بازسازی 200 قطعه سکه تاریخی در موزه عمارت مفخم بجنورد

به گزارش مینی ست، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی از شروع عملیات اجرایی بازسازی 200 قطعه سکه تاریخی موجود در موزه عمارت مفخم بجنورد هم زمان با روز جهانی موزه اطلاع داد.

بازسازی 200 قطعه سکه تاریخی در موزه عمارت مفخم بجنورد

جهت دریافت خدمات بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان شمالی، علی مستوفیان روز چهارشنبه 29 اردیبهشت ماه 1400 با اعلام این خبر گفت: این اقدام، از محل اعتبارات اختصاص یافته به حفاظت و بازسازی اشیای فرهنگی تاریخی انجام می گردد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی اظهار کرد: سکه های مذکور متعلق به دوران اشکانی، ساسانی و اسلامی است که پس از انجام مراحل آسیب شناسی، مستند نگاری و بازسازی در بخش های نمایشگاهی موزه در معرض نمایش قرار خواهند گرفت.

او با بیان اینکه آثار ارزشمند فرهنگی تاریخی از جمله یافته هایی است که از پیشینیان و نیاکان ما بازمانده و در دسترس ما قرار گرفته است، تأکید کرد: برای نگهداری از این گونه نفایس فرهنگی ارزشمند، از روش هایی که در علم حفاظت تعریف شده یاری گرفته می گردد تا اشیا از خطر نابودی و تخریب در امان بمانند.

مستوفیان عنوان نمود: دانش حفاظت، به بازسازی اشیای آسیب دیده نیز پرداخته و با بازپیرایی آن اشیا تا سرحد امکان به صورت آغازین درخواهند آمد و در طولانی شدن عمر این گونه آثار نفیس هم مؤثر است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 30 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1577

به "بازسازی 200 قطعه سکه تاریخی در موزه عمارت مفخم بجنورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی 200 قطعه سکه تاریخی در موزه عمارت مفخم بجنورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید