تلاش برای تشکیل مرکز بین المللی اعتلای گفتگوی خانواده تا 2 ماه آینده

به گزارش مینی ست، تهران (پانا) - مراسم امضای این تفاهم نامه با هدف همکاری مشترک سه جانبه، بین معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، کمیسیون ملی آیسسکو در جمهوری اسلامی ایران و جهاد دانشگاهی الزهرا(س)، صورت گرفت.

تلاش برای تشکیل مرکز بین المللی اعتلای گفتگوی خانواده تا 2 ماه آینده

به گزارش روابط عمومی مدارس خارج از کشور، این مراسم با حضور معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، مجتبی زینی وند، قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین الملل و دبیرکل کمیسیون ملی آیسسکو در جمهوری اسلامی ایران، طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی، زهرا نقی زاده، رئیس جهاد دانشگاهی واحد الزهرا، زهرا جواهریان، معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، سوسن باستانی، معاون بررسی های راهبردی و دبیر ستاد ملی زن و خانواده، لیلا فلاحتی، مدیرکل امور بین الملل معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و نورعلی عباسپور، مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش انجام شد.

در این جلسه، مجتبی زینی­ وند، قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین­ الملل و دبیرکل کمیسیون ملی آیسسکو در جمهوری اسلامی ایران، ضمن تقدیر و تشکر از دکتر ابتکار، برای تدبیر در خصوص موضوع گفتگوی خانواده و پیشنهاد تشکیل مرکز بین المللی اعتلای گفتگوی خانواده، اظهار کرد: مرکز بین المللی اعتلای گفتگوی خانواده ظرفیت بسیار ارزشمندی است که می تواند ظرفیت و توانمندی های کشور را در حوزه خانواده و اقدامات بسیار خوبی که در موضوع گفتگوی خانواده اجرا شده است را به دیگر کشورهای اسلامی عرضه کند.

وی گفت: ما در صدد هستیم تا در دو ماه پیش رو، با کمک معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، افتتاحیه رسمی این مرکز را به انجام رسانیم.

دبیرکل کمیسیون ملی آیسسکو همچنین بر اهمیت آموزش دختران، به خصوص در مناطق محروم تاکید کرد و خواستار این شد که کمیته مشترکی بین این سه نهاد که این تفاهم نامه را امضا می کنند، تشکیل و به موضوع تقویت و ارتقاء کیفی آموزش دختران در مناطق محروم در دوران کرونا در جهان اسلام بپردازد.

زینی وند، همچنین بر لزوم برگزاری کنفرانس علمی مجازی برای طرح مسائل و مسائل خانواده در دوران کرونا در جهان اسلام با همکاری سازمان آیسسکو، تاکید کرد.

وی اضافه کرد: ایجاد کمیته مشترک بین آیسسکو و معاونت امور زنان و خانواده با حضور جهاد دانشگاهی می تواند به ارتقای کیفیت آموزش با اولویت آموزش دانش آموزان دختر در مناطق محروم و همچنین به تقویت بنیاد خانواده و کمک به افزایش سطح توانایی ها و مهارتهای خانواده در ایفای نقش تربیتی متناسب با اقتضائات جامعه اسلامی در جهان اسلام، کمک کند.

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین­ الملل، با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب، در لزوم توجه به آموزش اتباع خارجی، با اشاره موضوع آموزش پناهندگان گفت که این بچه ها، در آینده می توانند سفیران فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشور خود محسوب شوند.

معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، در این جلسه، ضمن تشکر از دبیرکل کمیسیون ملی آیسسکو، با اشاره به اهمیت موضوع گفتگوی خانواده به ویژه در شرایط همه گیری کرونا، خاطر نشان کرد که این تجربه در سطح ملی به ما کمک کرد تا بتوانیم تجربیاتمان را دراین زمینه، در سطح بین المللی و به جهان اسلام، انتقال دهیم.

وی در سخنان خود اضافه کرد: موضوع خانواده، در جامعه بین المللی بسیار حائز اهمیت است و جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور اسلامی، بر اهمیت خانواده به عنوان نهادی مقدس تاکید دارد.

معصومه ابتکار گفت: انتشار کرونا، موضوع خانواده را مهم تر کرده است، بدین ترتیب که، از سویی اعضای خانواده فرصت کنار هم بودن بیشتری پیدا کرده­ اند و از سوی دیگر، تنش ها در خانواده افزایش یافته است.

وی به موضوع کاهش شکاف بین نسلی در این زمینه اشاره کرد و آن را حائز اهمیت دانست. وی اضافه کرد: شورای راهبری در این زمینه ایجاد شده است که پیشنهاد می شود کنندگانی از کمیسیون ملی آیسسکو و جهاد دانشگاهی به این شورا اضافه شوند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در سرانجام، ضمن اعلام آمادگی برای کمک به دختران و بچه ها بازمانده از تحصیل، اظهار کرد که اگر بتوانیم مهارت های گفتگوی موثر را از سطوح پایین در خانواده تقویت کنیم و تجربیاتمان در این زمینه را به دیگر کشورهای اسلامی منتقل کنیم، نقش خود را در جهان اسلام، به عنوان یک کشور اسلامی که موضوع خانواده خیلی برایش مهم است، ایفا کرده ایم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 18 دی 1399 بروزرسانی: 18 دی 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1329

به "تلاش برای تشکیل مرکز بین المللی اعتلای گفتگوی خانواده تا 2 ماه آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلاش برای تشکیل مرکز بین المللی اعتلای گفتگوی خانواده تا 2 ماه آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید