جوش شیرین پوست را چطور جوان و زیبا می نماید؟

به گزارش مینی ست، از بین بردن بوی بد یخچال، پخت و پز و پاک سازی کثیفی ها همگی جزئی از کاربردهای جوش شیرین هستند. استفاده از جوش شیرین پوست را تازه، جوان و سفید نگه می دارد، به همین دلیل در این مقاله از بلاگ خبرنگاران دستور تهیۀ برترین ماسک های زیبایی صورت را با هم مرور می کنیم تا بتوان به سادگی آن ها را در خانه آماده کرد.

جوش شیرین پوست را چطور جوان و زیبا می نماید؟

خواص جوش شیرین پوست را درمان می نماید

  1. جوش شیرین خاصیت ضد التهابی دارد که به تسکین تورم و التهاب پوست یاری می نماید. خارش پوست، سوزش و آفتاب سوختگی همگی موجب التهاب آن می شوند و جوش شیرین به خوبی آن را برطرف می نماید.
  2. اسکراب جوش شیرین کثیفی ها و سلول های مردۀ پوست را از بین می برد.
  3. جوش شیرین به درمان و جلوگیری از بروز آکنه یاری می نماید.
  4. جوش شیرین چربی اضافه پوست را جذب نموده و از جوش زدن جلوگیری می نماید.
حتما بخوانید: 14 ماسک روشن نماینده پوست طبیعی

جوش شیرین برای سفیدی پوست

برای تهیۀ یک ماسک جادویی برای صورت کافی است در خانه اندازهی جوش شیرین دست و پا کنید. جوش شیرین به راحتی در ترکیب با چند مادۀ ساده می تواند تبدیل به یک ماسک خانگی بسیار مؤثر شود. در ادامه دستور تهیۀ چند مورد از این ماسک ها را با هم آنالیز می کنیم:

  • جوش شیرین و آبلیمو

    از ترکیب جوش شیرین و آبلیمو یک ماسک غلیظ به دست آورده، روی صورت بمالید و ماساژ دهید. مانند ماسک قبلی بعد از دو الی سه دقیقه ابتدا با آب گرم و سپس با آب سرد صورت خود را بشویید. جوش شیرین برای سفیدی پوست بسیار کاربرد دارد و در ترکیب با آبلیمو معجزه می نماید.

  • جوش شیرین برای سفیدی پوست گردن

    همانطور که اشاره کردیم جوش شیرین پوست را سفید می نماید بنابراین اگر در نواحی پوست گردن خود احساس تیرگی می کنید می توانید از این ماسک استفاده نمایید. ابتدا پوست گردن خود را بشویید و آن را از هرگونه چربی و آلودگی پاک کنید. بعد از آن ماسکی با غلظت معمول از ترکیب جوش شیرین و آب درست کنید و به گردن بمالید. بعد از سه پانزده دقیقه با آب سرد ماسک را بشویید و از یک کرم مرطوب نمایندۀ معمولی بهره ببرید.

    این درمان را تا زمانی که گردنتان سفید شود هر روز تکرار کنید. زمانی که متوجه تغییر شدید، درمان را به دو بار در هفته کاهش دهید تا سفیدی پوست حفظ شود. بعلاوه می توانید از این ماسک جوش شیرین برای سفیدی پوست و روشن کردن سیاهی آرنج و زانوی خود نیز بهره ببرید.

  • جوش شیرین و آب پرتقال

    دو قاشق غذاخوری آب پرتقال تازه و یک قاشق جوش شیرین را ترکیب کنید. بعد از شستن صورت خود این ماسک را روی پوست صورت اعمال کنید سپس بعد از گذشتن یک ربع صورت خود را با آب سرد بشویید. استفاده از این ماسک یک بار در هفته برای درخشان کردن پوست شما بسیار مفید است.

    پرتقال PH نسبتاً اسیدی دارد که در ترکیب با خاصیت قلیایی جوش شیرین به حفظ تعادل PH پوست یاری می نماید، بعلاوه حاوی اندازه زیادی ویتامین C است که کلاژن سازی پوست را افزایش می دهد. خواص پاک نمایندگی و لایه برداری جوش شیرین بعلاوه می تواند ناخالصی ها و سلول های مرده پوست را حذف نموده و منافذ را ببندد.

حتما بخوانید: موثرترین ماسک چروک صورت را در خانه بسازید
  • جوش شیرین و گلاب

    ترکیب جوش شیرین و گلاب ماسکی حاصل می نماید که خاصیت شفاف نمایندگی بسیار بالایی برای پوست دارد و لطافت اعجاب انگیزی به آن می دهد. بعلاوه گلاب به دلیل داشتن انواع آنتی اکسیدان ها موجب شادابی پوست می شود و به طور کلی ماسک جوش شیرین و گلاب یک ترمیم نماینده بسیار قوی پوست است.

  • جوش شیرین برای تیرگی پوست لب

    عسل به از بین رفتن سلول های مردۀ پوست یاری می نماید و جوش شیرین پوست را بهبود و رنگ طبیعی لب ها را باز می گرداند. بنابراین اگر یک قاشق عسل را با یک قاشق جوش شیرین ترکیب کنید می توانید یک ماسک بسیار مفید برای از بین بردن تیرگی لب ها به دست آورید.

جوش شیرین پوست را درمان می نماید

  • جوش شیرین برای درمان آکنه

    آب و جوش شیرین پوست را به خوبی پاک سازی می نمایند. از ترکیب این دو مادۀ ساده یک ماسک قوی برای از بین بردن جوش سر سفید، جوش سر سیاه و آکنه به دست می آورید. با این ماسک غلیظ دست ها و صورت خود را بشویید، سپس دو الی سه دقیقه روی پوست ماساژ دهید و با آب گرم بشویید. در نهایت یک بار دیگر با آب سرد صورت را بشویید تا منافذ پوست به خوبی بسته شوند. این دستور یکی از برترین ماسک های زیبایی صورت است که می توانید هفته ای دو الی سه بار از آن بهره ببرید.

  • جوش شیرین پوست ملتهب را آرام می نماید

    یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با یک قاشق غذاخوری جوش شیرین مخلوط کنید تا ماسکی غلیظ به دست آید. این ماسک را روی نواحی ملتهب و قرمزی که می خارد بمالید و بعد از پنج دقیقه با آب سرد بشویید. این ماسک جوش شیرین تحریکات پوست را از بین می برد چرا که روغن نارگیل خواص ضد التهابی دارد و جوش شیرین ضد باکتری است.

  • جوش شیرین برای درمان خال گوشتی

    یک فنجان جوش شیرین، یک فنجان نمک سولفات و یک فنجان هیدروژن پراکسید سه درصد را با هم ترکیب کنید و سپس یک چهارم فنجان آب جوش به آن اضافه کنید. مخلوط به دست آمده را در یک بطری بریزید و روی خال گوشتی های خود اعمال کنید و بعد از بیست دقیقه بشویید. برای از بین رفتن خال های گوشتی این ترکیب را روزی دو بار بهره ببرید.

  • سم زدایی از پوست

    ابتدا صورت خود را بشویید و با یک حولۀ تمیز خشک کنید. روغن کرچک را به آرامی با انگشت روی پوست صورت ماساژ دهید و بعد از یک ربع با حوله ای تمیز کنید. در مرحلۀ بعد یک قاشق جوش شیرین را با یک قاشق آب ترکیب نموده و روی پوست بمالید. پوست صورت را بعد از دو دقیقه بشویید.

حتما بخوانید: انواع ماسک آب پیاز برای سلامت و زیبایی پوست

از بین بردن جوش های صورت

جوش شیرین خاصیت پاک نمایندگی و قلیایی کردن محیط صورت را دارد. جوش شیرین پوست را از جوش زدن خلاص کند و آن ها را درمان کند. در ادامه چند ماسک برای این کاربرد جوش شیرین معرفی می کنیم:

  • یک دستمال نخی که روی حرارت گرم نموده اید را برای پنج دقیقه روی صورت بگذارید تا منافذ پوست باز شود. نصف قاشق غذاخوری خمیردندان را با همین اندازه جوش شیرین مخلوط کنید و یک قاشق آب به آن اضافه کنید تا کمی رقیق شود. این مخلوط را روی ناحیه ای که جوش زده بمالید تا ده دقیقه بماند. این کار روی جوش را سریع خشک نموده و آن را درمان می نماید.
  • ماسک دیگری برای از بین بردن جوش ها این است که یک قاشق روغن زیتون را با یک قاشق جوش شیرین مخلوط کنید و خوب به هم بزنید. ماسک خود را روی صورت بمالید و ماساژ دهید. بعد از پنج دقیقه با آب ولرم پوست صورت خود را بشویید.
  • در نهایت ماسک جوش شیرین و آسپرین راه دیگری برای از بین بردن جوش است. دو عدد قرص آسپرین را خرد کنید و با یک قاشق جوش شیرین و آب مخلوط کنید. این ماسک را برای یک ربع روی محلی که جوش زده بمالید و بعد با آب سرد بشویید.
  • یک قاشق غذاخوری جوش شیرین پوست را متحول می نماید. این اندازه جوش شیرین در ترکیب با یک چهارم فنجان شیر می تواند ترکیبی یک دست ایجاد کند که برای پوست بسیار مفید است. کافی است این ماسک را روی صورت خود ماساژ دهید و پس از پنج دقیقه با آب ولرم بشویید.
  • ماسک جوش شیرین و روغن درخت چای برای درمان جوش بسیار مفید است. یک سوم فنجان جوش شیرین و یک قاشق لیمو را با هم ترکیب کنید و بعد از یک دست شدن دو قاشق روغن درخت چای به آن ها بیافزایید. بعد از ده دقیقه می توانید ماسک را از روی صورت خود بشویید.

جوش شیرین پوست های حساس را تحریک می نماید

هنگام استفاده از جوش شیرین برای پوست و اهداف زیبایی توصیه می شود از آن به عنوان دستورالعملی رقیق شده مصرف کنید تا از شدت قلیایی بودن آن کاسته شود. بعلاوه همانطور که اشاره شد می توان آن را با یک مادۀ اسیدی مثل پرتقال مخلوط کنید تا متعادل شود.

به هر صورت اگر مشکل پوستی خاصی دارید بهتر است قبل از استفادۀ موضعی از جوش شیرین با پزشک خود مشورت کنید. اگر بیماری پوستی مشخصی ندارید و صرفاً پوست حساسی دارید توجه داشته باشید که پوست های حساس به هر چیزی سریع واکنش نشان می دهند. به همین دلیل بهتر است اندازهی از ماسک جوش شیرین خود را روی بخشی از پوست تست کنید تا از عدم بروز هرگونه حساسیتی مطمئن شوید.

حتما بخوانید: روش تهیه ماسک انار در خانه

کلام آخر

جوش شیرین یکی از موادی است که در هر آشپزخانه ای پیدا می شود اما علاوه بر کاربرد در آشپزی می تواند برای هر چیزی مفید باشد. همانطور که دیدیم جوش شیرین پوست را درمان می نماید و با از بین بردن جوش ها و تیرگی های پوست می تواند نقش مؤثری در زیبایی چهرۀ شما ایفا نماید. اسکراب جوش شیرین سفیدی پوست شما را تضمین می نماید اما اگر بعد از استفاده از ماسک های جوش شیرین متوجه هرگونه قرمزی و یا خارش شدید مصرف ماسک را متوقف نموده و با پزشک خود مشورت نمایید.

منبع: اسنپ مارکت
انتشار: 13 خرداد 1401 بروزرسانی: 13 خرداد 1401 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 2010

به "جوش شیرین پوست را چطور جوان و زیبا می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جوش شیرین پوست را چطور جوان و زیبا می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید