برترین درمان خانگی جوش های بینی

به گزارش مینی ست، جوش های چرکی یا سرسیاه روی بینی به هیچ وجه قابل تحمل نیستند. بخصوص وقتی درست قبل از یک قرار یا جلسه مهم روی صورت سبز شوند.

برترین درمان خانگی جوش های بینی

این نوع جوش ها در وسط صورت بوده و بسیار قابل توجه هستند. برخی افراد ناخواسته باعث زیاد شدن آن ها می شوند و راهی را برای درمان جوش روی بینی نمی دانند. اگر شما هم جزو این افراد هستید این مطلب از خبرنگاران می تواند به شما یاری کند.

علت جوش زدن روی بینی چیست؟

دلایل متعددی وجود دارد که باعث جوش زدن روی بینی می گردد. تغذیه ضعیف، آلودگی، تغییرات هورمونی، بهداشت نامناسب و عوامل ژنتیکی از این دلایل هستند.

4 راه درمان خانگی جوش های بینی

بخور بابونه و رزماری

اولین درمان خانگی برای از بین رفتن جوش های روی بینی، یک حمام بخار خوب است. این کار مانند دارویی عمل می نماید که منافذ پوست را باز می نماید و باعث می گردد اعمال مواد دارویی پس از آن به طور مستقیم به پوست شما دسترسی پیدا کند. بابونه، یک ضدالتهاب است. این در صورتی است که رزماری می تواند عفونت را درمان کند و ترکیب آن ها در بخار حمام، می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد. ایده خوبی است اگر این کار را حداقل یک بار در هفته انجام دهید. اگر به این دست از مطالب علاقه دارید، مطلب باورهای غلط پوستی را بدانید! را بخوانید.

درمان جوش روی بینی با ماسک جوش شیرین

بعد از اینکه منافذ پوست شما، به وسیله بخار حمام باز شد در برترین موقعیت هستید تا یک پاک نمایندگی و لایه برداری عمیق را روی آن انجام دهید. پیشنهاد می گردد که از ترکیب جوش شیرین و روغن نارگیل باهم بهره ببرید. زیرا روغن نارگیل پوست شما را تغذیه و مرطوب می نماید و همین طور جوش های روی بینی شما را درمان می نماید.

ژل آلوئه ورا و روغن درخت چای

اگر می خواهید بینی خود را بدون اینکه چرب گردد، مرطوب کنید از ژل آلوئه ورا برای این کار بهره ببرید که رطوبت را در خود حفظ و از پوست شما محافظت می نماید. روغن درخت چای نیز به علت خواص ضدباکتریایی که دارد باعث درمان جوش های روی بینی شما می گردد.

درمان جوش روی بینی با ماسک ذغال و خاک رس

اگر می خواهید که از شر جوش های روی بینی خود خلاص شوید، به ماسکی احتیاج دارید که آلاینده ها را از سطح پوست حذف کند و سم زدایی انجام دهد. ذغال سنگ و خاک رس برترین عملکرد را در این زمینه ها دارند و خاک رس، به علت وجود مواد معدنی سموم را جذب می نماید. ذغال سنگ نیز یک پاک نماینده قوی است و به عنوان یک لایه بردار هم عمل می نماید. پس به طور حتم ترکیب این دو مواد باهم ترکیب فوق العاده ای را برای از بین بردن جوش ایجاد می نمایند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب مشابه برترین جنس لباس برای تابستان چیست؟ را مطالعه کنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 7 تیر 1401 بروزرسانی: 7 تیر 1401 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 2034

به "برترین درمان خانگی جوش های بینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین درمان خانگی جوش های بینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید