این نوشیدنی پرطرفدار آب بدن را کم می نماید ، چقدر آب بنوشیم، کم نوشیدن آب چه خطری دارد؟

به گزارش مینی ست، دکترای تغذیه گفت: چای و قهوه پررنگ باعث از بین رفتن آب بدن می گردد اما آب خودش برترین است و آب بدنتان را تامین می نماید.

این نوشیدنی پرطرفدار آب بدن را کم می نماید ، چقدر آب بنوشیم، کم نوشیدن آب چه خطری دارد؟

به گزارش خبرنگاران، سید مرتضی صفوی متخصص تغذیه در برنامه تلویزیونی گفت: فصل گرما که می رسد اشتهای افراد برای غذاهای پرکالری و گرم کم می گردد و بیشتر دنبال غذاهای سبک و سرد هستند. در فصل گرما باید بدانیم چه مواد خوراکی را کمتر کنیم و از مصرف آنها پرهیز کنیم.

وی ادامه داد: اندازه مصرف مایعات در آب و هوای معتدل شش تا هشت لیوان توصیه می گردد و نصف این اندازه حتما باید آب باشد و نصف دیگر نوشیدنی های طبیعی باش؛ ولی اگر هوا گرم تر شد بین ده تا 12 لیوان آب و آب میوه طبیعی باید مصرف کرد.

صفوی با تاکید بر این که بدن ما احتیاج به مایعات زیاد سرد ندارد سعی کنیم فقط خنک باشد، اضافه نمود: اگر در هوای گرم همانند فصل تابستان، آب زیاد مصرف نگردد باعث تبخیر و تیره شدن ادرار می گردد و سنگ سازی و مسائل کلیه ایجاد می گردد و بنابراین در روزهای گرم سال باید عمدا آب مصرف کنیم.

وی در ادامه توضیح داد: سعی گردد که مایعات کمی شیرین باشد چون احتیاجهای دیگر بدن هم رفع می گردد. لازم نیست خیلی شیرین باشد، خیلی کم شیرین باشد کافی است. مصرف میوه ها و سبزی ها بیشتر گردد. مخصوصا میوه های آبدار که فیبر خوبی دارند و ایمنی بدن را بالا می برند.

این دکترای تغذیه در سرانجام اظهارداشت: مصرف پروتئین ها جز ضروریات است. حتی خود چربی ها هم ضرورت دارند؛ اما پروتئین ها 15 درصد و کربوهیدرات 55 و چربی 30 درصد انرژی خودمان را تامین کنیم که سازمان بهداشت جهانی بهش توصیه دارد بهتر است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1402 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 2197

به "این نوشیدنی پرطرفدار آب بدن را کم می نماید ، چقدر آب بنوشیم، کم نوشیدن آب چه خطری دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این نوشیدنی پرطرفدار آب بدن را کم می نماید ، چقدر آب بنوشیم، کم نوشیدن آب چه خطری دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید