آنچه درباره بیمه دانشجویی باید بدانیم

به گزارش مینی ست، یک کارشناس تامین اجتماعی درباره جزئیات پرداخت حق بیمه برای بیمه دانشجویی، توضیحاتی داد.

آنچه درباره بیمه دانشجویی باید بدانیم

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش ، از سوی سازمان تأمین اجتماعی به ادارات کل استان های این سازمان ابلاغ شده آمده است که به منظور تعمیم و گسترش پوشش بیمه به آحاد افراد جامعه، دانشجویان دانشگاه ها با ارائه کارت دانشجویی معتبر بر اساس درآمد مبنای پرداخت حق بیمه که از 1 / 1 برابر حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار کمتر نخواهد بود.

برای آغاز این نوع بیمه مراجعه دانشجو با شناسنامه، کارت ملی، کارت دانشجویی معتبر و حداقل سه قطعه عکس جدید به نزدیک ترین شعبه تامین اجتماعی محل سکونت یا محل اشتغال به تحصیل خود برای ارائه تقاضای بیمه دانشجویان و انجام معاینات پزشکی بدون قرارداد (در صورت انتخاب نرخ 18 درصد برای این نوع بیمه) و انعقاد قرارداد و دریافت برگه پرداخت حق بیمه و پرداخت مبلغ حق بیمه به صورت ماهانه یا چند ماهه (به طور یک جا) لازم است.

به همین منظور محمد حسن زدا کارشناس تامین اجتماعی درباره بیمه دانشجویی، اظهار کرد: یکی از خدمات سازمان تامین اجتماعی که در سال های اخیر به آن توجه نموده بیمه دانشجویی است.

کارشناس تامین اجتماعی بیان نمود: تمامی دانشجویانی که در مراکز آموزش عالی مشغول به تحصیل هستند با ارائه گواهی از واحد مربوطه می توانند بیمه شوند و از ایام دانشجویی به فکر جمع آوری سوابق بیمه ای باشند.

وی اضافه کرد: بعد از خاتمه دوره دانشجویی و شاغل شدن می توانند سابقه خوبی برای زمان بازنشستگیشان داشته باشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 مهر 1399 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1113

به "آنچه درباره بیمه دانشجویی باید بدانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنچه درباره بیمه دانشجویی باید بدانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید