نیازی به واردات برنج در امسال نیست

به گزارش مینی ست، رئیس کمیسیون تخصصی بازرگانی اتاق بازرگانی مازندران با بیان اینکه احتیاج به واردات برنج نیست، تأکید کرد محموله های زیادی از برنج های خارجی در انبارها مانده است.

نیازی به واردات برنج در امسال نیست

به گزارش خبرنگاران مازندران سید اسماعیل یزدان پناه بعدازظهر یکشنبه در حاشیه اولین کمیسیون تخصصی بازرگانی اتاق بازرگانی مازندران، اشاره ای به صحبت های دبیر انجمن برنج استان داشت که عنوان نموده بود واردات اجرا شده به بخش فراوری برنج آسیب می زند ضمن اینکه ما در سال 1400 احتیاجی به واردات برنج نداریم به این دلیل که برنج های خارجی وارداتی از سال های 98 و 99 که مازاد بر احتیاج داخل وارد شده اند، هنوز در انبارها مانده است.

این مسئول اعلام کرد: یکی از فعالان مالی مطرح نمود که ما مجوز سورت و بسته بندی از جهاد کشاورزی داریم متأسفانه اتحادیه ها که زیر نظر اصناف و صنعت، معدن و تجارت هستند آمدند نسبت به فعالیتش ایراد گرفتند و گفتند جلوگیری می کنیم، اما نماینده جهاد کشاورزی در جلسه تأکید کردند که وقتی شما مجوز جهاد را دارید لزومی ندارد مجوز دیگری بگیرید.

یزدان پناه گفت: یکی دیگر از مباحث عنوان شده در این جلسه نگرانی فعالان مالی از ادامه وضع موجود بود که به سبب آن، ریزش سرمایه گذار و فراوریکنندگان را داریم و به طور طبیعی سرمایه گذاری مجدد ریسک و هزینه بالایی دارد.

وی همچنین یکی دیگر از مسائل عنوان شده توسط بازرگانان را در حوزه معافیت های مالیاتی بخش صادرات عنوان و توضیح داد: در این معافیت مالیاتی بالطبع باید دفاتر مرتب باشد اما چیزی که از سوی صادرکنندگان مطرح شد این بود که ما چطور می توانیم از یک کشاورز فاکتور بگیریم؟ و به خاطر همین یک فاکتور دفاتر ما رد می گردد و معافیت مالیاتی ما از بین می رود.

وی گفت: این در حالی است که هنوز صدور فاکتور توسط کشاورز تعریف نشده است. بنابراین تقاضا این است که خرید محصولات کشاورزی را از فاکتور معاف کنید.

رئیس کمیسیون تخصصی بازرگانی اتاق بازرگانی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ما در بحث عبور بدون کاغذبازی یک بستری به نام آی. تی داریم که رفاه عظیمی را برای جهان ایجاد، گزارش گیری را راحت و موارد اضافی را حذف نموده است، از جمله آنها می توان به راه اندازی سامانه جامع تجارت، ترابری، و سامانه اداره ثبت توسط سازمان ها اشاره نمود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 14 تیر 1400 بروزرسانی: 14 تیر 1400 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1649

به "نیازی به واردات برنج در امسال نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیازی به واردات برنج در امسال نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید