اطلس زبان شناسی در حال تدوین است

به گزارش مینی ست، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین گزارش های بدست رسیده و خبرهای منتشر شده، اطلس زبان شناسی در حال تدوین است.

اطلس زبان شناسی در حال تدوین است

ذات الله نیکزاد، معاون پژوهشی پژوهشگاه میراث فرهنگی در مراسم هفته پژوهش و فناوری که امروز در موزه ملی ایران برگزار گردید گفت: در امسال با توجه به فعالیتهای اجرا شده، پیشرفت داشته ایم و در بخشهایی احتیاج داریم که کوشش بیشتری کنیم.

وی با نشان دادن نقشه پژوهش های اجرا شده در کشور گفت که این نقشه برای آسیب شناسی فعالیتهای باستانی و پژوهشی مورد استفاده قرار می گیرد. این نقشه نشان می دهد ما کجا کم کرد کردیم و کجا بیشتر.

نیکزاد اضافه کرد: در یک سال اخیر همایش منظره راه ابریشم و بیستمین گردهمایی باستان شناسی را برگزار کردیم. بعلاوه نشستی درباره ماهیت و اصالت نقش برجسته ساسانی برگزار گردید. نشستی درباره کوروش هخامنشی از افسانه تا واقعیت را برگزار کردیم که برای اولین بار چنین برنامه ای اجرا میشد.

وی موضوعات مهم پژوهشی را بیان نمود و گفت: اطلس زبان شناسی در حال تدوین است. زبان ها و گویش های ایرانی در خطر، مطالعات حوزه فرهنگی ایران، میراث در خطر بناها و شهرهای ایرانی، مخاطرات محیطی، تغییرات اقلیمی و میراث طبیعی، احیای هنرهای فراموش شده و نوآوری در هنرها و صنایع، اطلس های میراثی، گردشگری و هنرهای ملی از جمله موضوعات پژوهشی است.

نیکزاد اضافه کرد: تعمیق دانش در حوزه میراث فرهنگی و نشر و احیای اندیشه و رفتار پژوهشی در بدنه وزارتخانه، کاربردی سازی پژوهش و تاکید بر رویکردهای فناورانه، تبادل دانش در مقیاس بین المللی و تقویت بنیه علمی از برنامه ها و سیاست های پژوهشگاه میراث فرهنگی است.

منبع: همگردی
انتشار: 19 آذر 1402 بروزرسانی: 19 آذر 1402 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 2258

به "اطلس زبان شناسی در حال تدوین است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اطلس زبان شناسی در حال تدوین است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید