کاخ الیزه: فرانسه و اروپا آماده ادامه همکاری بشردوستانه با ایران هستند

به گزارش مینی ست، کاخ الیزه با صدور بیانیه ای اعلام نمود که رئیس جمهور فرانسه در گفت وگوی تلفنی با همتای ایرانی خود بر آمادگی پاریس و اروپا برای ادامه همکاری بشردوستانه با ایران تأکید نموده است.

کاخ الیزه: فرانسه و اروپا آماده ادامه همکاری بشردوستانه با ایران هستند

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کاخ الیزه در بیانیه ای از آمادگی دولت فرانسه برای همکاری های بشردوستانه با ایران اطلاع داد.

بنا به گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک، کاخ ریاست جمهوری فرانسه در بیانیه ای اعلام نمود که امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه روز گذشته (دوشنبه) طی یک تماس تلفنی با حسن روحانی رئیس جمهور ایران از اعلام آمادگی فرانسه و شرکای اروپایی این کشور برای ادامه همکاری های بشردوستانه با ایران اطلاع داد.

در این بیانیه در مورد گفت وگوی تلفنی رؤسای جمهور ایران و فرانسه آمده است: رئیس جمهور جمهوری فرانسه امروز (دوشنبه) گفت وگویی با رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران داشت. وی (ماکرون) بر اتحاد با مردم ایران که به شدت از شیوع کووید-19 آسیب دیده اند، تأکید کرد.

در ادامه این بیانیه در مورد عزم فرانسه و اروپا برای ادامه همکاری بشردوستانه با ایران برای یاری به این کشور به منظور مقابله با کروناویروس آمده است: وی (ماکرون) یادآوری کرد که فرانسه و شرکای اروپایی این کشور، تجهیزات پزشکی به ایران منتقل نموده اند و آماده ادامه همکاری بشردوستانه با این کشور هستند.

در تاریخ 28 اسفندماه سال 98، فرانسه یک محموله شامل یاری های پزشکی و بهداشتی را برای یاری به مقابله با کرونا ویروس به ایران ارسال کرد.

طبق این گزارش، ماکرون در تماس تلفنی خود به اقدامات برجامی ایران در کاهش تعهداتش ذیل این توافق در پی بدعهدی شرکای اروپایی برجام به وعده هایشان، اشاره نمود و همچنین ابراز امیدواری کرد که ایران به تعهدات برجامی خود بازگردد.

علی رغم فشارهای بسیاری از مقام ها و سازمانهای بین المللی به دولت ترامپ برای کاهش تحریم های ایران در بحبوحه شیوع کرونا، آمریکا نه تنها تحریم های ایران را کاهش نداده بلکه در بعضی موارد این اقدامات محدودکننده را تشدید نموده است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 893

به "کاخ الیزه: فرانسه و اروپا آماده ادامه همکاری بشردوستانه با ایران هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاخ الیزه: فرانسه و اروپا آماده ادامه همکاری بشردوستانه با ایران هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید