توقف احتمالی ترامپ در چین در جریان سفر به آسیا

به گزارش مینی ست، یکی از مقامات آمریکا بیان کرد، رئیس جمهور این کشور احتمالا در جریان سفر رسمی اش به آسیا که در ماه نوامبر صورت می گیرد، در چین نیز توقف خواهد داشت؛ سفری که در بحبوحه تنش ها حول محور آزمایشات اتمی کره شمالی صورت خواهد گرفت.

توقف احتمالی ترامپ در چین در جریان سفر به آسیا

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، واشنگتن و متحدانش تاکید نموده اند که در حال حاضر این ضرورت وجود دارد که چین، متحد اصلی و شریک تجاری کره شمالی فشارهای بیشتری را بر این همسایه منزوی خود بیاورد تا دست از برنامه موشکی و تسلیحات اتمی اش بردارد.

شی جینپینگ، رئیس جمهور چین در جریان دیداری که در ماه آوریل امسال میلادی در پالمبیچ فلوریدا با دونالد ترامپ، همتای آمریکایی خود داشت از وی دعوت کرد تا به پکن سفر کند. این دو رهبر همچنین در ژوئیه امسال میلادی در حاشیه نشست گروه 20 با یکدیگر دیدار کردند.

ترامپ قرار است در ماه نوامبر در نشست آسیا-آسه آن، نشست کشورهای شرق آسیا در فیلیپین و همچنین نشست همکاری مالی آسیا پاسفیک (اپک) در ویتنام شرکت کند.

این در حالی است که وزارت خارجه چین هنوز درباره سفر احتمالی ترامپ به پکن واکنشی نشان نداده است.

خبرگزاری ان اچ کی ژاپن به نقل از منابع دیپلماتیک ناشناس گفت: ترامپ همچنین در نظر دارد تا در جریان سفرش به آسیا در ماه نوامبر به ژاپن و کره جنوبی نیز سفر کند.

ترامپ در فوریه امسال میلادی دعوت شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن برای سفر به توکیو تا خاتمه امسال میلادی را قبول نموده بود.

یکی از مقامات وزارت خارجه ژاپن گفت: توافق ماه فوریه همچنان معتبر است. ما قطعا می خواهیم که این سفر تا خاتمه امسال میلادی رخ دهد اما هنوز هیچ تاریخ دقیقی برای آن مشخص نشده است.

در همین حال روزنامه ژاپنی یومییوری شیمبون امروز (چهارشنبه) نوشت: ژاپن، آمریکا و کره جنوبی در مراحل خاتمهی مذاکرات برای برگزاری یک نشست سه جانبه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک هستند.

این روزنامه به نقل از منابع دولتی ناشناس گفت: نشست میان ترامپ، آبه و مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی ممکن است 21 سپتامبر (30 شهریور) صورت گیرد و بر تقویت همکاری ها در واکنش به اقدامات تحریک آمیز کره شمالی متمرکز خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 504

به "توقف احتمالی ترامپ در چین در جریان سفر به آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توقف احتمالی ترامپ در چین در جریان سفر به آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید