مصاحبه، یک رهبر معارض بحرینی: آل خلیفه از شهروندانی که به ایران سفر نموده اند انتقام می گیرد

به گزارش مینی ست، جانشین دبیرکل جنبش عمل اسلامی بحرین تاکید نمود که دولت بحرین با طولانی کردن مدت بازگشت زائران بحرینی به جای مانده در جمهوری اسلامی ایران در حال انتقام گیری از آنان است.

مصاحبه، یک رهبر معارض بحرینی: آل خلیفه از شهروندانی که به ایران سفر نموده اند انتقام می گیرد

شیخ عبد الله صالح جانشین دبیر کل جنبش عمل اسلامی بحرین در تبادل نظر با خبرنگار گروه بین الملل خبرنگاران به موضوع زندانیان سیاسی در این کشور پرداخت و گفت: متاسفانه در زندان های بحرین شاهد سهل انگاری های فراوانی در زمینه رسیدگی های پزشکی، تامین دارو و امکانات اولیه پزشکی و بهداشتی هستیم. زندانیان از دسترسی نداشتن به ساده ترین حقوق خود در زندان ها شکایت دارند و نیروهای امنیتی در داخل زندان ها به طور عامدانه به زندانیان تعرض می نمایند، البته نمی دانیم که این اقدامات با دستور مقامات بالاتر صورت می گیرد و یا رفتارهای شخصی است.

وی ادامه داد: معارضان دولت و خانواده های زندانیان به دلیل خطراتی که زندانیان را تهدید می نماید کمپین بزرگی با عنوان زندانیان را آزاد کنید به راه انداختند. این کمپین مدت زیادی ادامه داشت و رژیم حاکم تا حدودی به آن پاسخ مثبت نشان داد و تعداد از زندانیان با تبدیل احکامشان به مجازات های جایگزین از زندان آزاد شدند اما همچنان چهار هزار نفر در زندان به سر می برند و بازداشت ها نیز همچنان ادامه دارند.

این مبارز بحرینی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ما نگران تمام زندانیان هستیم و از نظر انسانی مسئولیت آنها بر عهده ما است، دولت نیز شرعا در برابر سلامتی این افراد مسئول است. آزادی زندانیان از واجبات دینی و شرعی خود می دانیم و نمی توانیم منتظر بمانیم تا سلامت آنان به خطر افتند.

عالم بحرینی با اشاره به زائران بحرینی که در مشهد مقدس به سر می برند گفت: یکی دیگر از پرونده هایی که شاهد ناکامی آل خلیفه در آن بودیم مسئله زائران بحرینی به جای مانده در جمهوری اسلامی ایران است. به نظر می رسد که رژیم حاکم میخواهد با به تاخیر انداختن بازگشت این زائران به کشورشان از آنان به دلیل سفر به ایران و زیارت مراقد مقدس اهل بیت (ع) انتقام بگیرد. به دلیل کوتاهی دولت بحرین و تاخیر در بازگرداندن زائران به کشورشان تا به امروز 7 نفر از آنان فوت نموده اند.

او همچنین شرح داد: زمانی که فشارها برای بازگرداندن این افراد به بحرین شدت گرفت دولت برنامه ای را برای بازگرداندن آنان اظهار داشت که مدت زمان آن 2 ماه و نیم است و تا خاتمه ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت. برنامه اعلام شده تناسبی با امکانات کشور ندارد و به طور قطع امکانات موجود در کشور بسیار بیشتر است، برای مقایسه باید گفت که دولت کویت طی یک روز بیشر از 3 هزار و 400 نفر را به کشورش بازگردانده است و برنامه ریزی نموده که بیش از 40 هزار شهروند خود را که در کشورهای مختلف باقی مانده اند طی 8 روز به کشورشان بازگرداند.

وی در خاتمه گفت: بازگرداندن زائران بحرینی به جای مانده در مشهد به تصمیم دولت بحرین احتیاج دارد و بازگرداندن 1400 مسافر تنها به چند روز زمان احتیاج دارد. متاسفانه به نظر می رسد از این افراد به دلایل مذهبی و سیاسی انتقام گرفته می گردد به طوری که رفتار دولت با مسافران بازگشته از ایران و عراق در مقابل مسافران بازگشته از سایر کشورهای دنیا متفاوت است. برای نمونه به شهروندانی که از کشورهای مختلف به کشور بازمی گردند اجازه داده می گردد تا پس از انجام تست کرونا در فرودگاه به خانه هایشان بازگردند اما مسافرانی که از ایران بازمی گردند قرنطینه می شوند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 950

به "مصاحبه، یک رهبر معارض بحرینی: آل خلیفه از شهروندانی که به ایران سفر نموده اند انتقام می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصاحبه، یک رهبر معارض بحرینی: آل خلیفه از شهروندانی که به ایران سفر نموده اند انتقام می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید