آیین رونمایی و نقد کتاب کافه خیابان گوته در ورامین برگزار گردید

به گزارش مینی ست، محمد رضا کریمی در مصاحبه با خبرنگاران بیان داشت: آیین رونمایی و نقد کتاب کافه خیابان گوته به همت مسئولان و کتابداران کتابخانه علامه قطب الدین رازی با حضور نویسنده اثر برگزار گردید و مورد نقد و آنالیز نهاده شد.

آیین رونمایی و نقد کتاب کافه خیابان گوته در ورامین برگزار گردید

رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ورامین گفت: در این آیین حمیدرضا شاه آبادی نویسنده اثر، مجید قیصری منتقد و جمعی از علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی در کتابخانه علامه قطب الدین رازی به نقد و آنالیز اثر پرداختند.

گفتنی است: در کتاب کافه خیابان گوته قهرمان داستان کیانوش مستوفی، نوه میرزا یوسف شخصیت اول رمان دیلماجی است، در نتیجه این کتاب به ادامه از رمان دیلماجی می پردازد.

در ابتدا این کتاب توضیحاتی درباره اسماعیل، پسر میرزا یوسف داده می گردد اما در ادامه، داستان به زندگی کیانوش مستوفی نوه میرزا یوسف می پردازد.

در داستان سه دانشجو یک گروه مبارزه چپ را تشکیل می دهند که در ابتدا نگاه انقلابی ندارند اما در آینده شرایط عوض می گردد و با این تغییر دید، یکی از اعضا به گروه خیانت می نماید، گروه از هم می پاشد و به همین دلیل کیانوش به زندان می افتد.

کیانوش بعد از آزادی از زندان، راهی آلمان می گردد و فرد خیانتکار را در آلمان غربی پیدا می نماید.، اما زمانی به آن مرد می رسد که او آلزایمر گرفته است و خود را یک کودک 7 ساله می پندارد.

در چنین شرایطی دیگر انتقام معنایی ندارد، به همین دلیل کیانوش با همکاری یک نویسنده داستان های کودک که راوی این رمان است، کوشش می نماید با روش های مختلف و در واقع با مرور خاطرات مشترک ، حافظه مرد را به او برگرداند تا مزه انتقام خود را به او بچشاند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 132

به "آیین رونمایی و نقد کتاب کافه خیابان گوته در ورامین برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیین رونمایی و نقد کتاب کافه خیابان گوته در ورامین برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید