پژوهشگران ایرانی با مدل سازی منطقه ای-اقیانوسی آشنا می شوند

به گزارش مینی ست، با حمایت گروه توسعه فناوری های دریایی معاونت علمی، کارگاه آموزشی مدل سازی کامپیوتری پدیده های اقیانوسی در 3 روز برای ارتقای سطح فعالیت های این حوزه برگزار می شود.

پژوهشگران ایرانی با مدل سازی منطقه ای-اقیانوسی آشنا می شوند

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ، عملیات میدانی در دریا دشواری و هزینه های بالایی دارد. به همین دلیل مدل سازی کامپیوتری پدیده های اقیانوسی در این حوزه اهمیت زیادی دارد. با توجه به این موضوع با حمایت گروه توسعه فناوری های دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کارگاه آموزشی در 3 روز برای ارتقای سطح فعالیت های این حوزه برگزار می شود.

این دوره 9 تا 11 بهمن ماه سال جاری برگزار می شود و برای شرکت کنندگانی مناسب است که آشنایی مقدماتی با مفاهیم اقیانوس شناسی و مدل سازی دریایی دارند؛ بنابراین اساتید و دانشجویان رشته های مهندسی دریا، مهندسی سواحل و سازه های دریایی، فیزیک دریا و اقیانوس شناسی می توانند از این کارگاه سه روزه بهره لازم را ببرند.

آشنایی با مدل سازی و مدل های اقیانوسی، بارگذاری ROMS و آشنایی با سیستم مدیریت ورژن های کد با svn، کامپایل کردن نمونه آزمایشی در حالت سری و موازی و به تصویر کشیدن نتایج خروجی برخی از محور های این دوره آموزشی است.

بر اساس این گزارش، مدل های دریایی خود انواع مختلفی دارند که هر یک کارکردها، محدودیت ها و نقاط قوت مخصوص به خود را دارا هستند. به عنوان مثال مدل های منطقه ای در مقیاس خورها، ساحلی و فراساحلی فلات قاره کاربرد دارند. اما در این میان مدل منبع-باز (ROMS) یکی از پرکاربردترین مدل های اقیانوسی و دارای مجمع تبادل نظر فعال با هزاران کاربر ثبت شده است و از این نظر بر مدل های مشابه فزونی دارد.

این دوره با حمایت گروه توسعه فناوری های دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شتابدهنده دریایی بادبان برگزار می شود. متقاضیان برای ثبت نام و شرکت در دوره می توانند با شماره 66059435 تماس داشته باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 754

به "پژوهشگران ایرانی با مدل سازی منطقه ای-اقیانوسی آشنا می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پژوهشگران ایرانی با مدل سازی منطقه ای-اقیانوسی آشنا می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید