مونسان در نشست با فعالان گردشگری و صنایع دستی استان فارس اطلاع داد: دستور فوری رئیس جمهوری برای حل مشکل افزایش قیمت بلیت های هواپیما

به گزارش مینی ست، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: رئیس جمهوری دستور حل فوری مشکل افزایش قیمت بلیت های هواپیما را صادر نموده و این دستور امروز به وزیر صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شده است.

مونسان در نشست با فعالان گردشگری و صنایع دستی استان فارس اطلاع داد: دستور فوری رئیس جمهوری برای حل مشکل افزایش قیمت بلیت های هواپیما

علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که به استان فارس سفر نموده است، در دومین روز از سفر خود به این استان در جمع فعالان حوزه گردشگری و صنایع دستی در شیراز گفت: هم اکنون کشور در شرایط سختی واقع شده است؛ چه در بخش گردشگری و چه در بخش صنعت و چه در بخش فراوری سختی های به وجود آمده و باید در شرایط کنونی در کنار هم و با یاری هم بتوانیم از گردنه تاریخی و سخت عبور کنیم. این شرایط خواست کشور ما نبوده است و دیپلمات های کوشش های زیادی کردند تا توافقی با 1+5 انجام گردد، اما آمریکا به صورت یک طرفه و عجیب این و توافق را زیر پا گذاشت و ما در شرایط کنونی باید مقاومت کنیم تا این شرایط را سپری کنیم.

او اضافه کرد: صنعت گردشگری انصافاً در این شرایط فشار کمتری را در قیاس با بخش های دیگر کشور متحمل شده است و این مسئولیت ما را دوچندان می نماید تا به اقتصاد کشور بیشتر یاری کنیم.

مونسان گفت: افزایش قیمت دلار باعث شده است ما بتوانیم بسته های ارزان قیمت تری را برای گردشگران خارجی داشته باشیم و باید کوشش کنیم تا از این شرایط بهره بگیریم؛ اما در کنار این وضعیت مسائلی ایجاد شده است که بنده و همکارانم کوشش نموده ایم این جهت را هموارتر کنیم.

مونسان ادامه داد: در حال حاضر در حال کوشش هستیم که بسته حمایتی را در هر سه بخش گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی داشته باشیم، اما باید توجه داشته باشیم که در این شرایط همه بخش ها درخواست بخشش های مالیاتی و افزایش معافیت ها را دارند از طرفی درآمدهای دولت نیز کاهش یافته است و در این شرایط نمی توان فشارهای غیرمنطقی مالیاتی آورد و سازمان امور مالیاتی نیز به این مهم واقف است.

او گفت: استمهال وام ها و همچنین تسهیل شرایط مالیات بر ارزش اضافه کرده و هم چنین همکاری بیشتر با سازمان تأمین اجتماعی می تواند به بهبود شرایط یاری کند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خصوص واحدهای اقامتی دولتی در بخش های مختلف کشور توضیح داد: بنا بر ابلاغیه معاون اول رئیس جمهوری دولتی ها حق ندارند واحدهای اقامتی و گردشگری ایجاد نمایند چه رسد به این که بخواهند به اداره تور نیز بپردازند.

او به ظرفیت های کشور در حوزه صنایع دستی اشاره نمود و گفت: در حوزه صنایع دستی وضعیت فراوری ما خوب است، 7400میلیارد تومان فروش داخلی داشته ایم و در دو ماه سال جاری 16درصد رشد را تجربه نموده ایم و طرح تجاری سازی برای بازارهای جدید، کوشش برای بسته بندی و برندسازی و استفاده از بازارهای مجازی را برای بهبود شرایط کسب وکار در حوزه صنایع دستی انجام داده ایم.

او اضافه کرد: ضمن این که ما سال گذشته 281میلیون دلار صادرات صنایع دستی داشته ایم و نیز 250میلیون دلار صادرات چمدانی صنایع دستی بوده است.

معاون رئیس جمهوری گفت: در بخش صنایع دستی ابلاغیه ای به همه سایت های تاریخی درخصوص ممنوعیت فروش صنایع دستی خارجی داشته ایم و همچنین با طرح خانه ایرانی در همه شهرها به صورت فراگیر استفاده از صنایع دستی ایرانی را موردتوجه قرار داده ایم. هم چنین از فعالان حوزه مسکن درخواست داشته ایم که برای معماری داخلی از صنایع دستی ایرانی استفاده نمایند.

او همچنین درباره شرکت در نمایشگاه های خارجی اضافه کرد: برای حضور در نمایشگاه های خارجی و داخلی بخش زیادی از هزینه ها را ما می دهیم و هم چنین در تعامل با سایر دستگاه ها، تخفیف هایی خوبی را بابت این نمایشگاه ها گرفته ایم. ضمن این که به زنان سرپرست خانوار 50درصد تخفیف برای شرکت در این نمایشگاه ها ارائه می دهیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: بودجه سازمان میراث فرهنگی بودجه محدودی است و ممکن است از بودجه یک پروژه خاص در یک وزارتخانه دیگر کمتر باشد.

او ادامه داد: بخش گردشگری می تواند محرک خوبی برای اقتصاد کشور باشد و چرخ آن را به جلو ببرد و با توجه به رشد 38درصدی ورود گردشگران خارجی به کشور در چهار ماهه اول سال جاری، پیش بینی می کنیم بتوانیم از ظرفیت گردشگری برای بهبود شرایط مالی کشور بهره ببریم.

او ادامه داد: برای ورود گردشگر خارجی اتفاق خاصی نیفتاده مگر این که بسته های ما ارزان شده و بخشی از کاهش ورود گردشگران مانند گردشگران اروپایی حاصل فضاسازی آمریکایی هاست و با توجه به واقعیت های موجود امیدواریم این وضعیت به حالت اولیه خود برگردد.

مونسان در ادامه گفت: ما در خصوص قانون بازنگری مالیات بر ارزش اضافه کرده در مجلس توافق های خوبی را با کمیسیون مالی انجام داده ایم و امیدواریم که به زودی این قانون در صحن مجلس نهایی گردد.

مونسان با اشاره به همکاری خوب صداوسیما در افزایش تبلیغات گردشگری از شبکه های خود اضافه کرد: ما پورتال جامع گردشگری را سال گذشته راه اندازی کردیم که می تواند به ایجاد سفرهای جدید و توزیع یکنواخت تر سفر یاری کند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام نمود: به زودی نمایشگاه بزرگی را با عنوان شهر گردشگر با حضور فعالان گردشگری راه اندازی می کنیم که می تواند در پیشبرد اهداف گردشگری کشور مثمر ثمر باشد.

او همچنین با اشاره به ظرفیت گردشگری سلامت در کشور گفت: صندلی سازمان میراث فرهنگی در این شورا ارتقا یافته و جلسات این شورا نیز در سازمان میراث فرهنگی برگزار می گردد و باید در این زمینه از دکتر هاشمی وزیر بهداشت تشکر کنم که همکاری های خوبی را با ما داشته است و به عنوان مثال در استان فارس رشد 168درصدی گردشگری سلامت را در یک سال اخیر داشته ایم و گردشگران این حوزه از کشورهایی نظیر عراق، ترکیه، ارمنستان و عربستان به ایران سفر می نمایند.

معاون رئیس جمهوری گفت: در بحث ارز برای گردشگران خارجی تمهیداتی برای تبدیل ارز متناسب با قیمت بازار اندیشیده ایم و توانسته ایم مجوز آن را اخذ کنیم.

او همچنین درباره وضعیت اداره تخت جمشید که مورد اشاره فعالان گردشگری در این جلسه بود نیز اضافه کرد: به زودی اتفاقات خوبی نظیر نورپردازی سه بعدی در این میراث تاریخی انجام خواهد شد و قرارداد این کار منعقد شده است.

معاون رئیس جمهوری همچنین با اشاره به پیگیری مسائل بافت تاریخی شیراز در کمیته امنیت میراث فرهنگی تأکید کرد: بنا بر تصمیم گیری این کمیته مقرر شده است در همان محلی که دو خانه تاریخی تخریب شده است تخریبگران نسبت به بازسازی این دو بنای تاریخی اقدام نمایند.

منبع: سازمان میراث فرهنگی
انتشار: 16 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 326

به "مونسان در نشست با فعالان گردشگری و صنایع دستی استان فارس اطلاع داد: دستور فوری رئیس جمهوری برای حل مشکل افزایش قیمت بلیت های هواپیما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مونسان در نشست با فعالان گردشگری و صنایع دستی استان فارس اطلاع داد: دستور فوری رئیس جمهوری برای حل مشکل افزایش قیمت بلیت های هواپیما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید