همایش بین المللی باستان شناسی با همکاری دانشگاه های رازی و کپنهاگ برگزار می گردد

به گزارش مینی ست، همایش بین المللی باستان شناسی با همکاری دانشگاه های رازی کرمانشاه و کپنهاگ و پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور اواخر مرداد 99 برگزار می گردد.

همایش بین المللی باستان شناسی با همکاری دانشگاه های رازی و کپنهاگ برگزار می گردد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای دانشجویی استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، حجت دارابی، عضو کمیته علمی همایش بین المللی باستان شناسی در مورد برگزاری همایش بین المللی باستان شناسی گفت: پیرو تفاهم نامه بین المللی در زمینه باستان شناسی، دانشگاه های رازی و کپنهاگ، با همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور، اقدام به برگزاری همایش بین المللی می نمایند.

دارابی با اشاره به انجام فراخوان پذیرش مقالات و شرکت در این همایش در داخل و خارج کشور اضافه کرد: همایش بین المللی باستان شناسی طی 27 لغایت 31 مردادماه 99 در دانشگاه کپنهاگ دانمارک برگزار می گردد.

عضو کمیته علمی همایش بین المللی باستان شناسی یادآور شد: تا به امروز حجم بالایی از مقالات به دبیرخانه همایش در دانشگاه کپنهاگ ارسال شده است. این همایش با موضوع پروژه مشترک باستان شناسی دانشگاه های رازی و کپنهاگ در سال های اخیر در کرمانشاه می باشد.

وی با اشاره به اینکه باستان شنان و صاحب نظران از نقاط مختلف جهان در این همایش حضور خواهند یافت، اضافه کرد: در این همایش آخرین اطلاعات و دستاورد های باستان شناسی در زمینه چگونگی آغاز کشاورزی در شرق هلال حاصل خیز و منطقه زاگرس ارائه می گردد.

عضو هیئت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه اعلام کرد: براساس دعوت نامه رسمی از سوی دانشگاه کپنهاگ قرار است یک هیات از دانشگاه رازی به عنوان میهمان ویژه در این همایش حضور یابد که در این صورت بستر برای همکاری بیشتر در زمینه های مختلف بین دو دانشگاه فراهم می گردد و این موضوع در سایه حسن نظر مسئولان دانشگاه جهت توسعه همکاری های بین المللی دانشگاه رازی و تحقق برنامه راهبردی همه جانبه دانشگاه اهمیت دارد.

لازم به ذکر است، دانشگاه های رازی و کپنهاگ از سال 1395 پروژه مشترک باستان شناسی به سرپرستی حجت دارابی و توبیاس ریشتر (به نمایندگی از دو دانشگاه) در کرمانشاه انجام داده و قرار است در سال جدید میلادی نتایج نهایی آن در قالب کتاب انتشار یابد. همچنین تا به امروز مقالات متعددی به زبان های فارسی و انگلیسی از نتایج اولیه این پروژه منتشر شده است. علاوه بر این، از محل اعتبار پروژه مذکور که توسط طرف دانمارکی تامین شده، تجهیزات مختلف آزمایشگاهی و غیرآزمایشگاهی به دانشگاه رازی اهدا و واگذار شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 750

به "همایش بین المللی باستان شناسی با همکاری دانشگاه های رازی و کپنهاگ برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همایش بین المللی باستان شناسی با همکاری دانشگاه های رازی و کپنهاگ برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید