وضعیت جوی 3 روز آینده در کشور، آسمان صاف در جهت راهپیمایی اربعین

به گزارش مینی ست، کارشناس سازمان هواشناسی، گفت: امروز و فردا جهت راهپیمایی اربعین حسینی با آسمانی صاف همراه خواهد بود.

وضعیت جوی 3 روز آینده در کشور، آسمان صاف در جهت راهپیمایی اربعین

به گزارش خبرنگاران ، امیر سرکرده، گفت: آسمانی صاف برای جهت راهپیمایی اربعین برای امروز و فردا پیش بینی می شود که تنها وزش باد موجب گرد و خاک در کشور عراق می شود.

وی افزود: مرزهای غربی کشور همچون شلمچه، خسروی و مهران نیز امروز و فردا آسمانی صاف خواهند داشت، اما در خوزستان و ایلام دما در گرمترین زمان به 40 درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد رسید که در شب ها از میزان آن کاسته خواهد شد.

سرکرده اضافه کرد: مرز خوزستان شب ها تا 25 درجه سانتیگراد بالای صفر خنک خواهد شد، اما مرز خسروی در استان کرمانشاه شب هایی خنک تر خواهد داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی، آسمان تهران را صاف پیش بینی کرد و بیشینه دمای تهران را 39 درجه سانتیگراد بالای صفر بیان نمود.

سرکرده با اشاره به اینکه امروز در دو منطقه کشور سواحل دریای خزر و بخش هایی جنوبی شاهد بارش خواهیم بود، افزود: بارش های امروز در مناطق غربی (استان گیلان) بیشتر خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به تشکیل ابرهای همرفتی در جنوب کشور، گفت: جنوب و غرب استان فارس همچنین شمال و غرب استان هرمزگان بارش هایی به صورت رگبار و رعد و برق خواهند داشت که وزش باد به صورت موقت نیز قابل مشاهده است.

سرکرده افزود: فردا تا ظهر آسمان در غالب مناطق کشور صاف است، اما از بعد از ظهر با شمالی شدن جریان های جوی بارش در سواحل دریای خزر دوباره آغاز خواهد شد که گسترش این بارش ها بیشتر از امروز خواهد بود.

وی گفت: روزهای یکشنبه و دوشنبه شمال و غرب کشور در استان های اردبیل، کردستان و استان های حاشیه زاگرس (کرمانشاه، لرستان و همدان) شاهد بارش خواهیم بود.

سرکرده اضافه کرد: یکشنبه شب در جنوب ارتفاعات البرز در استان های البرز، زنجان، قزوین، تهران و سمنان، شاهد بارش خواهیم بود.

کارشناس سازمان هواشناسی یادآور شد: در مناطق شمالی کشور روز یکشنبه دما تا 6 درجه کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به وزش باد در شمال سیستان و بلوچستان و شرق کشور، گفت: شدت وزش باد در مناطق شمالی سیستان و بلوچستان (شهر زابل) کاهش خواهد یافت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 465

به "وضعیت جوی 3 روز آینده در کشور، آسمان صاف در جهت راهپیمایی اربعین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وضعیت جوی 3 روز آینده در کشور، آسمان صاف در جهت راهپیمایی اربعین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید