ادعای جدید آمریکا درباره بستن کنسولگری چین در هیوستون

به گزارش مینی ست، یک مقام آمریکایی گفت که واشنگتن با دستور بستن کنسولگری هیوستون به پکن پیام داد که جاسوسی اقتصادی و علمی را متوقف کند.

ادعای جدید آمریکا درباره بستن کنسولگری چین در هیوستون

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه گفت که دستور واشنگتن به پکن برای بستن کنسولگری این کشور در هیوستون، پیامی به چین است تا ربودن علوم و فناوری های محرمانه آمریکا را متوقف کند.

این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، اضافه نمود: زمان آن فرا رسیده که بگوییم دیگر بس است.

وی در ادامه گفت: پکن از دسترسی آزاد خود به جامعه آمریکا با با جمع آوری غیرقانونی مالکیت معنوی آمریکا سوء استفاده کرده است.

این مقام آمریکایی اضافه نمود: هیوستون نمایشی قاطعانه در این باره بود که ما جدی هستیم.

روز چهارشنبه بود که در ادامه تلاشهای آمریکا برای افزایش فشار علیه چین، واشنگتن از پکن خواست کنسولگری خود در شهر هیوستون ایالت تگزاس را ظرف 72 ساعت آینده تعطیل کند.

مورگان اورتاگوس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا همان روز دستور این کشور برای تعطیلی کنسولگری چین در ایالت تگزاس را تأیید کرد و درباره چرایی آن مدعی شد: دستور تعطیلی کنسولگری چین در هیوستون را به خاطر محافظت از مالکیت معنوی و اطلاعات شخصی آمریکایی ها صادر کردیم.

پس از آن نیز، وزارت خارجه چین با صدور بیانیه ای اعلام کرد: در روز بیست وچهارم جولای، وزارت امور خارجه چین تصمیم خود برای لغو مجوز تاسیس و راه اندازی کنسولگری آمریکا در چنگدو را به اطلاع سفارت آمریکا رساند... شرایط کنونی بین چین و ایالات متحده، چیزی است که چین نمی خواهد شاهد آن باشد و مسئولیت آن صرفاً به دوش ایالات متحده است.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1090

به "ادعای جدید آمریکا درباره بستن کنسولگری چین در هیوستون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای جدید آمریکا درباره بستن کنسولگری چین در هیوستون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید