انتقاد دادستان از مسئولان حقوقی ادارات

به گزارش مینی ست، به گزارش خبرنگاران، حبیب الله خجسته پور ظهر سه شنبه در شورای سلامت لرستان در سخنانی، گفت: کوشش ما این بوده که کارگروههایی که به دبیری دستگاههای اجرایی برگزار می گردد در محل آن دستگاهها برگزار کنیم تا ارتباط بیشتری بین اعضای جلسه و کارگروه برقرار گردد.

انتقاد دادستان از مسئولان حقوقی ادارات

انتقاد دادستان مرکز لرستان از مسئولان حقوقی برخی ادارات

وی در ادامه با تبریک روز خبرنگار، مطرح نمود: روز خبرنگار، یادواره شهید صارمی بوده که خبرنگار لرستانی است و این افتخار نصیب استان گردیده که نام شهیدی از شهدای لرستان آوازه بحث خبر و خبرنگاری در سطح کشور گردیده است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با تاکید بر توجه به حوزه سلامت به صورت جدی از سوی دستگاههای مختلف، بیان داشت: بحث اجتماعی کردن موضوعات بهداشتی بسیار مناسب است و انتظار این بوده که قبل از اینکه موضوعات قهری به کمک بحث سلامت بیایند، آگاهی رسانی صورت گیرد تا مردم به صورت خود مراقبتی از سلامت خود مواظبت نمایند.

خجسته پور تاکید نمود: این امر علاوه بر تاثیر گذاری بر مسائل جسمی و روحی، به مسائل اقتصادی نیز به طور قطع کمک خواهد نمود، منتها در برخی موارد سلامت افرادی به خطر می افتد که احتیاج بوده قوه قهریه ورود پیدا کند و این امر نیز با تشخیص دستگاههای اجرایی مرتبط باید انجام گیرد.

وی با اشاره به انتقاد دادستان مرکز لرستان در رابطه با پای کار نبودن مسئولان حقوقی برخی از ادارات، مطرح نمود: این امر موجب می گردد که مدعی العموم ورود پیدا کند و انتظار می رود به خصوص در حوزه بهداشت و سلامت مسئولان حقوقی نسبت به گذشته ورود جدی تری داشته باشند.

دستگاههای لرستان رابط خود را به شورای سلامت معرفی نمایند

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان همچنین با اشاره به اجرای طرح پیکر سنجی در استان، خاطرنشان کرد: این طرح با محوریت مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان، معاونین علوم پزشکی، ورزش و جوانان و آموزش و پرروش در دستور کار قرار گیرد و نتیجه این کمیته چهار نفره به عنوان مصوبه شورای سلامت مشخص می گردد.

خجسته پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیشنهاد دامپزشکی لرستان مبنی بر حفر چاهک های حریمی در مزارع پرورش ماهی که از آب های جاری و رودخانه ها استفاده می نمایند، خاطرنشان کرد: احتیاج بوده که دستگاههایی مانند شیلات، امور آب، جهاد کشاورزی و دامپزشکی اظهار نظرهای تخصصی خود را در این رابطه ارائه دهند و اگر برای اجرای این طرح هزینه ای احتیاج است، در خصوص تامین هزینه آن نیز تصمیم گیری گردد.

وی همچنین به بحث ممنوعیت تبلیغات کالاهای خارجی و اقدامات آسیب رسان به سلامت اشاره نمود و خاطرنشان کرد: این امر یک مشکل اساسی بوده و تغییر سبک زندگی، استفاده از فست فودها، سرعتی که به زندگی ها داده گردیده و ... موجب گردیده که سلامت جامعه به خطر افتد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با بیان اینکه در استان باید کوشش گردد که این تبلیغات کمتر انجام گردد، خاطرنشان کرد: همچنین ما باید به سمت تقاضا برویم و از تقاضا نمایندگان بخواهیم که از این موارد مصرف ننمایند.

خجسته پور با اشاره به بحث بسته خدمات پایه سلامت کارکنان دولت و سند ملی پیشگیری بیماری های غیر واگیر، خاطرنشان کرد: دستگاههایی که با بحث سلامت ارتباط دارند در اجرای این دو طرح همکاری می نمایند اما سایر دستگاهها توجهی ندارند.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا مصوب می گردد که همه دستگاهها موظف شوند یک رابط را به کارگروه سلامت معرفی نمایند تا موارد را دنبال کند.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 29 مرداد 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 8

به "انتقاد دادستان از مسئولان حقوقی ادارات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد دادستان از مسئولان حقوقی ادارات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید