آشنایی با آداب و رسوم مردم کره جنوبی برای علاقه مندان

به گزارش مینی ست، فرهنگ کره جنوبی قدمتی 5000 ساله دارد. اگر این فرهنگ را بشناسید و به آن احترام بگذارید، از سفر خود در تور کره جنوبی لذت بیشتری خواهید برد.

آشنایی با آداب و رسوم مردم کره جنوبی برای علاقه مندان

این کشور در شرق آسیا و نیمه جنوبی شبه جزیره کره قرار گرفته و با دریای شرق و دریای زرد هم جوار است. آداب و رسوم صندلی بسیار مهمی در این کشور دارد، پس چه بهتر که با فرهنگ و سنت های محلی این کشور بیشتر آشنا شوید.

از مردم محافظه کار و خوش برخورد این کشور شاهد رفتارهایی خواهید بود که از نظر شما ممکن است بی احترامی تلقی گردد اما در واقع بخشی از فرهنگ مردم کره به حساب می آید. مثلاً آنها عادت ندارند از کسی که در را برای آنها باز نگه داشته، تشکر نمایند یا اگر به کسی تنه بزنند از او عذرخواهی نمی نمایند.

کره کشور پرجمعیتی است و به واسطه تعداد کم دره ها و دشت هایی که در میان کوه های سنگی قرار گرفته، فضای ساخت و ساز کم بوده و در نتیجه جمعیت زیادی در فضاهایی کوچک زندگی می نمایند. همین موضوع باعث شده برای سوار شدن به اتوبوس، آسانسور و غیره همدیگر را هول دهند. پس چنانچه این اتفاق برای شما هم افتاد به خود زحمت عذرخواهی ندهید.

لباس مردم کره جنوبی

کره ای ها به لباس و پوشش خود خیلی اهمیت می دهند به طوری که حتی دخترهای محلی نیز به شدت اهل مد و موضوعات مربوط به آن هستند. پس حتماً به این مسئله توجه کنید که متناسب با جمعی که در آن هستید لباس بپوشید تا مورد بی لطفی قرار نگیرید. کت و شلوار تیره، پیراهن سفید و کراوات، لباس رسمی مردان و کت و شلوار، پیراهن یا بلوز و دامن برای زنان موجه است. پوشیدن لباس بدون آستین یا لباس تنگ چندان پسندیده نیست.

زبان در کره جنوبی

مردم این کشور یک زبان مشترک داشته و تقریباً هفتاد میلیون نفر در سراسر دنیا به این زبان صحبت می نمایند. ساختار زبان، گرامر و واژگان آن مشابه زبان ژاپنی بوده و بر حسب طبقه اجتماعی افراد جامعه به گویش های متفاوتی صحبت می گردد اما به حدی به هم شبیه است که برای فهم آن دچار مشکل نمی شوید. مردم کره خود را یک خانواده می دانند و به یک زبان یعنی زبان کره ای صحبت می نمایند. جمعیتی بالغ بر 65 میلیون نفر در کره جنوبی و مناطق اطراف آن به این زبان حرف می زنند.

کره از جمله کشورهایی است که بالاترین نرخ سوادآموزی را در دنیا دارد و علت آن هم ماهیت آوایی زبان نوشتاری آنها است که در اواسط قرن پانزدهم اختراع شد. این سیستم نوشتن آوایی منحصر به فرد، هانگول نام دارد و برای بار اول که به آن نگاه می کنید به نظرتان از یکسری خطوط با زوایای 90 درجه و دایره های کوچک تشکیل شده ولی یادگیری این زبان بسیار ساده است.

آداب معاشرت در کره جنوبی

کره ای ها هنگام دیدار یکدیگر، به هم تعظیم نموده و گاهی اوقات به جای آن به هم دست می دهند. شما برای آشناها می توانید سر تکان داده و به زبان کره ای به آنها سلام کنید. در این کشور مرسوم است که موقع ورود به خانه و بسیاری از رستوران های سنتی باید کفش خود را دربیاورید. در برخورد اول با یک فرد سالخورده احتمالاً از شما درباره سن، شغل و تحصیلات تان سوال می نماید، حتی شاید از شغل پدر و مادرتان هم بپرسد.

شما هم چنانچه تمایلی به پاسخ دادن نداشتید، می توانید با پاسخ های کوتاه از روی آنها بگذرید. از آنجا که مردم کره روی کف اتاق می نشینند و همان جا می خوابند پس اهمیت زیادی برای کف اتاق قائل هستند، در نتیجه به هیچ عنوان اتاق کثیف را تحمل نمی نمایند و به همین دلیل غربی ها را وحشی های عقب مانده می دانند.

مردم این کشور انسان های به شدت مغروری هستند که گاهی اوقات به غرور ملی دو آتشه تبدیل می گردد، پس مانند بسیاری از کشورها درست نیست در سفر به این کشور یک واقعه تاریخی را مطرح کنید که حاوی نکات منفی در خصوص فرهنگ کره ای ها باشد. نمونه شاخص این ملی گرایی را می توانید در رویدادهای ورزشی این کشور ببینید که هزاران نفر از هواداران کره ای یک صدا تیم خود را تشویق می نمایند.

اوج ملی گرایی مردم وقتی به جوش می آید که اسم کشور ژاپن آورده گردد چرا که ژاپن چندین بار به این کشور حمله نموده و تقریباً نیمه اول قرن بیستم آنجا را به عنوان مستعمره خود اشغال نموده بود. آنها حتی دریایی به نام دریای ژاپن را قبول ندارند و دریای بین کره و ژاپن را به عنوان دریای شرق می شناسند. در خصوص جزایر مورد مناقشه دوکدو نیز اعتقاد استوار دارند که این جزیره فقط و فقط متعلق به آنها است، پس هرگز در این مورد با آنها بحث نکنید.

آداب غذا خوردن مردم کره جنوبی

غذا خوردن بخش مهمی از فرهنگ کره محسوب می گردد و از آن برای آغاز یک رابطه استفاده می نمایند. هنگام غذا خوردن باید صبر کنید تا بزرگتر مجلس آغاز کند. معمولاً در رستوران ها می بینید که مردم با صدای بلند حرف می زنند که این خود نشانه شاد بودن و لذت آنها از غذاهای خوشمزه است. هورت کشیدن نودل خیلی عادی است و نشان می دهد که شما از غذای خود لذت برده و از دست پخت آشپز راضی هستید. اگر می خواهید پول هدیه بدهید آنرا در پاکت بگذارید و برای انعام دادن در رستوران هم ادب حکم می نماید آن را لابلای پول تا شده بگذارید و بدون جلب توجه به گارسون بدهید. البته اگر در رستورانی علامت انعام ممنوع را دیدید، نباید به هیچ عنوان انعام بدهید.

منبع: گردشبان
انتشار: 9 تیر 1400 بروزرسانی: 9 تیر 1400 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1640

به "آشنایی با آداب و رسوم مردم کره جنوبی برای علاقه مندان" امتیاز دهید

2 کاربر به "آشنایی با آداب و رسوم مردم کره جنوبی برای علاقه مندان" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با آداب و رسوم مردم کره جنوبی برای علاقه مندان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید