پکن زیرساخت های لازم برای استقرار جنگنده در دریای چین جنوبی را ایجاد نموده است

به گزارش مینی ست، منابع آمریکایی می گویند که چین زیرساخت های لازم در جزیره ها مصنوعی واقع دریای چین جنوبی را تکمیل نموده و هرآن می تواند در آن جنگنده و دیگر تجهیزات نظامی مستقر کند.

پکن زیرساخت های لازم برای استقرار جنگنده در دریای چین جنوبی را ایجاد نموده است

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از شبکه اسکای نیوز، موسسه مطالعات استراتژیک و بین الملل واشنگتن با اعلام این خبر گفت که مسئولان پکن در جزایر مصنوعی که در دریای چین جنوبی ایجاد نموده اند، تأسیسات راداری، باندهای فرودگاهی و تجهیزات دفاعی ساخته اند و این امر به آن ها امکان می دهد تا در هر وقت که لازم بدانند هواپیماهای جنگنده و تجهیزات نظامی در دریای چین جنوبی مستقر نمایند.

این موسسه آمریکایی اطلاعات خود را از تصاویر ماهواره ای که ماه جاری میلادی از جزایر مصنوعی موجود در دریای چین جنوبی گرفته است، استخراج نموده و مدعی است که کار ساخت و ساز زیرساخت های نظامی در این جزایر به اتمام رسیده است.

بنابر اعلام موسسه واشنگتن، پکن موشک های زمین به هوای اچ کیو-9 در جزایر مذکور مستقر نموده و موشک های کروز ضد کشتی نیز در این جزایر که به پایگاه های نظامی تبدیل شده اند مستقر شده اند. همچنین چین در جزایر مصنوعی ساخته شده در دریای چین جنوبی سیلوهای پرتاب موشک و باند فرود هواپیما برای میزبانی 24 جنگنده و دست کم سه هواپیمای بزرگ بمب افکن ایجاد نموده که نشان دهنده تمایل پکن به افزایش حضور نظامی خود در دریای چین جنوبی و جزایر موجود در آن است.

پکن حق مالکیت بر این منطقه را از آنِ خود می داند اما مالزی، تایوان، ویتنام، فیلیپین و برونئی نیز مدعی مالکیت بر بخش هایی دریای چین جنوبی هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 503

به "پکن زیرساخت های لازم برای استقرار جنگنده در دریای چین جنوبی را ایجاد نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن زیرساخت های لازم برای استقرار جنگنده در دریای چین جنوبی را ایجاد نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید