چال کندی ؛ جاذبه گردشگری جنوب ایران

به گزارش مینی ست، چال کندی با تفریحاتی چون شنا، قایق سواری و ماهیگیری یکی از تفریحگاه های ماه های گرم در دزفول است.

چال کندی ؛ جاذبه گردشگری جنوب ایران

چال کندی، از جاذبه های گردشگری زیبای جنوب ایران در کنار رودخانه دز، میان گردشگران داخلی تفریحگاهی مناسب برای قایق سواری به شمار می رود. این منطقه از محدوده های کمتر دست خورده رود دز است و آرامش رودخانه، حاشیه طبیعی آن و زیستگاه هایی که هنوز تخریب نشده اند، هنوز آرامش خاصی به گردشگران می بخشند. با خبرنگاران در معرفی چال کندی همراه باشید.

چال کندی محوطه ای در پیرامون رودخانه دز و در واقع نام دره ای است که آب خروجی از سد دز از آنجا می گذرد. رودخانه در این محوطه رود دز از میان صخره هایی رسوبی می گذرد. این منطقه به دلیل داشتن عمق بالا و دیواره های بلند از دو طرف در فصل تابستان، هوایی خنک و فضایی آرامش بخش و دلنشین دارد و افزون بر اهمیت محیط زیستی از نظر دارا بودن گونه های گیاهی و جانوری منطقه ای بسیار ارزشمند است.

برای رفتن به این محوطه دو راه وجود دارد. یک جهت از طریق قایق است. در این محل مکان هایی است که می توانید آنجا از قایق پیاده و مدتی را به استراحت و لذت در فضای چال کندی مشغول شوید. جهت قایق سواری در این منطقه بسیار زیباست و پرندگان و گیاهان فضای بسیار جالبی ایجاد نموده اند. جهت دیگر برای رفتن به چال کندی زمینی و با ماشین است. البته در این جهت باید حدود 10 تا 15 دقیقه پیاده روی نموده تا به نزدیکی رود برسید و دیواره ها و صخره ها را ببینید.

زمان مناسب برای سفر

اقلیم دزفول گرم و به علت وجود رودخانه دز مرطوب است. هوا از ابتدای بهار گرم می گردد و گرما تا اوایل پاییز ادامه دارد، اما زمستان این منطقه هوای مدیترانه ای داشته و زمان مناسبی برای سفر به دزفول و بازدید از جاذبه های گردشگری آن است. با این حال بهترین زمان برای بازدید از چال کندی به علت شرایط محیطی، تابستان است چرا که یکی از مهم ترین جاذبه ها و تفرجگاه های گردشگری مردم محلی در این فصل محسوب شده و مردم برای فرار از گرمای شهر به این منطقه خنک سفر می نمایند. در این محوطه شرایط شنا، قایق سواری و ماهی گیری فراهم است. در هنگام قایق سواری بسیار مراقب باشید. حجم آب در بعضی قسمت ها زیاد است و در صورت بی احتیاطی امکان خطر وجود دارد.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 1 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 884

به "چال کندی ؛ جاذبه گردشگری جنوب ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چال کندی ؛ جاذبه گردشگری جنوب ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید