کلاهبرداری تاکسی اینترنتی مشهور، شارژ کمتر، پول بیشتر!

به گزارش مینی ست، گجت نیوز نوشت: سرویس تاکسی اینترنتی اوبر اگر بفهمد که شارژ باتری گوشی شما کم است، کلاهبرداری نموده و کرایه تاکسی شما را تا چند درصد افزایش می دهد!

کلاهبرداری تاکسی اینترنتی مشهور، شارژ کمتر، پول بیشتر!

اخیرا روزنامه بلژیکی Dernière Heure در حال آنالیز عملکرد اوبر حین گرفتن تاکسی با شارژ موبایل کم است. گفته می گردد در صورتی که اپلیکیشن متوجه شارژ کم باتری اسمارت فون شما گردد، قیمت پایه کرایه را با افزایش چند درصدی همراه می نماید.

این روزنامه گزارش می دهد دو درخواست اوبر مشابه و در یک زمان ایجاد نموده که مبدا و مقصد یکسانی داشتند، اما قیمت یکی از گوشی ها 6 درصد بیشتر از دیگری بود. موبایلی که باتری اش 84 درصد شارژ داشت برای آن مسیر قیمت 16.60 یورویی را نمایش داد، در حالی که کاربر دیوایسی که تنها 12 درصد شارژ داشت باید 17.56 یورو به عنوان کرایه پرداخت می کرد.

کلاهبرداری اوبر از مسافران

این سرویس تاکسی اینترنتی در واکنش به این خبر اعلام کرد کرایه سفرها بر اساس اندازه شارژ باتری دستگاه محاسبه نمی گردد و اصلا اپلیکیشن نمی تواند درصد شارژ موبایل کاربر را متوجه گردد.

سخنگوی اوبر در مصاحبه خود با روزنامه Dernière Heure ادامه داد:ما برای قیمت گذاری کرایه تاکسی هایش درصد شارژ باتری را مد نظر قرار نمی دهیم. مبلغ هر سفر بر اساس اندازه تقاضا و شرایط موجود ممکن است شناور باشد تا رانندگان بیشتری نسبت به قبول درخواست مسافران اقدام نمایند.

این اولین باری نیست که اوبر به علت سواستفاده از درصد شارژ باتری گوشی کاربر مورد بازخواست قرار می گیرد. در سال 2016، رییس بخش تحقیقات اکونومیک این شرکت یعنی آقای Keith Chen در مصاحبه اش با NPR اذعان داشت اوبر متوجه شده که کاربرانی که درصد شارژ باتری کمتری دارند حاضرند مبلغ بیشتری برای هزینه سفرشان بپردازند. چن در آن موقع افزایش قیمت کرایه را به علت شارژ کم باتری تکذیب کرد؛ اما سوال اصلی منتقدان این بود که اصلا چرا باید اوبر به اطلاعاتی مانند درصد شارژ باتری دسترسی داشته باشد.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 25 فروردین 1402 بروزرسانی: 25 فروردین 1402 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 2188

به "کلاهبرداری تاکسی اینترنتی مشهور، شارژ کمتر، پول بیشتر!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلاهبرداری تاکسی اینترنتی مشهور، شارژ کمتر، پول بیشتر!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید