آفریقای جنوبی، کیپ تاون

به گزارش مینی ست، آفریقای جنوبی (South Africa)

جمهوری آفریقای جنوبی توریست های بیشتری را نسبت به سایر مناطق جنوبی صحرای آفریقا به خود جذب می نماید و شامل چشم اندازهای متنوع، شهرهای عظیم و مناظر طبیعی حقیقتا نفس گیری می باشد. آفریقای جنوبی برای دوستداران طبیعت مکانی شدیدا دلپذیر است که در مجاورت اقیانوس آتلانتیک و اقیانوس هند و چندین کشور آفریقایی مانند بوستوانا، لیسوتو، موزامبیک، نامیبیا، سوازیلند و زیمباوه قرار گرفته است.

آفریقای جنوبی، کیپ تاون

اقتصاد آفریقای جنوبی تا به امروز بزرگترین اقتصاد موجود در سراسر آفریقا بوده است و از لحاظ نژادی، حاوی مخلوطی از جوامع می باشد که به 10 گونه مختلف زبان رسمی صحبت می نمایند. در عرض 24 ساعت می توانید تاکستان های تاریخی اطراف کیپ تاون غربی (Cape Town) را سیاحت کنید و سپس به منطقه گسترده کالاهاری بروید یا از دهکده زولو دیدن کنید و سپس به شهر پایتختی کیپ تاون رفته و در رستوران های فراوان آن که اکثرا در اطراف اسکله های ویکتوریا و آلبرت پراکنده شده اند، غذا بخورید.

مطمئنا عده ای از توریست ها برای بازدید از پارک جنگلی و تجربه زندگی حیوانات وحشی آفریقا به این کشور سفر می نمایند. پارک ملی Kruger یکی از مشهورترین پارکهاست و کسانی که در این ناحیه به سیاحت می پردازند می توانند فیل ها، زرافه ها، شیرها و گورخرهایی را ببینند که به شیوه بومی خود زندگی می نمایند. سایر توریست ها نیز می توانند به ساحل رفته و از امکانات طراز اول موج سواری و سواحل فوق العاده این کشور لذت ببرند. کسانی که علاقه دارند داوطلبانه در فعالیت های بشر محبت آمیز خدمت نمایند، با تعداد بسیار زیادی از افراد مشابه خود روبرو خواهند شد و بطور حتم اوقاتی خاطره انگیز و زیبا خواهند داشت. فرودگاه بین المللی او آر تامبو در ژوهانسبورگ (OR Tambo) به عنوان اصلی ترین راه بین المللی ورود به آفریقای جنوبی می باشد و در حقیقت شلوغ ترین فرودگاه سراسر قاره آفریقاست.

اطلاعات بیشتر در خصوص آفریقای جنوبی

  • کشور: جمهوری آفریقای جنوبی
  • مساحت: در حدود 1221040 کیلومتر
  • جمعیت: حدود 44 میلیون نفر
  • شهر پایتختی: بلوم فونتین (پایتخت قضایی)، کیپ تاون (پایتخت قانونی)، پرتوریا (پایتخت اجرایی)
  • زبان: آفریکانس، انگلیسی، سوتوی شمالی، سوتو، دبل جنوبی، سواتی، تسونگا، تسوانا، وندا، خوسا و زولو
  • پول رایج: راند آفریقای جنوبی (ZAR)
  • کد تلفن کشور: 27+
  • آب و هوا: معتدل به همراه تاثیرات اقیانوسی
  • مذهب: 80 درصد مسیحی هستند و بقیه شامل مسیحیان کلیسای انگلیس، مسیحیان هلندی، مسیحیان متدیست، Pentecostal ، کاتولیک های رومی و مسیحیان Zion می باشد.

کیپ تاون (Cape Town)

به ندرت شهری مانند شهر کیپ تاون پیدا می گردد که بتواند ادعا کند یک کوه عظیم در وسط شهر قرار گرفته است. کوه Table و قله های سر شیر و قله شیطان براستی سمبل شاخص کیپ تاون هستند.

این شهر محل استقرار ساختمان زیبای مجلس آفریقای جنوبی است یعنی جایی که نلسون ماندلا اولین رئیس جمهوری بود که به شیوه ای کاملا دموکراتیک انتخاب شد. شهر کیپ تاون شهری بزرگ و مهم می باشد. اسکله های شلوغ ویکتوریا و آلبرت، اماکن فرهنگی، سواحل زیبا، باغات گل و گیاه و پنگوئن های سواحل Boulders در مجاورت شهر سیمون، همگی جالب و مهیج هستند.

صنعت توریسم در کیپ تاون بسیار پیشرفت نموده است و می توانید اطلاعات توریستی این شهر را از دفاتری که در سراسر شهر پراکنده هستند دریافت کنید مثلا از مناطقی مانند فرودگاه، لنگرگاه، اسکله و حتی مرکز شهر که به نام City Bowl شناخته می گردد. از سایر نواحی مهم کیپ تاون می توان به Bo-Kaap، باغ ها، Green Point، رصدخانه و خلیج False اشاره نمود.

در کیپ تاون فعالیت های بسیاری برای انجام وجود دارند تا حدی که تورست ها قادر نیستند در طی یک سفر به تمام آنها بپردازند. اکثر توریست ها معتقدند که حتما باید از آکواریوم Two Oceans در راستای جاده لنگرگاه بازدید کرد و بعضی نیز به اندازه ای شجاع هستند که تصمیم می گیرند در مخزن کوسه ها شنا نمایند. همچنین حتما باید از جزیره Robben در نزدیکی خلیج Table دیدن کنید که امروزه جزو میراث دنیای ثبت شده است. قصر Good Hope که مربوط به قرن 17 است، افلاک نما و کلیسای بسیار مشهور Groote Kerk نیز باید حتما در برنامه سفر شما گنجانده شوند.

هیچکدام از ساختمان های موجود در کیپ تاون به اندازه کوه Table محبوب و مشهور نیستند. از بالای این کوه منظره ای شگفت انگیز خواهید دید و برای همین کوهنوردی در این کوه یکی از برترین جاذبه های شهر است؛ اما اگر احساس می کنید انرژی لازم برای طی این راستا را ندارید می توانید در عرض چند دقیقه توسط تله کابین به بالای کوه برسید. در قسمت شرقی این کوه می توانید به یادواره های Rhodes دسترسی داشته باشد. در مرکز شهر کیپ تاون هم می توانید در City Bowl به گردش بپردازید، از bohemian Long Street عبور نموده و از سالن شهر مستقر در خیابان دارلینگ و ساختمان De Tuynhuys واقع در خیابان دولت، بازدید کنید. در سال 1992 در همینجا بود که خاتمه درگیری بین سیاه پوستان و سفید پوستان آفریقایی به تمام دنیا اعلان شد.

این شهر تاریخی غنی دارد و گردشگران می توانند با رفتن به موزه های موجود در شهر، اطلاعات تاریخی فراوانی را بدست آورند. موضوعاتی مانند جامعه Bo-Kaap و ناحیه 6 گانه قدیمی، طلای آفریقای جنوبی، بردگی، آثار هنری و مجسمه سازی سبک آفریقایی همگی از جمله موضوعات مورد توجه بازدیدنمایندگان این شهر هستند. اکثر این جاذبه های فرهنگی در مجاورت یکدیگر و در مرکز موزه های شهر مستقر شده اند.

اگر تصمیم دارید در اطراف شهر کیپ تاون سیاحت کنید، در مناطق و شبه جزیره های مجاور جاذبه های بسیاری برای دیدن و لذت بردن وجود دارند. اکثر توریست ها معتقدند گردش در طبیعت حفاظت شده Good Hope بسیار خاطره انگیر است. تاکستان های Paarl و ساختمان های باقی مانده از دوران استعمار واقعدر درون Stellenbosch نیز از این قبیلند. اگرچه که رستوران های کیپ تاون فراوان و عالی هستند، اما شهر مجاور Franschhoek به عنوان مرکز آشپزی آفریقای جنوبی مشهور است و گردشگران بسیاری را از مناطق دور و نزدیک به خود فرامی خواند .

اطلاعات بیشتر در خصوص کیپ تاون

  • کشور: آفریقای جنوبی
  • موقعیت: مادرشهر
  • شرایط: شهر / شهر مرکزی کیپ تاون غربی
  • مساحت: در حدود 2455 کیلومتر مربع
  • جمعیت: حدود 3.5 میلیون نفر
  • زبان: زبان های آفریکانس، انگلیسی و خوسا
  • پول رایج: راند آفریقای جنوبی (ZAR)
  • منطقۀ جغرافیایی: زمان هماهنگ دنیای 2+
  • کد تلفن کشور: 27+
  • کد تلفن ناحیه: 021+
  • میانگین دمای روزانۀ کیپ تاون در ماه ژانویه: °C27
  • میانگین دمای روزانۀ کیپ تاون در ماه جولای: °C 18
منبع: لست سکند
انتشار: 20 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 580

به "آفریقای جنوبی، کیپ تاون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آفریقای جنوبی، کیپ تاون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید