مدارس کشور نیمه دوم آبان بازگشایی می شوند

به گزارش مینی ست، سیدجواد حسینی گفت: تمامی مدارس کشور از نیمه دوم تا آخر آبان ماه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی بازگشایی می شوند.

مدارس کشور نیمه دوم آبان بازگشایی می شوند

به گزارش گروه استان های خبرنگاران از مشهد، سیدجواد حسینی معاون وزیر آموزش و پرورش در جمع فرهنگیان ششتمد خراسان رضوی گفت: با توجه به واکسیناسیون بیش از 95 درصد فرهنگیان و پیامد ها و آسیب های جدی ناشی از تعطیلی مدارس، برنامه ها و رویکرد مد نظر، بازگشایی مدارس است.

او اضافه نمود: براساس پژوهش های صورت گرفته در جهان، بازگشایی یا تعطیلی مدارس، نقشی در شیوع کرونا نداشته است.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در این پژوهش ها به آسیب های جسمانی و روانی ناشی از عدم بازگشایی مدارس اشاره شده است.

حسینی همچنین با اشاره به واکسیناسیون دانش آموزان اعلام نمود: در دیگر کشور ها نیز برای بازگشایی مدارس، مولفه واکسیناسیون دانش آموزان در نظر گرفته شده است.

او شرح داد: طی سال گذشته سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی 99 درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی در 2 هزار و 500 پایگاه سنجش با 20 هزار نیروی انسانی انجام شد که با رعایت شیوه نامه ها گزارشی از ابتلای دانش آموزان به کرونا در این فرآیند دریافت نشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: طبق الگوی بازگشایی، مدارس روستایی و عشایری با کمتر از 30 دانش آموز از نیمه اول و دوم مهرماه بازگشایی شده اند و بر همین مبنا سایر مدارس نیز به تدریج بازگشایی خواهند شد.

/ م.ب

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1820

به "مدارس کشور نیمه دوم آبان بازگشایی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدارس کشور نیمه دوم آبان بازگشایی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید