لایه برداری پوست با انواع ماسک سفیدآب

به گزارش مینی ست، سفید آب یا روشور در گذشته به وسیله عطار ها و از گل سفید و نخاع بعضی حیوانات (چربی حیوانی) تهیه می شد. زنان در دوران گذشته از سفیداب برای آرایش کردن و سفید نشان دادن آن استفاده می کردند.

لایه برداری پوست با انواع ماسک سفیدآب

امروز استفاده از سفیدآب یا روشور بسیار کاهش یافته است، در حالی که استفاده از سفیدآب باعث روشن تر شدن و پاکسازی پوست بدن می گردد.

سفیداب برترین لایه بردار طبیعی است که سبب پاکسازی پوست، روشن تر شدن و نرم شدن پوست می گردد. در گذشته از سفیدآب یا روشور بیشتر استفاده می شد و بیشتر قدیمی ها در زمان استحمام مقداری از سفیدآب را روی لیف یا کیسه خود می مالیدند و با آن پوست خود را لایه برداری می کردند.

امروزه به علت در دسترس بودن بسیاری از محصولات شیمیایی پوست، استفاده از سفید آب کاهش یافته است. اما این لایه بردار طبیعی به علت بی ضرر بودن می تواند جایگزین خوبی برای انواع ماسک های لایه بردار باشد و باعث جوانی و زیبایی پوست گردد.

سفیدآب یا روشور چیست؟

سفید آب یا روشور در گذشته از طریق عطار ها و از گل سفید و نخاع بعضی حیوانات (چربی حیوانی) تهیه می شد. زنان در دوران گذشته از سفیداب برای آرایش کردن و سفید نشان دادن آن استفاده می کردند.

این ماده هنوز مانند گذشته سفید و گرد است و دارای بسته بندی شکیلی نیست و به صورت فله از طریق عطار ها فروخته می گردد. سفیداب انواع مختلفی مانند سفیداب قلع و سفیداب سرب دارد که از سوزاندن فلزات قلع و سرب به دست می آیند.

سفیداب، برترین بدن شوی، نرم نماینده پوست، لایه بردار، کنترل نماینده تعریق بدن و جوان نماینده پوست است که ضرری برای پوست ندارد، اما متاسفانه در دست فراموشی است.

در گذشته از سفیدآب چه استفاده ای می کردند؟

همانطور که گفتیم در گذشته از سفیدآب تنها زمان حنمام نمودن استفاده نمی کردند بلکه از آن برای سفید کردن صورت استفاده می کردند. سفید آب یکی از اقلام آرایشی در زمان گذشته بوده است. احتمالا تا به حال اصطلاح سرخاب ـ سفیداب را که به لوازم آرایش زنانه اشاره دارد، شنیده اید. این اصطلاح به این علت بوده که زنان قدیم در کنار سرخآب برای زیبایی صورت و سفید کردن پوست از سفیدآب استفاده می کردند.

خواص بی نظیر سفید آب

لایه برداری پوست: از سفیداب می توان برای لایه برداری پوست استفاده نمود. سفیداب با پاک کردن سلول های مرده باعث می گردد، پوست مان نفس بکشد، زیرا میلیون ها سلول در طول روز بر اثر فعالیت می میرند و باید از روی پوست پاک شوند.

برای پاکسازی لایه مرده پوست و رشد سلول های نو و زیبایی پوست ضروری است هنگام استحمام مقداری سفیداب بر روی پوست مان بمالیم.

تمیز نماینده ای بدون ایجاد حساسیت: اگر پوست شما به صابون ها و بدن شوی های شیمیایی حساسیت نشان می دهد، سفیدآب را جایگزین آن نمایید و برای تمیز شدن پوستتان از سفیدآب بهره ببرید، زیرا سفیداب حساسیت پوستی زیادی ایجاد نمی نماید.

کنترل تعریق بدن: اگر بیش از حد عرق می کنید، در زمان استحمام مقداری سفیدآب به مناطقی از بدن که بیشتر دچار تعریق می شوند، بمالید و با دست ماساژ دهید تا باعث کنترل تعریق بدن گردد. خواهید دید که سفید آب با بهبودی سلول ها و جوان تر نمودن پوست شما باعث می گردد مانند گذشته دچار تعریق نشوید.

خلاص شدن از شر جوش ها: جوش صورت ممکن است به دلایل زیادی مانند تغییرات هورمونی، تغییرات PH، مواد غذایی چرب و یا بیماری ها و دارو های خاص بر روی پوستتان ایجاد گردد. اگر می خواهید از شرجوش ها و لک های پوست راحت شوید، از سفیداب استفاده نمایید، زیرا سفیدآب باعث ضدعفونی شدن پوست و از بین رفتن میکروب ها و چربی های اضافه روی پوست و خلاص شدن از شر جوش های صورت و بدن می گردد. برای درمان جوش با سفیدآب، سفید آب را تنها به نواحی که جوش دارد قرار داده و ماساژ ندهید.

جلوگیری از جوش زدن پس از اصلاح: برای جلوگیری از جوش زدن آقایان بعد از اصلاح صورت، آن ها می توانند مقداری سفیداب را با عرق بید مخلوط نمایند و به صورت خود بمالند. این ترکیب با طبع سرد خود از بروز جوش بعد از اصلاح جلوگیری می نماید.

جلوگیری از ابتلا به سرطان های پوستی: اشعه های خورشید برای پوست مضر هستند و قرار گرفتن در معرض این اشعه ها سبب بروز انواع بیماری های پوستی و ابتلا به سرطان های پوستی می گردد. استفاده مکرر از سفیدآب سبب می گردد که آسیب های وارد شده به پوست از طریق اشعه های خورشید، درمان سلول های آسیب دیده ترمیم شوند، در حقیقت سفیدآب مانند ضد آفتاب عمل می نماید.

سفید شدن پوست: انواع ماسک های سفیدآب سبب می گردد پوست شما چند درجه روشن تر گردد پس به خانم ها توصیه می گردد که سفیداب را جزو لوازمات بهداشتی خود قرار بدهند تا پوستی روشن و شاداب داشته باشند.

قیمت مناسب: یکی از ویژگی هایی که باعث می گردد سفیدآب در بین مردم پرطرفدار باشد، قیمت مناسب آن است. بیشتر مردم به علت مقرون به صرفه قیمت بودن این ماده می توانند سفید آب را تهیه نموده و از خواص آن بهره ببرند، اما اقلیت مردم توانایی خرید محصولات پوستی را دارند.

از بین بردن اسکار های به جای مانده: اگر جای جوش و اسکار های به جای مانده روی بدنتان شما را آزار می دهد، از سفید آب بهره ببرید. استفاده مکرر از سفیدآب سبب می گردد، به تدریج جای جوش و اسکار های قدیمی از بین بروند. اما اگر پوست بسیار حساس دارید بهتر است از لایه بردار طبق نظر پزشک بهره ببرید.

انواع ماسک های سفیدآب: روی پوست شما میلیون ها سلول زندگی می نمایند، بعضی از این سلول ها در اثر فعالیت می میرند. وجود سلول های مرده روی پوست سبب جوش زدن و تیر شدن و کدری پوست می گردد بنابراین ضروری است پوست را لایه برداری نمود.

برای لایه برداری پوست خود می توانید از انواع ماسک های متنوع سفیداب بهره ببرید و سلول های مرده پوست را از بین ببرد تا پوستتان سالم تر و احتمال بروز جوش های صورت کاهش یابد.

ماسک سفیدآب و ماست برای از بین بردن جوش ها

این ماسک سبب کاهش و از بین رفتن جوش های صورت خواهد شد.

مواد لازم:

ماست

سفید آب

طرز تهیه: ابتدا سفیدآب را پودر کنید و با مقداری ماست مخلوط نمایید. سپس این خمیر را روی صورتتان بگذارید و پس از گذشت چند دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید.

ماسک سفیدآب و گلاب

برای اینکه پوست سالم و زیبایی داشته باشید و صورتتان صاف و خالی از جوش گردد، ماسک زیر را امتحان کنید.

مواد لازم:

سفیداب

گلاب

طرز تهیه: مقداری از سفیداب را از شب قبل در گلاب خیس کنید. بعد از اینکه سفید آب یک شب در گلاب خیس خورد، سفید آب را لِه کنید تا با گلاب کاملاً مخلوط گردد. سپس این مخلوط ب را بر روی پوست صورت بمالید و آرام و دورانی ماساژ دهید و در آخر با آب ولرم بشویید.

نکته: اگر در روی صورتتان جوش های التهابی وجود دارد ماسک را روی صورت ماساژ ندهید بلکه تنها برای چند دقیقه روی پوستتان قرار دهید.

ماسک سفیداب و روغن زیتون برای پوست های خشک

اگر دارای پوستی خشک هستید، این ماسک یک نرم نماینده خوب با خاصیت لایه برداری برای پوست های خشک است.

مواد لازم:

سفیداب

روغن زیتون

شیر

طرز تهیه: برای تهیه این ماسک، ابتدا سفیداب را پودر کنید و به آن روغن زیتون و مقداری شیر بیافزایید و مخلوط کنید تا حالت خمیری داشته باشد. سپس این خمیر را روی صورت قرار دهید و یک ربع ماساژ دهید. سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید.

ماسک سفیدآب و آب لیمو

برای لایه برداری پوست، روشن نمودن رنگ پوست و کاهش جوش ماسک سفیداب و آب لیمو بسیار مفید است.

مواد لازم:

سفیداب (پودر شده)

آب لیموی تازه

طرز تهیه: سفیداب (پودر شده) و آب لیموی تازه را مخلوط نموده و روی صورت بمالید و پس از چند دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید. توجه کنید که آبلیمو، با از بین بردن چربی پوست سبب خشک شدن پوست خواهد شد پس بعد از استعمال این ماسک از آب رسان بهره ببرید.

ماسک سفیداب و خیار

این ماسک به عنوان یک آبرسان و لایه بردار عمل می نماید.

مواد لازم:

سفیداب

خیار

طرز تهیه: سفیداب را پودر کنید و با خیار رند شده مخلوط نمایید، سپس به آن مقداری نمک به عنوان اسکراب بیافزایید و پس از ده دقیقه این ماسک را روی پوست ماساژ دهید.

ماسک سفیداب و عسل یا روغن زیتون

برای نرمی و لطافت و تازگی و کاهش چروک های پوست از این ماسک بهره ببرید.

مواد لازم:

سفیدآب پودر شده

عسل

روغن زیتون

طرز تهیه: سفیداب پودر شده را با عسل یا روغن زیتون ترکیب نمایید و روی دست ها و صورت خود بگذارید و پس از ده یا پانزده دقیقه با آب سرد و یک کیسه نرم صورت خود را بشویید.

نکاتی که باید درباره استفاده از سفید آب بدانید

اگر صورتتان جوش دارد، ماسک های سفیدآب را 15 دقیقه بر روی صورت قرار داده و سپس پوست را آبکشی کنید.

اگر صورتتان جوش دارد، هرگز سفید آب را روی صورت ماساژ ندهید، زیرا جوش ها را تحریک می نماید.

برای از بین بردن جوش های سرسیاه و لک سفید آب را برای چند دقیقه به صورت دورانی روی پوست ماساژ دهید.

اگر می خواهید از سفیدآب برای فرزندتان بهره ببرید، سفید آب را با لیف های نرم و بسیار ملایم و با سرعت کم بر روی پوست فرزندتان ماساژ دهید تا دچار التهاب نگردد، زیرا پوست بچه ها نازک و حساس تر است.

هرگز برای استفاده از سفیداب از کیسه های زبر و خشن استفاده نکنید، زیرا به پوست آسیب وارد می نماید.

قبل از استفاده از سفیداب مقداری از آن را بر روی قسمت کوچکی از پوستتان آزمایش نموده و صبر کنید، در صورت داشتن حساسیت از این لایه بردار طبیعی استفاده نکنید.

از ماسک های سفیدآب بیشتر از دو تا سه بار در هفته استفاده نکنید.

مضرات سفیدآب

سفیداب تهیه شده از نخاع گوسفند و سایر حیوانات است و در صورت ابتلای حیوان به تب مالت این بیماری به انسان از طریق منافذ پوستی و خراش های ناشی از مصرف سفیدآب منتقل می گردد. برای تهیه سفید آب بهتر است به مکان های معتبر مراجعه نموده و نمونه های بسته بندی شده آن را بخرید.

لایه برداری پوست از طریق سفید آب می تواند سبب بروز حساسیت های پوستی گردد.

منبع: ایسکانیوز

منبع: فرادید
انتشار: 4 مرداد 1401 بروزرسانی: 4 مرداد 1401 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 2059

به "لایه برداری پوست با انواع ماسک سفیدآب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لایه برداری پوست با انواع ماسک سفیدآب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید