آشنایی با بهترین منابع تامین آنتی اکسیدان

به گزارش مینی ست، آنتی اکسیدان ها، همان مواد طبیعی هستند که می توانند در بدن ما با انواع رادیکال های آزاد و آسیب پذیر مقابله نمایند و مانع بروز بسیاری از بیماری ها شوند.

آشنایی با بهترین منابع تامین آنتی اکسیدان

به گزارش خبرنگاران از بهداشت نیوز، آنتی اکسیدان ها، همان مواد طبیعی هستند که می توانند در بدن ما با انواع رادیکال های آزاد و آسیب پذیر مقابله نمایند و مانع بروز بسیاری از بیماری ها از حمله انواع سرطان و البته کاهش سرعت فرایند پیری شوند.

در ادامه این مطلب با 5 ماده غذایی و منبع بسیار غنی از آنتی اکسیدان ها آشنا می شوید.

سبزیجات با برگ های سبز تیره: انواع کاهو، کلم و سبزیجات دیگری که دارای برگ های سبز رنگ هستند، مانند اسفناج، منبع بسیار خوبی از آنتی اکسیدان هستند. این نوع از سبزیجات به دلیل دارا بودن بتاکارون، گزانتین، لوتئین، فولات و فیبر و همچنین ساپونین ها و فلاوونوئیدها در مقابله با سرطان ها بسیار موثر هستند. به علاوه، این سبزیجات چون سرشار از اسید فولیک، ویتامین C، پتاسیم و منیزیم هستند، در کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی مفید واقع می شوند.

سیب زمینی شیرین: این نوع سیب زمینی سرشار از آنتی اکسیدان، بتاکارون، ویتامین A، ویتامین C، منگنز، پتاسیم و ویتامین B6 است. به دلیل دارا بودن این ترکیبات، سیب زمینی شیرین می تواند به عنوان یک ماده ضد سرطان قوی عمل کند، باعث تقویت بینایی گردد، از پوست و مو مراقبت کند و همچنین به سیستم گردش خون و سلامت قلب یاری کند.

انواع توت: توت ها را به عنوان آبنات های طبیعی می شناسیم. توت ها و به ویژه توت های آبی و حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان هستند که به دلیل داشتن آمینواسیدهای خاصی کبد را سم زدایی، سطح قند خون را متعادل ، قدرت بینایی را تقویت می نماید و با سرطان مبارزه می نمایند. از دیگر خواص توت ها به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان می توان به کاهش فرایند پیری، پیشگیری از ضعف حافظه و جلوگیری از خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و کاهش وزن اشاره نمود.

انگور: انگور و عصاره هسته آن منبعی سرشار از آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان موجود در انگور به بهبود سیستم کوارش و قلب و عروق یاری می نماید. این میوه در کنار آنتی اکسیدان، با دارا بودن ویتامین C و E برای سلامت چشم، پوست و مبارزه با التهابات و ویروس ها بسیار مفید است. انگورها همچنین سرشار از مواد مغذی مانند سلنیوم و ویتامین C هستند.

انار: یکی از منابع خوب آنتی اکسیدان در طبیعت، در دل دانه های قرمز انار یافت می گردد. انار سرشار از آنتی اکسیدان، مواد مغذی، ویتامین های C و B5 است. این میوه به عنوان یک جنگجوی واقعی در برابر سرطان شناخته می گردد و خواص ضد التهابی زیادی دارد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 27 آبان 1399 بروزرسانی: 27 آبان 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1220

به "آشنایی با بهترین منابع تامین آنتی اکسیدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با بهترین منابع تامین آنتی اکسیدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید