لیگ بسکتبال تعطیل شد، اما حاشیه هایش نه!

به گزارش مینی ست، در حالی که فدراسیون بسکتبال پس از کش و قوس های فراوان بازی های سوپر لیگ را بدون معرفی قهرمان تعطیل بیان کرد، این موضوع از جنبه های مختلف اعتراض تیم ها را به همراه داشته تا همچنان شاهد ادامه داشتن حواشی لیگ باشیم.

لیگ بسکتبال تعطیل شد، اما حاشیه هایش نه!

به گزارش خبرنگاران، در حالی که دور رفت و برگشت سوپر لیگ بسکتبال ایران با معرفی هشت تیم حاضر در پلی آف به انتها رسید، به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور برگزاری مرحله پلی آف این رقابت ها نیز مانند سایر لیگ هایی که با مشکل روبرو شدند، به تعویق افتاده و نهایتا هم بدون معرفی قهرمان تعطیل شد. البته پیش از این شاهد بودیم که فدراسیون هایی چون والیبال در همان روزهای ابتدایی شیوع این ویروس، لیگ های خود را بدون حواشی تعطیل کردند، اما گویا همانطور که در جریان سوپر لیگ بسکتبال شاهد حواشی و کناره گیری تیم ها بودیم، پس از تعطیلی کامل این مسابقات هم همچنان باید شاهد حواشی ریز و درشت بود.

بحث کناره گیری شهرداری گرگان از سوپرلیگ

پس از اعلام رای فدراسیون بسکتبال در خصوص مرحله پلی آف سوپر لیگ مبنی بر تعطیلی رقابت ها بدون معرفی قهرمان، تیم شهرداری گرگان صدرنشین دور رفت و برگشت لیگ ضمن اعتراض به تصمیم مسئولان گفت، در صورتی که این رای فدراسیون تغییر نکند کناره گیری از رقابت ها گزینه باز روی میز برای تیم شهرداری گرگان خواهد بود.

با این وجود مسعود عماری دبیر فدراسیون بسکتبال، در خصوص احتمال تغییر نظر فدراسیون به خبرنگاران گفت: به هیچ عنوان این تصمیم قابل تغییر نیست، به هر حال ما این تصمیم را با نظرخواهی از هشت تیم موجود در پلی آف گرفته ایم و باید به نظر جمع احترام گذاشت.

نتیجه جلسه 15 اسفند فدراسیون و باشگاه ها چه بود؟

البته اعتراض تیم شهرداری گرگان به نقض تصمیمی است که گویا فدراسیون به همراه نمایندگان تیم ها در تاریخ 15 اسفند گرفته اند. آرش فولادیان سخنگوی باشگاه شهرداری گرگان در این مورد به خبرنگاران گفت: 15 اسفند ماه سال گذشته فدراسیون جلسه ای را با مسئولان تیم هایی که راهی پلی آف شده بودند برگزار کرد. طبق مصوبه آن جلسه اگر مسابقات تا 25 اسفند ماه در حالت تعویق می ماند، فدراسیون قرار بود لیگ را انتها یافته و نتایج را اعلام کند. متاسفانه بر خلاف مصوبه آن جلسه، فدراسیون 25 اسفند ماه دوباره درخواستی به باشگاه ها فرستاد تا نظر خود را در خصوص ادامه لیگ بیان نمایند! با توجه به جلسه اول فدراسیون با مسئولان تیم ها، ما منتظر بودیم که نتیجه اعلام گردد اما فدراسیون دوباره نظرخواهی کرد.

این ادعای سخنگوی شهرداری گرگان در حالی است که عماری این مسئله را تکذیب کرد. طبق گفته دبیر فدراسیون بسکتبال، در جلسه 15 اسفند ماه فدراسیون با نمایندگان باشگاه های حاضر در پلی آف، هیچ تصمیمی مبنی بر اینکه نتیجه نهایی لیگ را تا قبل از 25 اسفند معین نمایند، گرفته نشده است. از نظر باشگاه شهرداری گرگان، تنها تیمی که با این تصمیم فدراسیون متضرر شده است تیم گرگان است. با توجه به این اظهارات اکنون باید منتظر ماند و دید که آیا باشگاه شهرداری گرگان که اصلی ترین معترض به این تصیم فدراسیون است، از سوپر لیگ بسکتبال استعفا می دهد؟

استراتژی فدراسیون برای انتخاب نماینده ایران در آسیا چیست؟

موضوع دیگری که شاید تصمیم فدراسیون را تا حدودی بحث برانگیز می نماید، چگونگی انتخاب نماینده ایران برای مسابقات باشگاه های آسیا است. رامین طباطبائی در آخرین صحبت های خود اعلام کرد که فدراسیون رده بندی تیم ها در جدول را قبول داشته و شهرداری گرگان را تیم اول ایران می داند، اما برای انتخاب نماینده ایران در آسیا فعلا تصمیمی گرفته نشده و اگر این رقابت ها برگزار گردد، فدراسیون تصمیمی متناسب با شرایط خواهد گرفت! حال این سوال مطرح می گردد که معیار فدراسیون برای انتخاب نماینده ایران در آسیا چه خواهد بود؟

لیگ تابستانه و ادامه حواشی

البته موضوع به همین جا ختم نمی گردد و بعضی تیم های مدعی عنوان قهرمانی، معتقدند که بهتر است فدراسیون لیگی تابستانه را با حضور 8 تیم حاضر در مرحله پلی آف برگزار کند تا تکلیف قهرمان سوپر لیگ و نماینده ایران در آسیا معین گردد. عماری در این مورد نیز به خبرنگاران گفت: لیگ بسکتبال همواره از اوایل پاییز آغاز شده و تا اواخر اردیبهشت ماه سال آینده پیگیری می گردد. پس از اتمام لیگ بازیکنان ما با یک رکود روبرو می شوند چون در تایم باقی مانده تا برنامه های تیم ملی، ما مسابقاتی در سطح باشگاهی نداریم. با توجه به این شرایط برگزاری لیگ تابستانه یا جام حذفی از اهدافی است که فدراسیون در سر دارد و تنها برای مسابقات سال جاری نیست.

حال مسئله ای که بحث مشخص نماینده ایران برای مسابقات آسیایی از لیگ تابستانه را زیر سوال می برد، انتها یافتن قرارداد بازیکنان و اعتراض باشگاه ها به این موضوع است. زمانی که فدراسیون لیگ را انتها یافته اعلام می نماید، قرارداد همه باشگاه ها با بازیکنان خارجی و داخلی نیز به اتمام می رسد که باعث اعتراض بعضی باشگاه ها شده است. اکنون می توان این سوال را پرسید که در چنین شرایطی بهتر نبود فدراسیون تصمیم خود راجع به نماینده ایران در آسیا را مطرح می کرد؟ و همچنین استراتژی فدراسیون برای انتخاب نماینده ایران چیست؟

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 952

به "لیگ بسکتبال تعطیل شد، اما حاشیه هایش نه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیگ بسکتبال تعطیل شد، اما حاشیه هایش نه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید