کلیسیون جاذبه های طبیعی در جنگل شیرآباد

به گزارش مینی ست، در 6 کیلومتری جنوب جاده اصلی ارتباطی تهران - شمال، پارک جنگلی زیبایی قرار گرفته است که کلکسیونی از جاذبه های طبیعی را در دل خود جای داده است. جنگل شیرآباد، مجموعه ای طبیعی و زیبا در 7 کیلومتری جنوب شهر خان به بین و 55 کیلومتری شرق گرگان است که از توابع شهرستان رامیان استان گلستان محسوب می گردد.

کلیسیون جاذبه های طبیعی در جنگل شیرآباد

در این طبیعت زیبای جنگل می گردد گونه های گیاهی کمیابی مانند درختان سرخدار، ملچ، افرا و گونه های حیوانات وحشی نظیر خرس، پلنگ، شغال، گرگ و روباه در محیطی سرسبز و زیبا را دید. هر چند که در کنار پیاده روی در این فضای زیبا نمی توان چشم روی جست و خیز مارال های زیبا و گربه های جنگلی لابلای درختان تنومند آن بست. همه این زیبایی ها در جنگل شیرآباد که به عنوان یک اثر طبیعی در فهرست سازمان محیط زیست به ثبت رسیده به یک طرف، ملودی پیچیده در فضای آرامش بخش از سمت آبشارخان به بین به طرف دیگر.

آبشار خان ببین، یک آبشار پله ای شکل حاوی 12 آبشار بزرگ و کوچک است که بزرگترین آبشار این مجموعه 7 گانه، سی متر ارتفاع دارد که دو حوضچه با عمق چهل تا هفتاد متر پای دیواره آن شکل گرفته است. آبشارهای پارک جنگلی شیرآباد در امتداد یکدیگر قرار گرفته و محال است با دیدن یکی از آن ها راهی اعماق جنگل برای دیدن دیگر آبشارها نشوید. البته ذکر این نکته لازم است که راه دسترسی به بقیه به آسانی آبشار نخست نبوده و برای رسیدن به آن ها باید کمی تجربه جنگل نوردی همراه با آمادگی جسمانی کافی داشته باشید. ناگفته نماند که آبشارهای جنگل شیرآباد فرصت یک آب تنی حسابی را هم برای شما فراهم می نماید.

بعد از لذت بردن از این آبشارها اگر می خواهید کمی هیجان به چاشنی سفرتان اضافه کنید پس از آبشار اول می توانید سری به غار دیو سپید بزنید. غاری که حدود 235 متر طول دارد و در ارتفاع 310 متری از سطح دریا قرار گرفته است. بازدید از این غار که گونه هایی از مهره داران و بی مهرگان نظیر گاماروس، عنکبوت، خرچنگ آب شیرین، خفاش، قورباغه جنگلی و گونه در حال انقراض سمندر غارزی ایرانی را در خود جای داده، نیازی به تجهیزات حرفه ای غارنوردی نیست.

منبع: همگردی
انتشار: 3 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 399

به "کلیسیون جاذبه های طبیعی در جنگل شیرآباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلیسیون جاذبه های طبیعی در جنگل شیرآباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید