برچسب حریم خصوصی اپل هزینه بالای استفاده از فیس بوک را نشان می دهد

به گزارش مینی ست، چند روز پیش اپل از برچسب جدید حریم خصوصی رونمایی کرد که به کاربران یاری می نماید تا به راحتی ببینند چگونه یک برنامه از اطلاعات آن ها استفاده می نماید

برچسب حریم خصوصی اپل هزینه بالای استفاده از فیس بوک را نشان می دهد

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ هیچکس بیشتر بدانید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از جی اس ام،اپل در اوایل هفته جاری از برچسب های جدید حریم خصوصی برای اپ استور رونمایی کرد. این برچسب ها در واقع به کاربران نشان می دهد که شرکت ها چگونه از اطلاعات آن ها استفاده می نمایند و در این میان هزینه استفاده از فیس بوک بسیار گزاف خواهد بود.

این اطلاعات گرچه برای کاربران مفید است اما قطعا شرکت هایی که به تجارت اطلاعات کاربران مشغول هستند را خوشنود نخواهد کرد. از جمله آن ها می توان به فیس بوک اشاره نمود. برای اولین بار اهالی کوپرتینو در کنفرانس توسعه دهدگان بود که اعلام کردند برچسب های جریم خصوصی دارای سه دسته هستند و اکنون با به روزرسانی های انجام شده این تغییرات جلوی چشمان کاربر ظاهر شده است.

  1. دسته اول داده هایی را تشکیل می دهند که کاربر را ردیابی می نمایند (Data used to track you). داده هایی که برای ردیابی شما از برنامه ای به برنامه دیگر یا از سرویسی به سرویس دیگر استفاده می شوند. این نوع داده به این معنی است که کاربر یک محصول یا تبلیغ را در چند برنامه یا سرویس مشاهده می نماید. به عنوان مثال اگردر یک برنامه کاربر به کفش علاقه نشان دهد برنامه دیگر نیز این را می داند.
  2. دسته دوم داده های مرتبط با کاربر است (Data linked to you). اطلاعاتی از قبیل هویت، شماره حساب، حساب کاربری، دستگاه و یا این قبیل اطلاعات است.
  3. دسته سوم داده هایی هستند که به کاربر مرتبط نیستند (Data not linked to you) اما به وسیله حساب کاربری، دستگاه و .. از کاربر جمع آوری می گردد و نمی توانند برای ردیابی فعالیت کاربر استفاده شوند.

در حالی که فیس بوک به عنوان یک برنامه مدیریت حریم خصوصی شناخته نمی گردد اما، اطلاعات زیادی که فیس بوک جمع آوری و استفاده می نماید کاملا وحشتناک است. بعضی کاربران در توییتر به این موضوع اشاره نموده اند و آن را ناباورانه خوانده اند.

متن ساده حریم خصوصی برنامه فیس بوک در اپ استور بیش از 650 کلمه است و شما مجبور نیستید همه آن را بخوانید. در این لیست داده هایی از کاربر که مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از : حساب کاربری، آدرس ، نام و شماره تلفن و البته این تازه اول کار است. سابقه خرید، اطلاعات دقیق موقعت مکانی، عکس ها و فیلم ها، مخاطبین، تجزیه و تحلیل های مربوط به سلامتی و تناسب اندام و موارد دیگر و این فهرست همچنان ادامه دارد.

نکته حائز اهمیت اینست که کاربران باید بدانند در صورت موافقت چه اطلاعاتی از آن ها به اشتراک گذاشته می گردد و به وسیله موافقت با شرایط و قوانین حریم خصوصی اجازه دسترسی به چه اطلاعاتی را می دهند. البته فیس بوک تنها برنامه ای نیست که چنین اطلاعاتی از کاربران را مورد استفاده قرار می دهد و با نگاهی به اپ استور و ویژگی جدیدش قطعا موارد بسیاری برای کشف کردن وجود دارد.

اپل در راستای شفاف سازی روی برنامه های خود و حتی برنامه های از پیش نصب شده iOS برچسب حریم خصوصی قرار داده است و کاربران می توانند به سادگی به آن مراجعه و اطلاعات لازم را کسب نمایند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 12 بهمن 1399 بروزرسانی: 12 بهمن 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1368

به "برچسب حریم خصوصی اپل هزینه بالای استفاده از فیس بوک را نشان می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برچسب حریم خصوصی اپل هزینه بالای استفاده از فیس بوک را نشان می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید