارد این شهر بشن باید ویزای تجاری بگیرند که شرایطش شبیه ویزای توریستیه و عموما 90 روزه و فقط برای یک بار ورود به ترکیه اعتبار داره.

مهاجرت تحصیلی

یکی از پر طرفدار ترین روش های مهاجرت به ترکیه اقدام از طریق تحصیله که قبل از اون باید مدرک زبان ترکی (تومر) رو از طریق آزمون با نمره قابل قبولی به دست بیارید؛ چون بیشتر دانشگاه های ترکیه به زبان ترکی هستند و برای همین ارائه این مدرک قبل از ثبت نام در دانشگاه ضروریه. این موضوع رو هم باید در مورد مهاجرت تحصیلی در ترکیه بدونید که با این مدل از مهاجرت اجازه گرفتن ویزای کار رو ندارید…زمان کاری ترک ها هم معمولا 45 ساعت در هفته و از روز های دوشنبه تا جمعه است که از حدود ساعت 8:30 تا 17 عصره.

برای این کار دانش آموزان یا دانشجویان باید درخواست خودشون رو به صورت رسمی به وزارت اموز خارجه یا وزارت آموزش تحویل بدن و نامه تاییدیه ثبت نامشون رو به صورت رسمی به وزارت امور خارجه یا وزارت آموزش تحویل بدن تا ویزای اقامتشون صادر بشه. با این ویزا می تونید تا هر مقدار هم که بخواید در سال از کشور خارج بشید و به صورت یک ساله صادر میشه و بعد از اون باید تمدید بشه. اگه هم میخواید در مورد تحصیل در استانبول و دانشگاه های این شهر بیشتر بدونید بهتره سری به قسمت تحصیل در استانبول در وب سایت خبرنگاران بزنید تا اطلاعات مفیدی به دست بیارید.

مهاجرت از طریق خرید ملک

یکی از راحت ترین روش های برای دریافت اقامت ترکیه و زندگی در شهر زیبای استانبول اینه که ملکی رو توی این کشور خریداری کنید و بعد از اون با تمدید اقامت 1 ساله به مدت 5 تا 8 سال می تونید اقامت دائم این کشور رو به دست بیارید. در واقع این نوع ویزا به صورت موقت صادر میشه و باید تمدید بشه و باید در طول این مدت همچنان سند خانه به نام فرد باشه. طبق قانون تازه ارزش ملک هم باید از 250 هزار دلار باشه و سرمایه ثابت فرد هم 500 هزار دلار که قبلا خیلی بیشتر از این بوده.

مهاجرت از طریق ازدواج در استانبول

یکی دیگه از روش های کسب اقامت ترکیه ازدواجه. یعنی فرد می تونه با ازدواج با فردی که اقامت دائم ترکیه رو داره اقامت این کشور رو به دست بیاره. فقط این ازدواج باید کاملا رسمی و معتبر باشه و بعد از 5 سال زندگی مشترک و پیگیری های دولت برای پی بردن به صحت و قانونی بودن این ازدواج به فرد اقامت دائم میده.

مهاجرت از طریق تولد کودک در دبی

باید بدونید در کشور ترکیه تابعیت از طریق تولد فرزند وجود نداره پی نمی تونید از این راه برای مهاجرت و اقامت توی این کشور اقدام کنید.

منبع: گردگرد
انتشار: 24 فروردین 1401 بروزرسانی: 24 فروردین 1401 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1967

به "مهاجرت به ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهاجرت به ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید